ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
بر اساس تحقیقات جدید، بین 30 تا 40 درصد والدین استفاده از رایانه و اینترنت را از فرزندانشان فرا میگیرند.
«ترسا کوریا» از دانشگاه دیگو پورتالس شیلی در مطالعات خود، مصاحبههای عمقی را با 14 مجموعه والد/فرزند و همچنین نظرسنجی را در بین 242 مجموعه والد/فرزند انجام داده است. وی دریافت فرزندان جوان در آموزش تمامی فناوریهای مطالعهشده (رایانه، اینترنت، تلفن همراه و شبکههای اجتماعی) به والدینشان، در بیش از 40 درصد اوقات تاثیرگذار بودهاند.
این تحقیق نشان میدهد والدین ضرورتا متوجه این اثر نیستند. این فرایند اثرگذاری پایین-بالا، بیشتر در مورد مادران و در خانوادههایی صادق بود که از لحاظ اقتصادی و اجتماعی در وضعیت پایین بودند. چنین عملی درست مانند حالت خانوادههای مهاجر با درآمد پایین است که در آن، فرزندان به عنوان ارتباطات زبانی و فرهنگی بین خانواده و محیط جدید عمل میکنند. رسانههای دیجیتالی نیز نمایانگر محیط جدیدی برای خانوادههای با وضعیت اجتماعی و اقتصادی پایینتر هستند و فرزندان خانوادههای فقیرتر، در مورد فناوریها از دوستان و همکلاسیهای خود یاد گرفته و به نوبه خود، آن را به والدینشان آموزش میدهند.
جزئیات این مطالعه در Journal of Communication منتشر شد.