تمام هر چه که...

هر چیزی که هست ولی انگار نیست!

تمام هر چه که...

هر چیزی که هست ولی انگار نیست!

گففگوی صادق زیبا کلام با سایت نو اندیش در مورد یارانه ها و ...


یارنه های نقدی 45500 تومانی به پاشنه آشیل دولت و جامعه تبدیل شده است. اینکه با علم بر اشتباه بودن این روند دولت باید چطور و با چه روشی مردم را به این نتیجه برساند که قطع پرداخت نقدی به صلاح و حتی لازم است، سئوالی است که دغدغه دولت و دولتی ها شده است.


" اگر در همان ابتدا تشکیل دولت، آقای روحانی در برنامه تلویزیونی صادقانه این مسئله را با مردم در میان می گذاشت و می گفت این پولی که بابت یارانه به 75 میلیون نفر پرداخت می شود، چه هزینه و چه ضربه ای را به زیرساخت های کشور وارد می کند، مسلما خیلی از مردم به رغم اینکه احتیاج داشتند، می پذیرفتند که تا مشخص شدن شرایط، پرداخت یارانه قطع شود."


صادق زیبا کلام در گفت و گویی با "نواندیش" با طرح این اظهارات راه کارهایی را برای خلاص شدن از وضعیت کنونی یارانه های نقدی پیش روی دولت می گذارد:


حاشیه ها و حرف و حدیثهای  هدفمندی یارانه و ...انگار میراث دولت احمدی نژاد برای دولت روحانی درد سر شده است.شما خودتان می گویید، میراث احمدی نژاد. پس نمی توان دولت روحانی را به دلیل شرایطی که اجباری است، محکوم کرد.یعنی انتقادات موجود را منطقی نمی دانید؟


ببینید! می توان انتقادهات زیادی به نحوه ثبت نام و مشکلاتی که به وجود آمده، وارد کرد و مخالفان دولت هم به تبع فرصت را از دست نداند و با استفاده حداکثری از شرایط به دولت حمله می کنند. اما واقعیت آن است که این شرایط ناشی از سیاست ها و تصمیم گیری های غلطی است که اصولگرایان گرفته اند و هر قدر که ما انتقاداتی را در خصوص نحوه اجرای یارانه ها متوجه دولت آقای روحانی بکنیم، ، 10 برابر این انتقاد را باید به اصول گرایان، به مجلس هشتم و نهم وارد کرد که با اتخاذ سیاست غلط به تمامی 75 میلیون، 45 هزار تومان پرداختند.جالب است که هیچ یک از اصولگرایانی که امروز به دولت حمله ور شدند، در سال 89 و 90 که این سیاست توسط دولت احمدی نژاد به اجرا درآمد، انتقادی را مطرح نمی کردند. حتی در آن زمان یکی از اصولگرایان هم نگفت که در کدام کشور، در کدام نظام به یک فرد میلیاردر و به یک میلیونر، 45 هزار و 500 تومن پرداخت می کنند و بعد به افرادی که ماهی 300 یا 400 هزار تومن حقوق دریافت می کنند و زیر خط فقر قرار دارند، هم همان مبلغ را پرداخت می کنند. در کدام کشور اکنون این سیاست غلط و نابخردانه اجرا می شود که در ایران اصولگرایان تصمیم به اجرای آن گرفته اند.


یعنی هیچ تقصیر و ایرادی به دولت یازدهم وارد نیست؟


واقعیت این است که آقای روحانی وارث یک ساختمان غلط، دیوار کج و یک تصمیم خطا است که به دلیل روش پوپولیستی دولت پیش تبدیل به قانون شده و به مرحله اچرایی در آمده است. متاسفانه دولتهای نهم و دهم مباحث یسیار مهمی چون بهداشت، آموزش و پرورش، صنعت، کشاورزی، توسعه راههای کشور، ساخت مترو و تمام اینها را نادیده گرفتند و منابع را در چاه ویلی ریختند که 45 هزار و 500 تومن به مردم پرداخت کنند. آقای روحانی اکنون چاره ای به غیر از اصلاح این تصمیم غلط که چند سال اجرایی شده ندارد که البته این کار زمان زیادی را طلب می کند.


سئوال این است که چرا امکان برگشت به حالت اولیه وجود ندارد؟


وجود دارد، اما کمی دیر شده است. اقدام درست و صحیح آن بود که دولت آقای روحانی از همان ابتدا یعنی مرداد 92 تمامی یارانه ها را قطع می کرد و مانند کشورهای توسعه یافته دیگر یارانه ها را به صورت مستقیم و غیر مستقیم به اقشار کم درآمد، صنعت، کشاورزی و غیره اختصاص می داد.


چرا حالا دست به چنین کاری نمی زنند؟


چون اکنون اگر دولت یارانه ها را به طور کل قطع کند که تصمیم بسیار درستی هم هست، اصولگرایان دوباره به دولت حمله می کنند و دست به یکسری اقدامات پوپولیستی می زنند که به اقشار و افراد محروم جامعه بگویند در زمان آنان، این یارانه به این دسته از افراد پرداخت می شد اما اکنون که اصلاح طلبان، اعتدالیون و افرادی مانند آقای روحانی، هاشمی و خاتمی دولت را در دست و یا در آن نفوذ دارند، این مبلغ قطع شده است. بنابراین آقای روحانی در شرایطی به سر می برد که نمی تواند یارانه را قطع کند.


پس شما دلیل اصلی برای عدم توقف پرداخت یارانه راحملات پوپولیستی می دانید؟


دقیقا،  وگرنه یک دانشجوی سال اول اقتصاد هم به شما خواهد گفت که این تصمیم تا چه اندازه اشتباه است. تصمیم دولت آقای روحانی مبنی بر ادامه این روند هم اشتباه است. اگر آقای روحانی اجرای این تصمیم را متوقف کند، اصولگرایان با توجه به اینکه تمام رسانه و بوق های تبلیغاتی را در دست دارند، از فردا حمله به دولت را آغاز می کنند.


تحمل حملات این چنینی برای دولت بار سنگینی تری دارد یا اینکه منافع کشور را فدای سهم خواهی عده دیگری بکند؟


من معتقدم که اگر در همان ابتدا تشکیل دولت، آقای روحانی در برنامه تلویزیونی صادقانه این مساله را با مردم در میان می گذاشت و می گفت این پولی که بابت یارانه به 75 میلیون نفر پرداخت می شود، چه هزینه و چه ضربه ای را به زیرساخت های کشور وارد می کند، مسلما خیلی از مردم به رغم اینکه احتیاج داشتند، می پذیرفتند که تا مشخص شدن شرایط، پرداخت یارانه قطع شود.متاسفانه در آن زمان آقای روحانی محافظه کارانه اقدام کرد. ایشان سعی کرد این مساله را به دوش مجلس بیاندازد و مجلسیان هم طوری رفتار کردند که بار این مساله به دوش دولت است. حتی آقای روحانی با توجه به اینکه بهای بنزین حداقل باید دو برابر قیمت کنونی شود، ملاحظه کاری کرد و دست به افزایش قیمت بنزین و گاز نزد.


به نظر من آقای روحانی باید محکم و استوار با مردم سخن بگوید و از کلی گویی پرهیز کند و به صراحت اعلام کند که کل بودجه عمرانی کشور چقدر است و میزان پرداخت کل ماهانه از طریق یارانه ها چقدر است. رییس جمهوری باید به مردم بگوید که ابتدایی ترین و بدوی ترین کشورها نیز چنین بلایی سر اقتصاد ملی خود نمی آورند که اصولگرایان آن را آغاز کردند. اگر در همان ابتدا آقای روحانی درباره سیاست های اصولگرایان و استراتژی های هشت ساله آنان که کشور را به این روز رسانده صحبت می کرد، اکنون کار برای ایشان بسیار راحت تر بود. اما متاسفانه ایشان محافظه کارانه حرف زد و هشت ماه یارانه را پرداخت کرد و الان نمی تواند به یکباره همه چیز را متوقف کند. اما به نظر من ایشان باید شهامت و جسارت به خرج می داد و همان اول این تصمیم غلط را که اقتصاد کشور را ویران کرده، متوقف می کرد.




حسندوست «تابو»ی خسرو معصومی را تدوین می‌کند

با پایان فیلمبرداری جدیدترین ساخته خسرو معصومی، ‌این فیلم توسط حسن حسندوست تدوین می‌شود.


این فیلم که مضمونی عاشقانه و روایتی متفاوت نسبت به دیگر فیلم‌های معصومی دارد، در مناطقی از شمال کشور ساخته شده و فیلمبرداری آن در آخرین روزهای سال 92 تمام شد.


«تابو» به تهیه‌کنندکی جواد نوروزبیگی و با بازی الناز شاکردوست و هادی دیباجی داستان دختری را روایت می‌کند که قرار است به اجبار به عقد یک پیرمرد در‌آید در حالی‌که شیفته فرد دیگری است.از جمشید گرگین و جمال اجلالی به عنوان دیگر بازیگران این فیلم نام برده می‌شود و احتمالا «تابو» در جشنواره سی‌و‌سوم فیلم فجر نمایش داده خواهد شد.


الناز شاکردوست به عنوان شخصیت اصلی «تابو» پیش از این در فیلم «باد در علفزارها می‌پیچد» با خسرو معصومی همکاری داشت.


به گزارش ایسنا، «خرس» به عنوان آخرین ساخته خسرو معصومی که سه سال قبل در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد، هنوز اکران عممومی نشده و برای صدور مجوز نمایش آن رایزنی می‌شود.





تلاش ضدملی برخی مخالفان برای جلوگیری از انصراف مردم از دریافت یارانه

«من چه می خوانم و تنبور چه می نوازد؟» این ضرب المثل ایرانی روایت این روزهای رسانه هایی است که تلاش دولت برای انصراف ثروتمندان از دریافت یارانه را ابزار تضعیف دولتمردان کرده اند.


درحالی که بسیاری از گروه های مردمی به صورت داوطلبانه سعی در تشکیل و تقویت کمپین انصراف از یارانه هستند، جریان مخالف دولت سعی دارد تا با راه اندازی کمپینی در جبهه مقابل با عنوان «بله به دریافت یارانه» و ترویج برخی مطالب مطایبه آمیز و طنز در فضای مجازی از رشد کمپین مردمی انصراف از یارانه جلوگیری کرده و به این وسیله میزان محبوبیت دولت و رئیس جمهوری را تحت تأثیر قرار دهد.


اگرچه بر حسب ظاهر تمام رسانه های کشور و به ویژه صداوسیما در تلاش برای جریان سازی رسانه ای به منظور تشویق افراد متمکن به انصراف از یارانه نقدی تلاش می کنند، اما با تحلیل نشانه شناختی این برنامه ها می توان به گزاره ها و نتایجی دست یافت که پیدا و پنهان در صدد آسیب رساندن به محبوبیت چهره دولتمردان و به ویزه شخص رئیس جمهوری است.


بنا بر نظر صریح رئیس جمهوری، ثبت نام هر شهروند ایرانی برای یارانه، حق مسلم آنان است. بسیاری از رسانه ها هم بر این امر اصرار دارند و تأکید می کنند که با توجه به شرایط موجود، انصاف متعارف آن است که افراد از نظر مالی توانمند و بی نیاز به مبلغ یارانه نقدی از دریافت آن انصراف دهند.با این وجود به نظر می رسد که برخی از رسانه ها از جمله رسانه ملی - در کمال تعجب - ضمن تأکید بر این امر تلاش دارند تا با استفاده از برخی نشانه های رسانه ای این تلاش دولت را تحقیر کرده و ناصواب جلوه دهند.این جریان درصدد است با چنین اقدامات تحریک آمیز و پخش شعارهای نامفهوم، مردم را از «لج دولت به ثبت نام در یارانه» ترغیب کند، از عجیب ترین روش های این ستاد جنگ روانی به شمار می رود.پس از آنکه دولت با وجود تلاش های بسیار زیاد موفق نشد نظر مجلس را برای تعویق فاز دوم فدهمندی - به دلیل شرایط اقتصادی مردم - جلب کند، جریان ضددولتی که البته تمام تلاش خود را برای زمین زدن دولت در حوزه های مختلف به کار گرفته است، اینک با تشکیل شاخه «بلی به یارانه» درصدد است ضربه ی دیگری را متوجه دولت کند تا به زعم خود، محبوبیت رئیس جمهور را تحت الشعاع قرار دهد.


نه به یارانه، آزمون محبوبیت رئیس جمهور؟


این ستاد یا جریان منسجم و ضددولتی «بلی به یارانه» که در راس آن صداوسیما قرار دارد، با تبلیغات تحریک آمیز و پخش مکرر و جهت دار سخنان رئیس جمهور در مورد یارانه، ضمن تلاش برای ثبت شعار «انصراف از یارانه» به نام رئیس جمهور، درصدد است محبوبیت روحانی را برابر با «تعداد انصراف دهندگان از یارانه» معرفی کرده و از این نگرانی و برخی مخالفت های مردم با ایده «نه به یارانه»، نهایت بهره برداری را کرده تا به نتایج دلخواه خود برسد.


این درحالیست که شنیده های خبرنگار «انتخاب» حکایت از آن دارد که تماس های مکرری از سوی نزدیکان و مشاوران رئیس جمهور با ضرغامی، معاونین و حتی خبرنگاران این سازمان و همچنین مسئول برخی رسانه های ضددولت گرفته شده و صراحتاً از آنان خواسته شده از چنین اقدامی جلوگیری کنند و اجازه ندهند منافع ملی و ملت، فدای منافع گروهی برخی جریان های خاص شود!خبرنگار «انتخاب» برای اطمینان از این موضوع با محمدرضا صادق مشاور رسانه ای رئیس جمهور تماس گرفت و او نیز با تایید این خبر گفت: با رئیس، معاونین و حتی خبرنگاران این سازمان تماس گرفته شده و خواستار توجه بیشتر به این موضوع شده ایم.


از جوک های پیامکی تا تبلیغات تحریک آمیز در تلویزیون!


این جریان منسجم ضددولت به جز آنکه نقش برجسته ای در برنامه سازی ها و اخبار خاص رادیو و تلویزیون داشته است، سعی کرده در شبکه های اجتماعی، سایت های خبری، رسانه های مکتوب و.... تبلیغ «بلی به یارانه» را به صورت غیرمستقیم، مطرح کند.البته، طبق نظر رئیس جمهور، ثبت نام هر شهروند ایرانی برای یارانه، حق مسلم آنان است، اما اینکه این جریان درصدد است با چنین اقدامات تحریک آمیز و پخش شعارهای نامفهوم، مردم را از «لج دولت به ثبت نام در یارانه» ترغیب کند، از عجیب ترین روش های این ستاد جنگ روانی به شمار می رود.پخش صدها مدل جوک و شعر و پیامک (SMS) در حمله به رئیس جمهور و شعار «نه به یارانه» که با تیراژ میلیونی میان مردم منتشر شده، تنها بخشی اندک از پروژه جنگ روانی این ستاد علیه دولت است.این حجم انبوه و بی سابقه پیامک نیز این ذهنیت را ایجاد می کند که کمیته ای متشکل از چندین چهره ی فرهنگی برای سرودن شعر و همچنین ساخت جوک در مورد ایده «نه به یارانه» و مسائل مرتبط تشکیل شده است.


این همه تلاش و همت بی وقفه، برای مردم است؟!


این همت و تلاش بی وقفه و مخلصانه این جریان یا ستاد منسجم در شرایطی در حال وقوع است که پروژه ی «هدفمندی یارانه ها» یک پروژه ملی است که هیچ ربطی به هیچ جریان و گروهی ندارد. این پروژه ملی، قرار بود در دولت گذشته انجام شود اما بنا به دلایلی تعویق افتاد و به همراه شرایط وخیم اقتصادی، به دولت یازدهم ارث رسید. با این حال، دولت با خصیصه «قانونگرایی»، خود را موظف به انجام آن می داند، چرا که اجرای صحیح آن را به سود اقتصاد ملی و توسعه پایدار می داند.آفت امروز کشور، جریان گرایی و بی توجهی محض به مصالح نظام است، آنهم مدلی متفاوت که برای زمین زدن یک دولت، منافع ملی و ملت را به خطر می اندازند.اگر این تلاش ها برای مردم و خدمت به کشور بود، ستودنی بود و قابل تقدیر، اما وقتی امکانات و تلاش هایی چنین بی وقفه، تنها برای کوبیدن یک دولت استفاده می شود، مذموم است و قابل سرزنش! آنهم دولتی که مهمترین اشکالش، شرایط اقتصادی وخیمی است که از دولت قبل به ارث برده است!



منبع: روزنامه ابتکار



«کلاس هنرپیشگی» هفته آخر فروردین در شبکه نمایش خانگی

فیلم سینمایی «کلاس هنرپیشگی» طی هفته آخر فروردین 93 توسط موسسه رسانه‌های تصویری در شبکه نمایش خانگی عرضه می‌شود.


«کلاس هنرپیشگی» جدیدترین ساخته علیرضا داودنژاد در بخش مسابقه سی و یکمین جشنواره فیلم فجر نامزد بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش مکمل زن و برنده جایزه ویژههیات داوران بخاطر حضور نجیبانه مستمر و پر تلاش در راستای اعتلا و تکریم محیط خانواده ایرانی شد.


علیرضا داود نژاد و رضا داود نژاد این فیلم را تهیه کرده‌اند که در پاییز 1392 به اکران عمومی درآمد.در این فیلم احترام السادات حبیبیان، رضا داودنژاد ، زهرا داودنژاد، محمدرضا داودنژاد و کبری حسن زاده ایفای نقش می‌کنند، داستان فیلم ماجرای یک کلاس هنرپیشگی است که طی آن تاثیر تحولات روز اجتماعی بر مناسبات خانوادگی بازسازی می‌شود.


پشت صحنه و گالری عکسهای کلاس هنرپیشگی جزو ضمائم این DVD است که با کیفیت FULL HD هفته آینده توزیع خواهد شد.




طنز: مشکل اصلی مردم شناسایی شد

بینندگان عزیز! سلام. سلامی به گرمی بهار، سلامی به نرمی تشک های «منصور» با بیست درصد تخفیف فقط تا پانزدهم اردیبهشت ماه... با منصور بخوابید، با منصور بیدار شوید. (من از شما عذرخواهی می کنم، بالاخره برنامه خرج داره و اسپانسر می‌خواد) خدمت شما هستیم با یکی دیگر از برنامه های مصاحبه مردمی.


این بار مثل آقای احمدی نژاد توی مردم آمده‌ایم تا از مشکلات زندگی‌شان بپرسیم.


- سلام برادر.

- علیکم السلام.


- بفرمایید در حال حاضر مشکل اصلی شما در زندگی چیه؟

- دیدارهای مشکوک و نوروزی برخی از مسئولان فرهنگی دولت با محمد خاتمی که در راستای پروژه احیای خاتمی توسط محافلی خاص پیگیری می‌شود مشکل اصلی ما در زندگی است.


- جدا مشکل اصلی زندگی شما همینه؟

- بله. اصلا زندگی زناشویی ما رو هم به هم ریخته. دیشب رفتم خونه به حاج خانم می‌گم چرا غذات رو نمی‌خوری؟ می‌گه به دلیل دیدارهای مشکوک و نوروزی برخی از مسئولان فرهنگی دولت با محمد خاتمی در راستای پروژه احیای خاتمی توسط محافلی خاص میلی به غذا ندارم. بچه‌های خردسالم هم همه افسرده‌اند به دلیل دیدارهای مشکوک و نوروزی برخی از مسئولان فرهنگی با محمد خاتمی در راستای پروژه احیای خاتمی توسط محافلی خاص دائم لجبازی می‌کنند. کوچیکه هم به همین دلیل گلاب به روتون دیگه دستشویی‌اش رو نمی‌گه.

- بسیار متشکرم.


خودتون رو معرفی می‌کنید؟

- بله. حسین هستم از تهران.- خیلی ممنون. خانم محترم یک لحظه تشریف می‌آورید؟ خیلی ممنون. یه کم اینورتر که تو کادر باشید. متشکرم.


بفرمایید شما دارای چند فرزند هستید؟

- من دو تا پسر دارم که یکیش بیکاره اون یکی هم به از شما نباشه معتاده. یه دختر هم دارم که سی سالشه ولی ازدواج نمی‌کنه می‌گه من جهیزیه ندارم روم نمی‌شه.


- با وجود این مشکلات چه درخواستی از مسئولان دارید؟

- من خواهش می‌کنم از مسئولان، تقاضا می‌کنم، التماس می کنم که نگذارند کسانی که از خارج مخصوصا از اتحادیه اروپا به کشور می‌آیند با عناصر مسئله‌دار دیدار داشته باشند.


- یعنی همه مشکلات زندگی شما با همین اقدام مسئولان مرتفع می‌شود؟-

نه. من کی همچنین حرفی زدم؟


- یعنی مشکل اصلی شما به عنوان یک شهروند عادی دیدار اشتون با برخی عناصر مسئله‌دار نیست؟

- نخیر. واقعا من از سادگی شما تعجب می‌کنم. مشکل اصلی ما بزرگتر و مهم‌تر از این حرف‌هاست.


- و اون چیه؟

- این که آقای سریع‌القلم وقتی خارج می‌رود چرا کراوات می زند؟ دل ما خون می‌شود واقعا.- :| ببخشید من هنگ کردم خانم، دوربین مخفیه؟در این لحظه یکی از  آقایان اصولگرا با عجله وارد صحنه می‌شود و خانم و آقای مصاحبه‌شونده را با بیان این که «کارتون خوب بود، بعد از ظهر برای تسویه حساب بیاین دفتر من» از محل دور می‌کند. جلوی دوربین قرار می‌گیرد و با لبخندی رضایت‌بخش می گوید:«بحمدا... و با یاری خدا و هوشیاری ملت بزرگ ایران توانستیم بار دیگر مشکلات و معضلات اساسی کشور را شناسایی کرده و نسبت به رفع دغدغه‌های مردم عزیز کشور اقدامات کافی را انجام دهیم.


متاسفانه در سال جدید برخی اشخاص موسوم به وزیر به اصطلاح فرهنگ و مثلا ارشاد با دیدارهای بی‌رحمانه خود با بعضی از عناصر مسئله‌دار باعث کشته و زخمی شدن ده ها نفر در سراسر کشور، افت شاخص بورس در یک ماه اخیر، افزایش بیکاری، تورم و بزهکاری در جامعه و ظهور دوباره جریان انحرافی شده و جان مردم را به لب رسانده اند، فلذا امروز خواست اصلی ملت برخورد با اینگونه دیدارهاست. با تشکر از برنامه خوب شما و آرزوی مرده شور و توقیف روزافزون.»


- ببخشید آقای نماینده، کسی از شما سوالی پرسیده بود؟- نه. معمولا کسی از ما سوال نمی پرسه، ما سوال می کنیم.


- بینندگان عزیز، به پایان برنامه امروز مصاحبه مردمی رسیدیم، امیدواریم که از این برنامه خودجوش لذت برده باشید. من هم با منصور می‌خوابم، شما چطور؟ تشک منصور، تخفیف ویژه تا پانزدهم اردیبهشت ماه. خدانگهدار.



آیدین سیار سریع - صفحه طنزانه روزنامه قانون - 19 فروردین 1393 




طنز: تحقیق و تفحص مجلس از عید دیدنی های وزیر ارشاد


16 فروردین 1393

ساعت 9:42


صبح داشتم وارد ساختمان پاستور می‌شدم که آقای پژمان‌فر، نماینده مجلس، جلوی ورودی راهم را سد کرد. خیلی عصبانی بود. گفتم: «عید شما مبارک آقای پژمان‌فر. صد سال به این سال‌ها.» پوزخندی زد و گفت: «صد سال سیاه! خدا انشاءا... شر دولت شما رو امسال از سر ما کم کنه. الهی که دولت‌ات به زمین گرم بخوره. الهی که به حق همین روز و همین ساعت از ریاست جمهوریت خیر نبینی. الهی که دولت‌ات برف امسال پاستور رو نبینه. الهی که...» من که اعتدالم به لبم رسیده بود داد زدم: «آی! داداش! یواش برو بهت برسیم. اصلا احوالپرسی به بعضی‌ها نیومده. فرمایش؟ کار دارم باید برم.» او که از صدای بلندم سیلندر و پیستون قاطی کرده بود با رنگ پریده گفت: «این اعتداله؟ این اخلاقه؟ شما که با نماینده مردم اینطور حرف می‌زنی، با مردم عادی چی‌کار می‌کنی؟ واقعا باید تأسف خورد به حال کسانی که شعار نقدپذیری و اعتدال می‌دن، ولی یک نقد دلسوزانه و کوچک بنده رو تحمل نمی‌کنن.» باز از کوره در رفتم و گفتم: «این‌هایی که الان گفتی نقد بود؟!» گفت: «نه پس نفرین بود؟ نقد بود دیگه مرد حسابی. من موظفم به عنوان نماینده مردم نظر اونها راجع به دولت رو به شما بگم.» 


خندیدم و پرسیدم: «جناب نماینده مردم!  کاندیدای شما در انتخابات کی بود و چند درصد رای آورد؟» بادی به غبغب انداخت و مفتخرانه گفت: «به نام خدا؛ دکتر سعید جلیلی که با کسب 11 درصد آرا مقتدرانه جایگاه سوم را به خودش اختصاص داد.11 درصد بیشتره یا 51درصد؟ من دیگه حرفی ندارم!» باز خندیدم و گفتم: «حالا فرمایش؟»


دوتا برگه داد دستم. یکی‌شان برگه تذکر نمایندگان بود. به وزیر ارشاد به خاطر اینکه عید دیدنی رفته منزل آقای خاتمی، تذکر جدی داده‌ بودند.


برگه دوم هم یک برنامه هفتگی بود:


شنبه: جلیلی، کوچک‌زاده، رسایی، حسینیان

یکشنبه: حدادعادل، کریمی قدوسی، آقاتهرانی

دوشنبه: پژمان‌فر، جلیلی، فاطمه آلیا

سه‌شنبه: بذرپاش، رحماندوست، جلیلی

چهارشنبه: جلیلی، زارعی، زاکانی

پنجشنبه: طبیب‌زاده، حسین طلا، جلیلی

جمعه: تجمع مقابل منزل مطهری، تجمع مقابل منزل علی لاریجانی، تجمع مقابل منزل تابش


پرسیدم: «این چیه؟» گفت: «به وزراتون می‌گین دیگه برای دستشویی رفتن هم باید از ما اجازه بگیرن، چه برسه به مهمونی رفتن. برای اینکه فقط نقد نباشه و به دولت کمک هم کرده باشیم، یک برنامه هفتگی دادیم از کسانی که مردم دوست دارن وزرا هر هفته به دیدنشون برن.» باز پرسیدم: «حالا چرا اینقدر جلیلی داره؟» گفت: «جلیلی مهمه، باید ملکه ذهنشون بشه!»


ساعت 13:42 بعدازظهر


از صبح تا حالا شبکه‌های صداوسیما را بالا و پایین کرده‌ام، دریغ از یک شبکه که صحبتی از آزادی گروگان‌ها بکند. به حسام آشنا گفتم: «مرد حسابی تو نماینده دولت در شورای نظارت بر صداوسیمایی. نمی‌خوای یه تذکری بهشون بدی که خبر آزادی رو پخش کنن؟» حسام گفت: «خب دکتر جان، اون کسی باید خبر آزادی رو منتشر کنه، که قبلا به طور مبسوط خبر گروگانگیری رو کار کرده باشه. وقتی کلا گروگانگیری رو به روش نیاورده، یه کاره بگه کی آزاد شده؟!» پرسیدم: «آخه چرا اینها اینطوری‌ان؟» حسام جواب داد: «رویه صداوسیما اینه که گروگانگیری و جنگ و کشتار برای دیگرانه، ایران امن و امانه. البته آقای ضرغامی حسن نیت داره. می‌خواد مردم آزرده خاطر نشن. وگرنه چیزی که زیاده از این جور خبرهاست. حالا شما هم یه جوری می‌گید چرا خبر آزادی رو پخش نمی‌کنه، یکی ندونه گمون می‌کنه دولت کلا تلپ بوده خونه خانواده سربازها جهت تسلای خاطر! یکی باید به خودمون بگه چرا به رومون نمی‌آوردیم.»



وقایع‌نگار 16 فروردین 1393:


1.نصرا... پژمان‌فر نماینده مجلس، دیدار علی جنتی با سیدمحمد خاتمی را محکوم کرد!!


2. سکوت رسانه عزت‌ا... ضرغامی در قبال آزادی گروگان‌ها


...


روزنوشته های رئیس جمهور امیدوار


احسان ابراهیمی - صفحه طنزانه روزنامه قانون - 18فروردین 93 



حذف هر شبی بخش هایی از سریال «پایتخت ۳» + تکذیب تهیه کننده سریال

 سریال تلویزیونی «پایتخت ۳» به کارگردانی «سیروس مقدم» در حالی روی آنتن می‌رود که هر شب با ممیزی‌های مختلفی روبرو است.

به گزارش فارس، در حالی سریال تلویزیونی «پایتخت ۳» هر شب از شبکه یک سیما پخش می‌شود که تصویربرداری آن به پایان نرسیده و گروه در منطقه ازگل تهران مشغول تصویربرداری هستند.

بنا بر این گزارش، قسمت‌هایی که تا به حال از تلویزیون پخش شده‌اند، با حذفیات متعددی روبرو بوده‌اند که منجر به نارضایتی عوامل سریال شده است.

به نظر می‌رسد پس از نارضایتی که از سوی اقوام بختیاری برای مجموعه «سرزمین کهن» پیش آمد، تلویزیون در پخش آثاری که مربوط به اقوام مختلف ایرانی است، حساسیت بیشتری به خرج می‌دهد و هر صحنه یا دیالوگی که احساس کند منجر به دلگیری یا ایجاد حساسیت خواهد شد را حذف می‌کند.

 «پایتخت ۳» به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه‌کنندگی الهام غفوری ساخته شده و بازیگرانی نظیر محسن تنابنده، احمد مهران‌فر، علیرضا خمسه، ریمارامین‌فر، هدایت هاشمی، مهران احمدی و ... در آن ایفای نقش می‌کنند.





تهیه‌کننده سریال «پایتخت 3» تاکید کرد: تا این لحظه هیچ ممیزی در «پایتخت 3» صورت نگرفته است و صحنه‌های این سریال به طور کامل از تلویزیون پخش شده است.
الهام غفوری با نادرست خواندن اخباری مبنی بر حذف هر شبی بخش‌هایی از سریال «پایتخت ۳» همچنین توضیح داد: سریال «پایتخت 3» مثل همیشه جزء به جزء و سکانس به سکانس پیش می‌رود و تا این لحظه هیچ حذفیاتی روی آن انجام نشده است.

وی سپس نسبت به اخباری که درخصوص حذف هر شبی بخش‌هایی از سریال «پایتخت ۳» منتشر شده، اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: من نمی‌دانم این اخبار از کجا منتشر می‌شود؛ اگر واقعا حذفیاتی صورت گرفته بگویند چه سکانس‌هایی حذف شده است.

غفوری در پایان با اشاره به پایان تصویربرداری سریال «پایتخت 3» یادآور شد: گروه تولید همچنان مشغول به کار هستند و فکر می‌کنم نهم - دهم فروردین ماه تصویربرداری «پایتخت 3» به پایان برسد. در حال حاضر مشغول ضبط صحنه‌هایی از قسمت پایانی این سریال هستیم.

«پایتخت 3»، به کارگردانی سیروس مقدم هم اینک هر شب از شبکه اول سیما پخش می‌شود.

 

منبع: ایسنا