تمام هر چه که...

هر چیزی که هست ولی انگار نیست!

تمام هر چه که...

هر چیزی که هست ولی انگار نیست!

گلودردتان را اینگونه درمان کنید

گلو درد یکی از درناک ترین علائم سرماخوردگی است اما شما می توانید با این 5 روش گلودردتان را از بین ببرید.

 گلودرد همیشه یکی از دردناکترین علائم سرماخوردگی است اما اگر سرما خوردید و دچار خارش و التهاب شدید می توانید با این 5 روش گلو درد خود را از بین ببرید:
 
1- جوش شیرین گزینه خوبی برای از بین بردن گلو درد است مقدار کمی از آن را داخل آب گرم حل کرد و آن را قرقره کنید.
 
2- عسل و لیمو یکی از بهترین نوشیدنی های مخصوص است  این محلول حتی صدای شما را صاف می کند.

3- شاید باور نکنید اما سرکه سیب سرشار از ویتامین های ضد باکتری است که می توانید از آن استفاده کرده و حتی قرقره کنید.

4-می توانید جو و عناب را با هم بجوشانید و هرشب کمی از آن را میل کنید این کار حتی سرفه های شما را هم تسکین می دهد.
 

5- برای تسکین گلو دردتان از هویج پخته هم می توانید استفاده کنید اما یادتان باشد هویج به صورت خام گلودرد شما را بدتر می کند البته فراموش نکنید مراجعه به پزشک همیشه در اولویت است.



جدیدترین خبرها از فیلم فرزاد موتمن

محمدرضا فروتن و شقایق فراهانی در فیلم «سایه روشن» به کارگردانی فرزاد مؤتمن جلوی دوربین رفتند.«سایه روشن» که فیلمبرداری آن هفته‌ی گذشته آغاز شده است، نوشته امیر افشار و محصول «بشری فیلم» است.

سیدجمال ساداتیان تهیه‌کنندگی این فیلم را بر عهده دارد و فیلم در لوکیشنی واقع در کامرانیه فیلمبرداری می‌شود، «سایه‌ روشن» داستان مرد میانسالی به نام رامین است که دچار فراموشی شده و خانمی به او کمک می‌کند که حافظه‌اش را به دست آورد.

«سایه روشن» تریلر عاشقانه‌ای است.

این فیلم با چهار کارکتر در یک خانه می‌گذرد و روایتی غیر خطی دارد. محمد رضا فروتن، شقایق فراهانی، الهه استیری، سونیا اسپهروم در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند.

موسسه روانشناسی «سیاوشان» به مدیریت دکتر سیدحسین مجتهدی مشاوره روانشناسی این فیلم را برعهده داشتند.


محمدرضا فروتن، فرزاد موتمن و شقایق فراهانی در پشت صحنه فیلم


 منبع: ایسنا


تاثیرات مثبت عرق کردن بر مغز انسان

ورزش به اندازه ای که موجب عرق کردن شود برای مغز مفید است.


در بیانیه ارائه شده به کنگره اتحادیه نورولوژی آلمان گفته شده است که تحرک و ورزش در موازات تقویت ذهن، در عین حال موجب پیشگیری از بیماری‌های نورولوژیک مانند فلج و آلزایمر می‌گردد.


کارشناسان با اشاره به اینکه ولی هر نوع ورزشی به این نتیجه نمی‌رسد به لزوم تحرک و ورزش برای سلامتی بدن تاکید می‌‌ورزند.


به گفته کارشناسان، برای تاثیر مثبت ورزش بر مغز نیازی ندارد که در انجام آن افراط شود ولی تحرک به اندازه‌ای که موجب عرق کردن شود، برای سلامتی سیستم مغز لازم است. کارشناسان تخمین می‌زنند که این تاثیر مثبت ورزش با راه یابی هر چه بیشتر خون به مغز انسان ارتباط دارد. در این میان گفته می‌شود که حرکات نرمشی و یا تنها ورزش برای تقویت عضلاات تاثیر مثبتی بر مغز ندارد.

سرگروه‌های جام‌جهانی 2014 برزیل مشخص شدند

با اعلام جدید‌ترین رده‌بندی فیفا سرگروه‌های جام‌جهانی 2014 برزیل مشخص شدند.

فیفا جدیدترین رده‌بندی تیم‌های ملی فوتبال جهان را اعلام کرد که براین اساس تیم ملی اسپانیا بدون تغییر نسبت به ماه گذشته همچنان در صدر جدول قرار گرفته است، به این ترتیب سرگروه‌های 8 گروه جام‌جهانی 2014 مشخص شدند که بدین ترتیب است:

1- برزیل (میزبان)، 2- اسپانیا، 3- آلمان، 4-آرژانتین، 5- کلمبیا، 6- بلژیک، 7- اروگوئه (در صورت صعود)، 8- سوئیس

در صورتی که اروگوئه نتواند اردن را در مرحله پلی‌آف شکست دهد، هلند به عنوان جانشین این تیم در سید اول جام جهانی قرار خواهد گرفت.

تیم ملی فوتبال ایران نیز به احتمال زیاد در سید چهار جام جهانی 2014 قرار خواهد گرفت.

به این ترتیب تیم‌های مدعی چون انگلیس، ایتالیا، هلند، فرانسه در سید یک جهام جهانی قرار نخواهند داشت.

این ماساژ را حتما در پایان روز انجام دهید!

مطالعات و یافته های جدید دانشمندان نشان می دهد "ماساژ انگشتان پا و کف پا" باعث می شود تا بتوانید تمام سموم را از بدن خود در طول شب دفع کنید.


 هنگامی که قبل از خواب پاهای خود را ماساژ می دهید "دستگاه گردش خون" در طول شب مقدار خون بیشتری"پمپاژ" می کند و باعث کاهش سموم می شود.


گفتنی است ماساژ می تواند تمام دردها و خستگی ها را از شما دور کند این در حالی است که "متخصصان طب سنتی" از دیرباز اهمیت فوق العاده ای برای ماساژ کف پا قائل بوده اند و عقیده دارند ماساژ پاها عملکرد تمام دستگاه ها و سیستم بدن را بهبود می بخشد.


بررسی ها نشان می دهند هر فرد به آرامی با "انگشت سبابه" و دست خود می تواند کف پاها و انگشتانش را ماساژ دهد و به دنبال آن تمام دردهای خود را بهبود و تسکین دهد و انرژی زیادی را برای بدن خود به وجود آورد که این کار باعث شادابی و "جوان سازی پوست" نیز خواهد شد.


لطیفی طنز نوروزی شبکه سه را می‌سازد

شبکه سه سیما ساخت سریال طنز نوروزی‌اش توسط محمد حسین لطیفی را قطعی کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس تلویزیون و رادیو خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سریال «روزای بد به  در» به کارگردانی محمد حسین لطیفی و نویسندگی برزو نیک‌نژاد برای پخش از شبکه سوم سیما در ایام نوروز سال 93 ساخته می‌شود.

داستان این سریال طنز درباره‌ی زن و مردی است که به همراه فرزندانشان در اتاقک سرایداری یک مدرسه زندگی می‏ کنند و به کارهای نظافت آنجا و نگهداری از وسایل مشغول هستند. در آستانه ازدواج پسر بزرگ آنان، حکم بازنشستگی والدین از طرف آموزش و پرورش صادر می‌شود. حالا آنان باید به سرعت اتاقک سرایداری را تحویل دهند و به فکر محل جدیدی برای ادامه زندگی باشند.

این سریال در 15 قسمت 45 دقیقه‌ای تولید خواهد شد. برزو نیک‌نژاد و محمد حسین لطیفی ماه رمضان امسال سریال «دودکش» را به ترتیب در مقام نویسنده و کارگردان روی آنتن شبکه یک سیما داشتند.

پیش تولید مجموعه «روزای بد به در» در حال انجام است و نگارش این مجموعه ادامه دارد.

تهیه‏ کنندگی این سریال را ایرج محمدی و مهران مهام برعهده دارند.

خبرهایی از فیلم جدید کیومرث پور احمد

خلعتبری موسیقی فیلم پوراحمد را می سازد/ پوراحمد: "50 قدم آخر" هنوز جای کار دارد تا به تدوین برسد


 کیومرث پوراحمد کارگردان فیلم سینمایی "50 قدم آخر" در توضیح اخباری مبنی بر آغاز تدوین این فیلم سینمایی گفت: ما تازه فیلمبرداری "50 قدم آخر" را آغاز کرده‌ایم و هنوز جای کار دارد تا به مرحله تدوین برسیم.

این کارگردان افزود: تازه 10 روز است که فیلمبرداری را شروع کرده‌ایم و تنها تدوینگر این فیلم سینمایی مشخص شده است. پلان‌های فیلمبرداری شده در 10 روز اول کار را به دفتر تهران فرستادیم تا صدا و تصویر را با هم سینک کنند و پس از پایان فیلمبرداری تدوین فیلم توسط واروژ کریم مسیحی آغاز خواهد شد.

فردین خلعتبری به زودی ساخت موسیقی فیلم سینمایی «50 قدم آخر» به کارگردانی کیومرث پوراحمد و تهیه کنندگی سعید سعدی را آغاز می کند.

این فیلم سینمایی سرگذشت واقعی یکی از نیروهای اطلاعات عملیات لشگر زرهی 8 نجف اشرف در عملیات والفجر 4 را نمایش می‌دهد که برای شناسایی به یک منطقه مین‌گذاری شده در خاک عراق می‌رود و 17 روز تمام با پایی زخمی انتظار می‌کشد تا بالاخره به کمکش می آیند ولی…

فیلمنامه این فیلم توسط پوراحمد با مشاوره حبیب احمدزاده به نگارش در آمده است. پروانه ساخت این پروژه اواخر سال گذشته به تهیه‌کنندگی سعید سعدی از سوی اداره نظارت و ارزشیابی وزارت ارشاد صادر شد.


۷ عادت غذایی برای داشتن حافظه عالی

شاید باورتان نشود، اما براساس نتایج تحقیقات، شما می‌توانید با رعایت هفت عادت ساده، خطر ابتلا به آلزایمر را ۷۰ تا ۸۰ درصد کاهش دهید. این مطلب چندی پیش در نخستین کنفرانس سالانه بین‌المللی تغذیه و مغز عنوان شده است.


 ۱۶ محقق شواهد محکمی را در نشریه «پرونشن» ارائه کرده‌اند که نشان می‌دهد پیروی از این هفت عادات نه فقط از آلزایمر بلکه از بروز بسیاری از بیماری‌های عصبی جلوگیری می‌کند. این بیماری‌ها را باید راهزنان مغز انسان در مسیر پرپیچ و خم زندگی به شمار آورد.


 ادامه مطلب را ببینید

ادامه مطلب ...

"شاهگوش" اول آبان می آید

شرکت تصویر گستر پاسارگاد که تهیه و توزیع "شاهگوش" را برعهده دارد اعلام کرد اول آبان اولین قسمت این سریال توزیع خواهد شد.


به موجب این گزارش، با توجه به اینکه مجوز سریال "شاهگوش" به کارگردانی داود میرباقری و تهیه کنندگی سید محمد امامی و مهران برومند، در تاریخ 16 مهر و به شماره 95983 - 92/155 توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شده است، سازندگان این سریال با در نظر گرفتن زمان تولید و تکثیر قسمت اول "شاهگوش" به این نتیجه رسیدند برای عدم تداخل و همزمانی توزیع این سریال طنز با دهه اول محرم، قسمت اول آن، اول آبان توزیع شود.


بدین ترتیب مخاطبان شبکه نمایش خانگی با آغاز دومین ماه پاییز، شاهد آغاز توزیع اولین سریال داوود میرباقری در این شبکه خواهند بود.


سریالی 26 قسمتی که بازیگران متنوع و گوناگونی مانند فرهاد اصلانی، اکبر عبدی، محسن تنابنده، مرجانه گلچین، طناز طباطبایی، شهرام حقیقت دوست، احمد مهران فر، هادی کاظمی، الهام پاوه نژاد، حامد میرباقری، علیرضا جعفری، سیروس گرجستانی و ...در آن بازی می‌کنند.



افشار: پس از سال88 همه‌چیز را رها کردم!

 سایت پارسینه، نوشت: روزبه علمداری، روزنامه نگار در صفحه شخصی حکایت دیدار تصادفی با قاسم افشار، مجری قدیمی تلویزیون را روایت کرده است.


در این مطلب آمده است: امروز برای تعمیر گوشی ام، رفته بودم پایتخت؛ وارد یک مغازه که شدم چهره آشنایی را دیدم؛ قاسم افشار گوینده قدیمی اخبار سیما که بعد از این چند سال، آنطور که در عکس پیداست خیلی سپیدموی و شکسته شده بود. مغازه دارها هم خیلی تحویلش می گرفتند و عکس یادگاری می‌انداختند.


سلام و علیکی کردم که خیلی صمیمی و با رویی باز برخورد کرد. یکی، دو دقیقه ای صحبت کردیم؛ به عکسی که چند سال پیش از او منتشر شد و نقلی قولی از او شنیده شده بود اشاره کردم. از افشار پرسیدم که آیا درست است بعد از انتخابات 88 و آن اتفاقات، از صدا و سیما بیرون آمدید؟ که به صراحت تأیید کرد و گفت کلا کار را ول کردم. پرس و جو کردم که آیا در قالب برگزاری کلاس گویندگی شغلش را ادامه می‌دهد یا نه؟ که باز هم گفت کلا همه چیز را رها کردم...



گوگل: آندروید از آی‌فون امن‌تر است

مدیرعامل گوگل در پی انتشار اخبار مرتبط با ناامنی آندروید، معتقد است که این سیستم‌عامل امنیت بیشتری نسبت به iOS اپل دارد.


در حالی که آندروید یکی از محبوب‌ترین سیستم‌عامل‌های موبایلی است بدافزارهای زیادی نیز برای آن نوشته شده، اما مدیرعامل گوگل معتقد است که با وجود همه تهدیدات، گوشی‌های مبتنی بر آندروید از آی‌فون اپل امنیت بیشتری دارند.


اریک اشمیت می‌گوید، هم‌اکنون یک میلیارد نفر از مردم از دستگاه‌های آندرویدی استفاده می‌کنند و امنیت این سیستم‌عامل ثابت شده است.اظهارات اریک‌ اشمیت در حالی بیان می‌شود که موسسه تحقیقاتی گارتنر اعلام کرده آندروید امن نیست، اما گوگل به‌تازگی ادعا کرده که کمتر از یک درصد از کاربران گوشی‌های مبتنی بر سیستم‌عامل آندروید در معرض خطر بدافزارها هستند. 


کارشناسان معتقدند افزایش بدافزارهایی که سیستم‌عامل آندروید را تهدید می‌کنند به دلیل کدباز بودن این سیستم‌عامل است و در حالی که مردم فکر می‌کنند این پلت‌فرم امنیت ندارد، گوگل با اطمینان اعلام کرده که این پلت‌فرم امنیت بالایی دارد.

«رنگ شک» عرب نیا این هفته جلوی دوربین می رود

تصویربرداری مینی سریال «رنگ شک» سه شنبه هفته جاری آغاز خواهد شد.


تصویربرداری مینی سریال «رنگ شک» به کارگردانی فریبرز عرب نیا سه شنبه هفته جاری در یک خانه مخروبه آغاز خواهد شد و طبق برنامه ریزی ها تولید این پروژه دو ماه تا دو ماه و نیم به طول خواهد انجامید. بخش اعظم تصویربرداری در تهران خواهد بود و قسمت هایی نیز در لواسان مقابل دوربین می رود. منزل پدر رویا، ستاد مبارزه با مواد مخدر، حفاظت - اطلاعات نیروی انتظامی و متروی تهران از جمله لوکیشن‌های آتی این کار است. ضمن اینکه تست گریم نهایی بازیگران اصلی کار طی چند روز گذشته انجام شده است.


آرش مجیدی، شهرزاد کمال‌زاده، صالح میرزاآقایی، معصومه آقاجانی، حمیدرضا هدایتی، امیر مولوی، رضا نوری، پیام لاریان، طوفان مهردادیان و محمدرضا شیرخانلو و (با حضور) شاهرخ فروتنیان، عمار تفتی و شهرام عبدلی همراه با خود عرب نیا بازیگران اصلی این مینی سریال هستند که از این بین عرب نیا، هدایتی و تفتی در روز اول تصویربرداری مقابل دوربین می روند.

«رنگ شک» به نویسندگی فریبرز عرب نیا داستان یک افسر نیروی انتظامی را روایت می‌کند که ماموریت می‌یابد تا وارد یک باند بسیار مخوف مواد مخدر شود. به دلیل فوق سری بودن عملیات تنها یکی از فرماندهان مافوق او از این ماموریت مطلع است و در این راه با مشکلات متعددی مواجه می‌شود.

این کار اولین تجربه سریال سازی عرب نیا محسوب می شود که پیش از این به عنوان بازیگر در مجموعه های تلویزیونی «وکیل»، «مختارنامه» و فیلم های سینمایی «چ»، «پرتقال خونی»، «پنهان» و... ایفای نقش کرده است.

«رنگ شک» در 5 قسمت 40 دقیقه‌ای تولید می‌شود و سایر عوامل اصلی پشت دوربین آن عبارتند از: مدیر تصویربرداری: حسن اسدی، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: اکبر نصیری، دستیار دوم کارگردان: ارسطو خوش رزم، مدیر تولید: مهدی بدرلو، صدابردار: علی گراکویی، طراح گریم: محسن موسوی، اجرای گریم: آفرین صادقی، پژمان بنفشه خواه، مدیر تدارکات: پرویز کاظم لو، عکاس: مسعود پاکدل.



مانی‌حقیقی و آلیس‌مونرو

 آلیس مونرو ، نویسنده مطرح داستان‌های کوتاه برنده نوبل ادبیات شد. پس از اعلام این خبر مانی حقیقی که فیلم «کنعان» را براساس یکی از داستان‌های او ساخته، عکس زیر را در صفحه فیس بوک خود منتشر کرد.


مانی حقیقی در کانادا با این نویسنده بزرگ دیدار کرده است.



ارتباطی است بین روحانی و پخش مسابقه فوتبال؟

آقای ضرغامی ارتباطی است بین روحانی و پخش مسابقه فوتبال؟


اهمیت پخش یک برنامه در تلویزیون را همواره از کنداکتور پخش می‌سنجند و از سوی دیگر ساعت پخش و همزمانی با پخش یک برنامه دیگر نیز در دیده شدن یا دیده نشدن آن برنامه بسیار مهم است.


به گزارش عصر ایران رسانه ملی نشان داده که هر زمان قصد نشاندن مردم پای جعبه جادو را داشته باشد، این کار را به انحاء مختلف حتی رفتار غیرقانونی و غیر عرفی همچون نمایش نسخه غیر اورجینال فیلم در حال اکران روی پرده آمریکا را نیز انجام داده است و یا پخش پشت سر هم 5 فیلم روز دنیا از 5 شبکه به شکل متوالی.


اینکه رسانه ملی بعد از انتخابات دچار همان اشتباه استراتژیک برخی اصولگرایان شده و از نتیجه حاصله زیاد رضایت ندارد، قابل بررسی است اما اینکه در سه نمونه رفتاری، پخش سخنان مهم رییس دولت را با فوتبال مستقیم همراه کرده است؛ آن هم در شرایطی که برنامه ضبط شده در اختیار رسانه ملی بوده، تأمل برانگیز است.


رفتار رسانه‌ای تلویزیون در قبال پخش سخنرانی‌ها و گفتگوهای دکتر روحانی در همین ابتدای کار دولت تدبیر و امید، نشانه‌های غیر مطلوبی از بی اعتنایی به دیپلماسی فعال و البته مورد حمایت و تایید رهبر انقلاب هم دارد.


اینکه رسانه ملی مهم ترین سخنان رییس جمهور آن هم در فضای پرسوء تفاهم امروز با وجود رسانه‌های مختلف و تحلیل‌های پیش از انتشار خبر را چند روز بعد از واقعه و همزمان با برنامه‌های پربیننده‌ای از رسانه ملی پخش می‌کند، جز کمرنگ کردن تاثیر سخنان رییس جمهور پس از فضای خاص غالب شده رسانه‌ای در کشور، چه معنا و مفهومی دارد؟


آیا غیر از این است که خوشبینانه بگوییم تلویزیون نسبت به پخش به هنگام و موثر سخنان رییس جمهور کوتاهی می‌کند؟ و یا با تکرار این رفتار، قصد زورآزمایی و نشان‌دادن قدرت خود در بحث اطلاع‌رسانی را دارد؟


برای نمونه، گفتگوی بسیار مهم رییس جمهور با شبکه ان بی سی در ساعتی پخش شد که بازی پرسپولیس و سپاهان در حال برگزاری بود.و یا مصاحبه مطبوعاتی و مهم دکتر روحانی که حاوی مهمترین مواضع کشور و دولت در خصوص تحولات جدید عرصه دیپلماتیک بود، چهارشنبه گذشته و همزمان با بازی حساس استقلال و اف سی سئول کره از تلویزیون پخش شد.


این روند گویا به شیوه مرسوم تلویزیون تبدیل شده و دیشب نیز سخنان دکتر روحانی در دیدار با نمایندگان مجلس بعد از چند روز تاخیر، همزمان با برنامه پربیننده نود روی آنتن رفت تا دوستان بی طرف در رسانه ملی(!) ، خیال شان از بابت کم شدن مخاطبان رئیس جمهور ملت ایران آسوده باشد.


آیا باید با خوش‌بینی این رفتار رسانه ملی را نوعی بی دقتی در تنظیم کنداکتور دانست و یا پشت پرده این همزمانی‌ها و تاخیرها چیز دیگری است؟


آیا رسانه ملی در خصوص بازپس گیری زمین‌های نمایشگاه بین المللی، همچنان عصبی است و می‌خواهد کار خود را به شکل دیگری پیش ببرد و به نوعی با این تخفیف در پخش برنامه‌های مختص رییس جمهور قصد قدرت نمایی و معرکه‌گیری برای خود را دارد؟


آیا مدیران ارشد رسانه ملی، پیام انتخابات و انتخاب ملت را آن طور که باید نشنیده‌اند و یا می‌خواهند خود را به نشنیدن بزنند؟!

مناظره و حباب انتظارات

آیا شایسته است که راجع به نرخ ارز نیز مانند بازی‌های فوتبال در برنامه 90 در صدا و سیما از مردم نظرخواهی شود؟ آیا وقتی نظر مردم راجع به کاهش یا افزایش یا تثبیت نرخ ارز استعلام می‌شود، مردمی که از افزایش نرخ ارز طی این چند سال آسیب دیده‌اند گزینه‌ای غیر ‌از کاهش نرخ را انتخاب خواهند کرد؟ متاسفانه صدا و سیما سوالی را مطرح می‌کند که نه تنها کمکی به سیاست‌های اقتصادی دولت نمی‌کند، بلکه دولت را در یک دوراهی انتظارات پوپولیستی و آینده‌نگری علمی قرار می‌دهد؛ زیرا نتیجه نظرخواهی از قبل معلوم و بسیار بدیهی بود که نمی‌توانست غیر ‌از کاهش نرخ باشد. ضمنا به نظر نگارنده نکات زیر در مناظره مغفول مانده است:


ادامه مطلب 

  ادامه مطلب ...