تمام هر چه که...

هر چیزی که هست ولی انگار نیست!

تمام هر چه که...

هر چیزی که هست ولی انگار نیست!

گوگل با رمزهای عبور خداحافظی می کند

اگر می‌خواهید با امنیت کامل وارد سرویس خود شوید، حتما باید رمز شما طولانی باشد؛ در این بین اپل با سرویس اثرانگشت وارد شد و شرکت‌های دیگر هم اعلام کردند که از این سیستم استفاده خواهند کرد اما راه گوگل، راهی متفاوت است. 

به گزارش ایسنا، در حال حاضر گوگل سخت‌افزار یا ژتون‌ فیزیکی را بررسی می‌کند که نام آن Yubi Key Neo است. 

این ژتون‌ها در حال حاضر برای دسترسی به حساب‌های بانکی مورد استفاده قرار می‌گیرند یعنی با اتصال این ابزار به کامپیوتر بدون نیاز به هیچ رمز ورودی،‌ وارد حساب کاربری خود خواهید شد. 

این ژتون‌های جدید با استفاده از فن‌آوری NFC که برای ارسال اطلاعات در فاصله نزدیک به صورت کد شده مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌توانند با موبایل و تبلت ارتباط برقرار کنند. 

در این رابطه یکی از مدیران امنیتی گوگل به وال استریت ژورنال گفت:‌ استفاده از Yubi Key Neo در داخل شرکت باعث افزایش امنیت کارکنان گوگل شده است؛ گوگل برنامه دارد که تا سال آینده این ژتون‌ها را دربین مصرف کنندگان عرضه کند.

قیمت این محصول که نیازی به باتری ندارد و امکان از بین بردن آن نیست ۵۰ دلار به فروش می‌رسد البته تولید انبوه می تواند قیمت دستگاه را کاهش دهد به هر حال باید تا سال آینده منتظر ماند و عملکرد این محصول را سنجید.

روزی که امیر گریست

سال 1264 قمرى، نخستین برنامه‌ى دولت ایران براى واکسن زدن به فرمان امیرکبیر آغاز شد. در آن برنامه، کودکان و نوجوانانى ایرانى را آبله‌کوبى مى‌کردند؛ اما چند روز پس از آغاز آبله‌کوبى به امیرکبیر خبردادند که مردم از روى ناآگاهى نمى‌خواهند واکسن بزنند. به‌ ویژه که چند تن از فالگیرها و دعانویس‌ها در شهر شایعه کرده بودند که واکسن زدن باعث راه ‌یافتن جن به خون انسان مى‌شود.

هنگامى که خبر رسید پنج نفر به علت ابتلا به بیمارى آبله جان باخته‌اند، امیر بى‌درنگ فرمان داد هر کسى که حاضر نشود آبله بکوبد باید پنج تومان به صندوق دولت جریمه بپردازد. او تصور مى کرد که با این فرمان همه مردم آبله مى‌کوبند؛ اما نفوذ سخن دعانویس‌ها و نادانى مردم بیش از آن بود که فرمان امیر را بپذیرند. شمارى که پول کافى داشتند، پنج تومان را پرداختند و از آبله‌کوبى سرباز زدند. شمارى دیگر هنگام مراجعه مأموران در آب‌انبارها پنهان مى‌شدند یا از شهر بیرون مى‌رفتند.

روز بیست و هشتم ماه ربیع الاول به امیر اطلاع دادند که در همه‌ى شهر تهران و روستاهاى پیرامون آن فقط 303 نفر آبله کوبیده‌اند. در همان روز، پاره‌دوزى را که فرزندش از بیمارى آبله مرده بود، به نزد او آوردند. امیر به جسد کودک نگریست و آنگاه گفت: ما که براى نجات بچه‌هایتان آبله‌کوب فرستادیم. پیرمرد با اندوه فراوان گفت: حضرت امیر، به من گفته بودند که اگر بچه را آبله بکوبیم جن‌زده مى‌شود. امیر فریاد کشید: واى از جهل و نادانى، حال، گذشته از اینکه فرزندت را از دست داده‌اى باید پنج تومان هم جریمه بدهی. پیرمرد با التماس گفت: باور کنید که هیچ ندارم. امیرکبیر دست در جیب خود کرد و پنج تومان به او داد و سپس گفت: حکم برنمى‌گردد، این پنج تومان را به صندوق دولت بپرداز.

چند دقیقه دیگر، بقالى را آوردند که فرزند او نیز از آبله مرده بود. این بار امیرکبیر دیگر نتوانست تحمل کند. روى صندلى نشست و با حالى زار شروع به گریستن کرد. در آن هنگام، میرزا آقاخان وارد شد. او در کمتر زمانى امیرکبیر را در حال گریستن دیده بود. علت را پرسید و ملازمان امیر گفتند که دو کودک شیرخوار پاره‌دوز و بقالى از بیمارى آبله مرده‌اند. میرزا آقاخان با شگفتى گفت: عجب، من تصور مى‌کردم که میرزا احمدخان، پسر امیر، مرده است که او این چنین هاى‌هاى مى‌گرید. سپس، به امیر نزدیک شد و گفت: گریستن، آن هم به این گونه، براى دو بچه‌ى شیرخوار بقال و چقال در شأن شما نیست. امیر سر برداشت و با خشم به او نگریست، آنچنان که میرزا آقاخان از ترس بر خود لرزید. امیر اشک‌هایش را پاک کرد و گفت: خاموش باش. تا زمانى که ما سرپرستى این ملت را بر عهده داریم، مسئول مرگشان ما هستیم. میرزا آقاخان آهسته گفت: ولى اینان خود در اثر جهل آبله نکوبیده‌اند. امیر با صداى رسا گفت: و مسئول جهلشان نیز ما هستیم. اگر ما در هر روستا و کوچه و خیابانى مدرسه بسازیم و کتابخانه ایجاد کنیم، دعانویس‌ها بساطشان را جمع مى‌کنند. تمام ایرانیان اولاد حقیقى من هستند و من از این مى‌گریم که چرا این مردم باید این قدر جاهل باشند که در اثر نکوبیدن آبله بمیرند.  


خاصیت های عسل

عسل به دلیل خاصیت ضد میکروبی که دارد خوراکی پر خاصیت است که باعث عضله سازی بدن شده و از استهلاک و شل شدن بافت بدن جلوگیری می‌کند.

 بررسی‌ها نشان می‌دهد عسل به سلامت پوست بسیار کمک می‌کند و خاصیت ضد پیری فوق‌العاده‌ای دارد.

عسل باعث خون سازی در بدن شده و مسکنی برای دردهای عضلانی ورزشکاران به حساب می‌آید.

پزشکان به ورزشکاران توصیه می‌کنند برای گرفتن نتیجه بهتر و رسیدن به تناسب اندام حتما از عسل در برنامه رژیم غذایی خود زیاد استفاده کنند.

عسل به دلیل آنتی اکسیدان های بالایی که دارد باعث افزایش در حجم عضلات شده و به سالخوردگان کمک می‌کند که دچار پوکی استخوان نشوند.

خوردن مقداری مشخص عسل در روز به تمام افراد در تمام سنین کمک می‌کند که بتوانند عضلات اندام خود را تقویت کنند و به پرورش هر چه بیشتر آن کمک کنند.


ساخت آکادمی موسیقی به سبک ایرانی!

رضا ساکی در مطلب طنز روزخبرگزاری ایسنا نوشت:


برخی از مردم فکر می‌کنند صداوسیما از شبکه‌های ماهواره‌یی تقلید می‌کند. مثلا تا آن‌ها «تختِ‌گاز» را دوبله می‌کنند، صداوسیما هم آن را دوبله می‌کند. یا اگر آن‌ها «بفرمایید شام» می‌سازند، این‌جا هم «شام ایرانی» می‌سازند. یا اگر آن‌ها «اتاق خبر» دارند، صداوسیما هم یک چیزی مثل آن درست می‌کند! یا اگر آن‌ها آکادمی چیز... چیز می‌سازند، صداوسیما هم «آکادمی موسیقی ایرانی» می‌سازد. البته شما بهتر از من می‌دانید که این کارهایی که صداوسیما می‌کند، تقلید نیست؛ بلکه رقابت است. شبکه‌های ماهواره‌یی هم خیلی از روی دست برنامه‌های صداوسیما تقلید می‌کنند، مثلا برنامه‌های... حالا اسم برنامه‌ها یادم نیست، ولی صدها بلکه هزاران برنامه‌ی صداوسیما در آن طرف آب‌ها کپی شده است و می‌شود!

حتما می‌دانید شبکه سوم اعلام کرده است که می‌خواهد «آکادمی موسیقی ایرانی» بسازد و استعدادهای موسیقی را شناسایی کند و اگر کسی خواست امتحان آواز بدهد، آواره‌ی ترکیه و انگلیس نشود و همین‌جا توی مملکت خودش امتحان بدهد و خیالش راحت باشد که در امنیت است و گشت‌ ارشاد هم بیرون سالن حضور دارد! حرکت، حرکت خوبی است، ولی یک پرسش مطرح است و آن پرسش این است که آیا سازمان قصد دارد در آینده و در برنامه‌ی «آکادمی موسیقی ایرانی» ساز هم نشان بدهد؟ چون بالأخره بخش مهمی از موسیقی ساز است! یعنی آیا ما ارکستر را در این برنامه می‌بینیم یا فقط صدای ارکستر را می‌شنویم؟ من که بعید می‌دانم صداوسیما بخواهد از غرب و جهان غرب و فرهنگ غرب تقلید کند و تصویر ساز را نشان بدهد! در صداوسیما فقط می‌شود خواند و ساز و ارکستر را نمی‌توان نشان داد، مگر در موارد محدودی چون نزدیک انتخابات و یا اعلام خبرهای خوش هسته‌یی! برای حرفی که می‌زنم، سند هم دارم، در رادیو جوان برنامه‌ای تولید می‌شود با عنوان «صدا آزاد» که برنامه‌ای است در زمینه کشف استعدادهای موسیقی، البته استعدادهای صدایی نه سازی، چون همان‌طور که از عنوان برنامه پیداست، فقط صدا آزاد است؛ نه ساز! تازه اگر همین رقابت با آن طرف آب نبود، بعید بود همین صدا هم آزاد بشود!


نظر رخشان بنی اعتماد درباره ی فیلم "کلاس هنرپیشگی"

بنی اعتماد: بعضی فیلم ها را باید دید ولی «کلاس هنرپیشگی» را اگر نبینیم، تجربه ای منحصربه فرد را از دست داده ایم


این کارگردان در این یادداشت همزمان با اکران عمومی جدیدترین ساخته‌ی علیرضا داودنژاد، «کلاس هنرپیشگی» نوشته است:


« کلاس هنرپیشگی آخرین فیلم علیرضا داودنژاد تصویر زندگی خصوصی همه ماست باعشق‌ها، رفاقت‌ها، دلخوری‌ها و رنج‌ها و شادی‌هایمان، که باملاحظه‌کاری‌ها،حتی از بازگویی آن برای خودمان هم پرهیز می‌کنیم و داودنژاد با شهامتی مثال زدنی آنچنان واقعیت و حقیقت و خیال را در رابطه مادر و برادر و خواهر و فرزندان و خویشانش بهم پیوندزده که گویی خود آنها هم زندگی را آنچنان که علیرضا رقم زده تجربه می‌کنند. بعضی فیلم‌ها را باید دید ولی «کلاس هنرپیشگی» رانمی‌شود، ندید. وقتی به تماشای این فیلم می‌نشینیم در آخرین سکانس،دخترجوان رو به ما حرف‌هایی خواهد گفت که شک ندارم هرگز از یاد نخواهیم برد، «کلاس هنرپیشگی» و علیرضا داودنژاد را... »


فیلم سینمایی «کلاس هنرپیشگی» از چهارشنبه 27 شهریور ماه در گروه «عصرجدید» اکران می‌شود.


منبع: ایسنا


پوسترهای فیلم

در ادامه مطلب


 

ادامه مطلب ...

توجیه حصر مصدق

شاه در توجیه حصر مصدق به خبرنگار خارجی چه گفت؟


محمدرضا پهلوی در توجیه حصر خانگی محمد مصدق گفته بود: مصدق بابت امنیت خودش حبس است، چون اگر برگردد مردم  دارش خواهند زد!


کریستوفر دی بلیگ، روزنامه‌نگار و محقق  بریتانیایی در کتابی با عنوان «ایرانی میهن‌پرست؛ محمد مصدق و کودتای خیلی انگلیسی»  که بر اساس آخرین یافته‌ها و اسناد منتشرشده در آرشیوهای دولتی آمریکا، بریتانیا و دیگر کشور‌هاست به شرح زندگی سیاسی مصدق پرداخته است.


در بخشی از این کتاب که توسط سایت تاریخ ایرانی ترجمه شده است، به مصاحبه ای از پهلوی اشاره شده است که  در آن وی به توجیه حصر و زندانی کردن مصدق نزد روزنامه نگار خارجی پرداخته است.  وی  در سال ۱۳۴۴ در پاسخ به سو ال روزنامه نگار فرانسوی درباره حصر محمد مصدق گفته است: « مصدق بابت امنیت خودش توی ملکی که دارد حبس است، چون اگر برگردد به خانه‌اش در تهران، مردم توی خیابان دارش خواهند زد…او همان جایی که هست، راضی و خوشحال است. خوب می‌خورد و به ورزش مورد علاقه‌اش می‌پردازد»


محمد مصدق پس از کودتای ۲۸ مرداد در دادگاه نظامی محاکمه و با توجه به تبرئه او از اتهامات اصلی چون «تلاش برای برهم زدن اساس سلطنت» و «کودتا علیه قانون اساسی» به سه سال حبس انفرادی محکوم شد.


دادگاه اگرچه او را از اتهامات مهمی چون اقدام علیه اساس سلطنت و کودتا علیه قانون اساسی که حکم اعدام داشت، تبرئه کرد ولی به جهت تمرد از فرمان شاه او را به سه سال زندان محکوم کرد. دکتر مصدق پس از گذراندن سه سال زندان،  در ملک خود در احمد آباد حصر و تا پایان زندگی زیر نظارت شدید دولت بود.


"فیلترینگ" از سوی کدام نهاد اجرا می‌شود؟

"فیلترینگ" از سوی کدام نهاد اجرا می‌شود؟


 یک کارشناس فضای مجازی در خصوص نهادهایی که فیلترینگ را اعمال می‌کنند، گفت: نه تنها وزیر ارتباطات بلکه شخص رئیس جمهور نیز بر اساس قانون، راسا اختیارِ اخذ تصمیم در ارتباط با مصادیق فیلترینگ را ندارد!



 

ادامه مطلب ...

معرفی چند روزنامه ...

تصمیم گرفتم چند تا روزنامه رو بهتون معرفی کنم البته شاید و احتمالا با همه یا تعدادی شون آشنا باشید .


آدرس سایت روزنامه ها رو هم در ادامه قرار میدم تا یه سری بزنید بهشون.


از این به بعد سعی میکنم خبرها ، مقاله ها و  نقدهایی تو حوزه ها ی مختلف توی بلاگم قرار بدم .





 
ادامه مطلب ...

داناى توانا ...



خداست آن کس که شما را ابتدا ناتوان آفرید، آنگاه پس از ناتوانى قوّت بخشید، سپس بعد از قوّت، ناتوانى و پیرى داد. هر چه بخواهد مى آفریند و هموست داناى توانا. ﴿الروم: ٥٤﴾


اللَّـهُ الَّذِی خَلَقَکُم مِّن ضَعْفٍ ثُمَّ جَعَلَ مِن بَعْدِ ضَعْفٍ قُوَّةً ثُمَّ جَعَلَ مِن بَعْدِ قُوَّةٍ ضَعْفًا وَشَیْبَةً ۚ یَخْلُقُ مَا یَشَاءُ ۖ وَهُوَ الْعَلِیمُ الْقَدِیرُ