تمام هر چه که...

هر چیزی که هست ولی انگار نیست!

تمام هر چه که...

هر چیزی که هست ولی انگار نیست!

وزیر نفت: زنجانی از اول قصد نداشت پول نفت را پس بدهد

وزیر نفت تصریح کرد: همه میادین مشترک نفتی و گازی که از اهمیت برخوردارند در برنامه ششم توسعه فعال می‌شوند که این یک خواست ملی است.


به گزارش خبرنگار ایسنا، بیژن زنگنه صبح امروز در نشستی خبری افزود: تا نیمه دوم سال یک واحد از پالایشگاه ستاره خلیج فارس وارد مدار می شود و نیاز به واردات بنزین برطرف خواهد شد.

وزیر نفت در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره آخرین وضعیت بابک زنجانی و مطالبات وزارت نفت از این فرد، تصریح کرد: بابک زنجانی بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار دلار از پول نفت را پس نداده و به نظر من از اول قصد نداشته که پس بدهد. وی فعلا در بازداشت است و قوه قضاییه و دادستانی در حال پیگیری این موضوع هستند.

زنگنه درباره حکم انتقال دارایی‌های زنجانی به این وزارتخانه نیز گفت: برای انتقال اموال، جعفری دولت آبادی هفته گذشته دستور داده است که اموال به حساب به نام وزارت نفت منتقل شود.

به گفته زنگنه، به وزارت نفت وکالت داده شده و اقدامات انتقال در حال انجام است و روزی که انتقال آغاز شود روز قیمت گذاری خواهد بود؛ اما ارزش اموال به قدری نیست که کل بدهی وی را پوشش دهد.



تایید نهایی حضور زنان در سالن های والیبال

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت : حضور خانواده ها و زنان در مسابقات والیبال در سالن های ورزشی این رشته تایید نهایی شده است.

شهیندخت مولاوردی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگارایرنا افزود: این تصمیم در کمیته مشترکی که با حضور نمایندگان وزارت ورزش، معاونت امورزنان ریاست جمهوری و وزارت کشور در وزارت کشور برگزار شد، اتخاذ شده است.

وی افزود: در این کمیته آیین نامه جامعی در باره نحوه حضور زنان و خانواده ها در سالن های ورزشی تدوین شده ، ولی هنوز به تصویب نهایی نرسیده است واین آیین نامه دستورالعملی رابرای بسیاری ازرشته های ورزشی ونحوه حضور زنان و دختران و خانواده ها در ورزشگاهها و سالن های ورزشی مشخص کرده است.

معاون رییس جمهوری درامور زنان و خانواده ادامه داد : جلسات متعددی در وزارت کشور در خصوص حضور تماشاگران در مسابقات والیبال برگزار و به تایید نهایی هم رسید، اما هنوز ابلاغ نشده است.

به گفته وی، معاون آموزشی، فرهنگی وپژوهش وزیر ورزش و جوانان هم صحبتی که در باره تایید حضورخانواده ها در سالن های ورزشی کرده است، به این موضوع باز می گردد.

مولاوردی در باره آیین نامه جامع حضورخانواده ها در سالن های ورزشی ادامه داد:باید نحوه اجرای این آیین نامه مشخص شده و ساز و کار دقیق و مدیریت آن مشخص شود تا امکان اجرایی شدنش را فراهم کنیم.

وی در باره اینکه آیا در این آیین نامه رشته های مختلف اولویت بندی شده اند، گفت: این آیین نامه با یک چشم به همه رشته ها نگاه نمی کند، چون رشته ها متفاوت بوده و در برخی ازآنها حضور زنان ضروری نیست ، بنابر این اولویت بندی شده است .

مولاوردی دیروز نیز در مصاحبه ای با یکی از روزنامه های صبح اعلام کرده بود که شورای امنیت ملی با بسته پیشنهادی وزارت ورزش وجوانان ومعاونت زنان ریاست جمهوری برای ورود زنان به سالن های ورزشی موافقت کرده است.

وی افزوده بود: « نمی توان برای تمام ورزش ها حکم کلی صادر کرد، در حال حاضر ورود زنان به سالن های ورزشی شامل شنا، بوکس و فوتبال نمی شود، اما شامل والیبال، هندبال، بسکتبال، تنیس و... می شود. ورزش ها طبقه بندی شده و ملاحظات مختلف درنظرگرفته شده است. پس از بررسی فراوان، این نتیجه حاصل شد که ورود زنان به ورزشگاه ها هیچ اشکالی از نظر شرعی ندارد و باید سازوکار لازم برای حضور زنان فراهم شود.»




تاثیر نوشیدن شیر بر سلامت مغز

ارتباط بین مصرف شیر و میزان آنتی اکسیدان طبیعی موسوم به «گلوتاتیون» در مغز در افراد بزرگسال سالم و مسن تر مشاهده شده است.

در تحقیق انجام شده در مرکز پزشکی دانشگاه کانزاس آمریکا مشخص شده است که بین مصرف شیر و وجود آنتی اکسیدان گلوتاتیون در مغز رابطه وجود دارد.

دکتر «این یانگ چوی»، استاد عصب شناسی مرکز پزشکی دانشگاه کانزاس، و دکتر «دبرا سالیوان»، استاد و رئیس امور تغذیه این مرکز، به همراه یکدیگر بر روی این پروژه کار کرده اند. تحقیق آنها شیوه جدیدی را در مورد فایده مصرف شیر برای بدن پیشنهاد می کند.

«سالیوان» در این باره می گوید: «همواره ما به فایده شیر برای استخوان ها و ماهیچه هایمان تاکید داشته ایم. این مطالعه نشان می دهد که شیر می تواند برای مغز ما هم مفید و پرفایده باشد.»

تیم «چوی» در این مطالعه از 60 شرکت کننده در مورد رژیم غذایی روزانه شان پیش از انجام اسکن مغز سوال کردند؛ آنها از این اسکن ها برای مشاهده میزان گلوتاتیون در مغز استفاده کردند.

محققان دریافتند شرکت کنندگانی که عنوان کرده بودند اخیراً شیر نوشیده اند، دارای سطح گلوتاتیون بالاتری در مغزشان بودند. به گفته این محققان این موضوع اهمیت دارد چراکه گلوتاتیون می تواند به توقف فشار اکسایشی و آسیب منتجه ناشی از ترکیبات شیمیایی واکنشی که در طول فرایند عادی متابولیکی در مغز ایجاد می شود، کمک کند. به گفته دکتر «چوی» فشار اکشایشی با شماری از بیماری های متفاوت از جمله بیماری آلزایمر، بیماری پارکینسون و بسیاری از شرایط دیگر مرتبط است.

اثرات اعجاب انگیز چرت زدن بر سلامت

چرت زدن یک عادت بسیار مفید برای حفظ سلامت بدن اما به مدت کوتاه در طول روز است که می تواند اثراتی منحصر بفرد بر سلامت افراد داشته باشد.

به کارشناسان توصیه می کنند افراد برای افزایش راندمان کاری سعی کنند در طول روز حداقل نیم ساعت خواب کوتاه داشته باشند.

گفتنی است؛ براساس جدیدترین پژوهش ها خواب کوتاه یا همان چرت زدن می تواند به تسکین استرس و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند و همینطور آسیب های ناشی از کم خوابی و بدخوابی و برهم خوردن ساعت بیولوژیک بدن را برطرف کند.

بررسی ها نشان می دهند، کمبود خواب می تواند سبب ابتلای افراد به چاقی، دیابت و افسردگی در افراد شود.

داشتن یک چرت نیم ساعته می تواند سبب بازگرداندن هورمون ها و پروتئین ها به سطح نرمال شود.

پژوهشگران دانشگاه دکارت پاریس اعتقاد دارند، یک چرت نیم ساعته در طول روز می تواند تاثیر هورمونی به میزان یک خواب کامل در طول شب را داشته باشد.