تمام هر چه که...

هر چیزی که هست ولی انگار نیست!

تمام هر چه که...

هر چیزی که هست ولی انگار نیست!

نظر میرکریمی درباره معرفی فیلمش، «امروز» برای اسکار

 رضا میرکریمی پس از معرفی فیلم «امروز» به عنوان نماینده سینمای ایران در اسکار 2015 درباره احساسش از این انتخاب گفت: از اعضای کمیته انتخاب متشکرم و هر فیلمی را از میان نامزدها انتخاب می‌کردند برایم قابل احترام بود.


 این کارگردان در گفت‌وگو با ایسنا، ادامه داد: فیلم‌های شایسته‌ دیگری هم بودند که به دلیل عدم اکران جایشان در فهرست نامزدها خالی بود. به هر حال امیدوارم «امروز» نماینده خوبی برای سینمای ایران باشد.

میرکریمی درباره اینکه تصور نمی‌کند این انتخاب به دلیل ارسال نشدن فیلم «یه حبه قند» به عنوان نماینده ایران به آکادمی اسکار در دو سال قبل بوده است، پاسخ داد: این را باید از اعضای کمیته انتخاب بپرسید. فقط در مورد خودم می‌توانم بگویم من خاطره طلبکارانه‌ای از آن موضوع نداشته و ندارم.

به گزارش ایسنا هیات انتخاب فیلم‌های ایرانی، فیلم سینمایی «امروز» به کارگردانی رضا میرکریمی را به عنوان نماینده ایران در اسکار معرفی کرد.

دیگر رقبای «امروز» فیلم‌های «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران»، «استرداد»، «برف»،‌ «تنهای تنهای تنها»، «چ»، «خسته نباشید»، «خط ویژه»، «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» و «سر به مُهر» بودند که فیلم میرکریمی با توجه به آن‌چه «اکران موفق در ایران و بازخوردهای قابل تامل در جشنواره تورنتو» عنوان شده، نظر هیات انتخاب را برای معرفی به فرهنگستان علوم و هنرهای سینمایی جلب کرده است.

البته فیلم «یه حبه قند» میرکریمی پیش از این در سال 1391 به عنوان نماینده ایران در اسکار انتخاب شده بود، اما در نهایت به دلیل تصمیم مسئولان وقت سینمایی که اسکار را تحریم کرده بودند، این فیلم موفق به راهیابی به آکادمی نشد.

«امروز» در حالی به عنوان بیست‌و ‌دومین نماینده سینمای ایران به اسکار معرفی شده است که در سال 1390 فیلم «جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی اصغر فرهادی طلسم دریافت این جایزه از سوی ایران را شکست.

پیش‌تر هم فیلم «بچه‌های آسمان» ساخته‌ مجید مجیدی که در سال ۱۳۷۷ به عنوان نماینده‌ ایران به اسکار معرفی شده بود، برای اولین‌بار در جمع نامزدهای بهترین اسکار غیر انگلیسی‌زبان در سال ۱۹۹۹ انتخاب شد.



پرستویی، نصیرپور و صابر ابر بازیگران «دو»

 مراحل فیلم برداری فیلم سینمایی «دو» از هفته‌ی آخر مردادماه آغاز شده است و تا 15 مهرماه ادامه خواهد داشت. اغلب لوکیشن های این اثر سینمایی در منزلی حوالی خیابان ایتالیا در تهران فیلمبرداری شده است.

«دو» تجربه جدید سینمایی پرویز پرستویی همچنان در مرحله فیلمبرداری است.


پروانه ساخت فیلم سینمایی «دو» به کارگردانی سهیلا گلستانی و تهیه کنندگی پرویز پرستویی، 24 تیرماه امسال از سوی اداره نظارت و ارزشیابی وزارت ارشاد صادر شد.


مراحل فیلم برداری فیلم سینمایی «دو» از هفته‌ی آخر مردادماه آغاز شده است و تا 15 مهرماه ادامه خواهد داشت. اغلب لوکیشن های این اثر سینمایی در منزلی حوالی خیابان ایتالیا در تهران فیلمبرداری شده است. پرویز پرستویی در این فیلم به غیر از تهیه کنندگی نقش اصلی را نیز بازی می کند. نکته قابل توجه اینجاست که گلستانی در فیلم خودش بازی نمی کند و در کنار پرستویی، چند بازیگر تئاتر و همچنین مهتاب نصیرپور و صابر ابر بازی می کنند.


آخرین حضور مهتاب نصیرپور در سینمای ایران بازی در فیلم «فرزند خاک» به کارگردانی محمد علی باشه آهنگر، در سال 86 بود. ضمن اینکه این بازیگر در فیلم سینمایی «به نام پدر» نیز با پرستویی همبازی بوده است.


مرتضی پورصمدی مدیر فیلمبرداری و محمدرضا منصوری مدیر تولید این پروژه هستند. فیلمنامه «دو» را گلستانی نوشته است و فیلم داستان مردی است که بعد از سالها اقامت در خارج از کشور به ایران برمی گردد و درگیر ماجراهایی می شود.


چرا نباید روی شکم بخوابیم؟

همه ما پس از گذراندن یک روز کاری سخت، خوابیدن و استراحت کردن را بهترین گزینه می‌دانیم اما باید این نکته را هم بدانیم که وضعیت‌ بدن در حین خواب برای بهتر خوابیدن بسیار مهم است.



به گزارش ایسنا، یکی از عادات نادرست افراد هنگام استراحت، خوابیدن روی شکم است. خوابیدن در این حالت می‌تواند میزان خرخر کردن را کاهش دهد و آپنه خواب را از بین ببرد اما فشار زیادی به کمر و گردن وارد می‌کند. همچنین زنان باردار باید نسبت به وضعیت بدنشان به هنگام خوابیدن دقت بیشتری داشته باشند و از خوابیدن روی شکم خودداری کنند.


بسیاری از افرادی که عادت به خوابیدن روی شکم دارند در ناحیه گردن، کمر و مفاصل احساس درد می‌کنند. این درد می‌تواند بر میزان خواب شما تاثیر بگذارد و باعث شود در طول شب چندین بار از شدت درد از خواب بیدار شوید.


طبق بررسی مرکز تخصصی مایوکلینیک،‌ خوابیدن روی شکم علاوه بر فشاری که روی کمر وارد می‌کند به ستون فقرات آسیب می‌زند زیرا قسمت میانی بدن جایی است که بیشتر وزن در آن جا قرار دارد. فشار وارد شده به ستون فقرات، بقیه ساختار بدن را هم تحت فشار قرار می‌دهد. همچنین افراد زمانی که روی شکم می‌خوابند مجبور می‌شوند برای نفس کشیدن سر خود را به یک سمت بچرخانند و موجب می‌شود سر و ستون فقرات از ردیف همدیگر خارج شوند.


به گزارش ایسنا به نقل از هلث‌لاین، اگر از جمله افرادی هستید که در وضعیت دیگری نمی‌توانید بخوابید می‌توان از راهکارهای زیر برای کاهش عوارض این وضعیت خوابیدن استفاده کرد:


- برای خواب از بالش بسیار باریک استفاده کنید یا اصلا بالش زیر سرتان نگذارید.


- زیر استخوان لگن خود بالش قرار دهید.


- پس از بلند شدن از خواب حرکت کشسانی انجام دهید.



فروش «شهر موش‌ها2» از مرز 3 میلیارد گذشت

فروش «شهر موش‌ها2» به کارگردانی مرضیه برومند پس از حدود 10 روز نمایش در کل کشور به سه میلیارد و 160 میلیون تومان رسید و سینما «سروش» در خیابان شریعتی تهران هم با نمایش این فیلم بعد از چند سال به چرخه سینماهای کشور اضافه شد.

علی سرتیپی (مدیرعامل فیلمیران) در گفت‌وگو با ایسنا،درباره آخرین وضعیت فروش این فیلم در تهران و شهرستان‌ها بیان کرد:پنجشنبه شب (20 شهریور ماه) فروش «شهر موش‌ها2» در سینماهای تهران 190 و در شهرستان‌ها 115 میلیون تومان بود که می‌توان گفت مجموعه فروش 305 میلیون تومانی در یک روز برای یک فیلم سینمایی یک رکورد محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون مجموع فروش این فیلم در سینماهای تهران یک میلیارد و 960 میلیون تومان در تعداد 30 سینما بوده و در شهرستان‌ها نیز فروش این فیلم در 55 سینما و در کمتر از 10 روز به یک میلیارد و 200 میلیون تومان رسیده است.

پخش کننده «شهر موش‌ها2» همچنین با بیان اینکه سینما سروش هم با نمایش این فیلم به چرخه سینماهای کشور اضافه شده است‌، گفت: همان‌طور که می‌دانید مدت‌ها بود که سینما سروش به دلیل تعمیرات از چرخه سینماهای کشور خارج شده بود اما خوشبختانه از پنجشنبه بعد از ظهر این سینما که بازسازی شده است‌، با نمایش سه سانس از «شهر موش‌ها2» کار خود را از سر گرفت و تنها در این سه سانس 5 میلیون تومان فروش داشت.

سرتیپی با ابراز خرسندی از اینکه فروش «شهر موش‌ها2» توانسته به سینماها کمک کند،‌ اظهار کرد: خوشحالیم که بسیاری از سینماهای شهرستان‌ها که مدت‌ها از فروش کم رنج می‌بردند،‌ مجددا به چرخه اکران بازگشتند و امروز فروش خوبی دارند.

تهیه کننده «شهر موش‌ها2» سپس درباره عرضه عروسک‌ها و لوازم التحریر این فیلم بیان کرد: چهار روز است که عروسک‌ها و لوازم التحریر شهر موش‌ها در سینماها و بعضی از مراکز فروش توزیع شده است و مردم از آن استقبال خوبی کرده‌اند.

وی افزود: اکنون ما در 10 مرکز جشنواره باز باران و همچنین نمایشگاهی که در مصلی تهران به منظور فروش ملزومات فصل مدارس بازگشایی شده است غرفه داریم و باید بگویم تا به امروز فروش لوازم التحریر و ملزومات مدرسه‌ی «شهر موش‌ها2» با استقبال بسیار خوبی روبرو شده است که از این بابت خوشحالیم.

علی سرتیپی در پایان سخنانش با ابراز امیدواری از اینکه بچه‌های ایرانی‌، لوازم التحریر و عروسک‌های ایرانی استفاده کنند خاطر نشان کرد: امیدواریم که با عرضه محصولات «شهر موش‌ها2» بتوانیم عروسک‌ها و شخصیت‌های ایرانی و ملی را با بهترین کیفیت جایگزین شخصیت‌های وارداتی کنیم.

به گفته تهیه‌کننده «شهر موش‌ها2» همچنین بازی آنلاین این فیلم سینمایی هم در روزهای اخیر با استقبال گسترده‌ای روبرو شده است.


اثرات جالب پنج دقیقه پیاده روی

محققان می‌گویند، پنج دقیقه راه رفتن به ازای هر ساعت نشستن اثرات مضر نشستن طولانی مدت را از بین می برد.


 محققان آمریکایی می گویند: فواید پنج دقیقه راه رفتن به ازای هر ساعت نشستن حتی زمانی که راه رفتن آهسته باشد، باقی می ماند. نشستن برای دوره های طولانی مدت با افزایش خطر سطح کلسترول و اندازه های بزرگتر دور کمر ارتباط دارد.


کارشناسان اوایل سال جاری اعلام کردند که نشستن برای سلامتی به بدی سیگار کشیدن است بطوریکه فعالیت نداشتن چهارمین عامل بزرگ مرگ و میر بزرگسالان در انگلیس است. تصور می شود که شمار متوسط بزرگسالان انگلیسی بیش از ۷۰ درصد از روز خود را به صورت نشسته سپری می کنند.

این مطالعه که به تازگی انجام شده است نشان می دهد که در زمان نشستن ماهیچه ها شل می شوند و خون به درستی به قلب پمپاژ نمی شود. در حالت نشسته خون به ساق پا کشیده می شود و بر عملکرد اندوتلیال عروق تاثیر می گذارد.

کاهش عملکرد اندوتلیال رگ ها یکی از اولین نشانه های بیماری های قلبی عروقی مانند بیماری قلبی و سکته مغزی است زیرا رگ ها سفت می شوند و کمتر می توانند خون را در سراسر بدن پمپ کنند.

محققان دانشکده بهداشت دانشگاه اورگان در پورتلند آمریکا می گویند: مشخص شده است که نشستن طولانی مدت موجب صدمه به عملکرد اندوتلیال که از علائم اولیه ابتلا به بیماری قلبی و عروقی است می شود و کاهش مدت زمان نشستن از کاهش این عملکرد جلوگیری می کند.

محققان تاکید کردند: افرادی که به ازای هر ساعت نشستن پنج دقیقه راه می روند عملکرد رگ هایشان عادی می شود.




۲۱ شهریور بلیت سینما نیم بها است

مدیرعامل انجمن سینمای جوان در نشست خبری جشنواره تیژ به برگزاری این طرح اشاره کرد و گفت: روز جمعه 21 شهریور مصادف با روز ملی سینما بلیت سینما‌ها نیم بهاء خواهد بود و طرح سلام سینما برای دومین بار در سینماهای سرایر کشور اجرا می‌شود.

به گزارش ایلنا  حبیب ایل‌بیگی مدیرعامل انجمن سینمای جوان درباره طرح «سینما سلام»، گفت: در چند هفته اخیر بحث‌های متعددی در زمینه طرح سینما سلام مطرح شد؛ البته دکتر ایوبی برای نمایش رایگان فیلم در ۲۱ شهریور (روز ملی سینما) اعلام آمادگی کرده بودند و ما نیز بعد از برگزاری یک دوره مراحل آسیب‌شناسی اجرای آن را پشت سر گذاشته‎ایم اما در ادامه بررسی‌ها آقای ایوبی با برگزاری رایگان این طرح مانند گذشته موافق نبودند چراکه ممکن است رایگان شدن سینما به معنای بی‌ارزش بودن آن تلقی شود و اینکه شاید برخی سینما‌ها امکانات لازم برای استقبال از مردم و ازدحامی که ایجاد خواهد شد را نداشته باشند.

وی ادامه داد: استقبال از این طرح به‌قدری از سوی مردم زیاد بود که برخی از سینماداران نتوانستند از پس کنترل جمعیت بر آیند. البته این ازدحام جمعیت در برخی سینما‌ها نیز به‌خوبی کنترل شد. هیچ‌کس انتظار استقبال چنین جمعیتی نداشت و اگر قابل پیش‌بینی بود راهکارهای بیشتری برای برقراری نظم اعمال می‌شد.

ایل بیگی افزود: در بسیاری از شهرهای کوچک مردم برای نخستین بار به سینما رفتند و شوق حضور در سینما در آن‌ها ایجاد شد و مسئولان متوجه کمبود‌هایشان شدند. طرح سلام سینما برای سازمان سینمایی است و امیدواریم اتفاق‌های خوبی در ادامه بیفتد، البته به‌شرط آنکه صاحبان سینما همکاری کنند.

وی توضیح داد: امکان صحبت با تمامی سینماداران را نداشته‌ایم به همین دلیل به سراغ مسئولان صنوف رفتیم تا در صورت همکاری طرح را برای دومین بار اجرایی کنیم. دوستان شورای صنفی با رایگان بودن کامل طرح موافق نیستند و می‌خواهند که نیم‌ب‌ها باشد و ما از آنجا که هدفمان این است که برای سینما آورده‌ای داشته باشیم پیشنهاد آن‌ها را پذیرفتیم.

بنابراین روز جمعه ۲۱ شهریورماه مصادف با روز ملی سینما به خاطر حمایت از سینمای ملی بلیت سینما‌ها نیم بهاء خواهد شد


10 مسکن طبیعی درد

با وجودی که این روزها مصرف قرص‌های مسکن برای کاهش دردهای مزمن افزایش چشمگیری پیدا کرده اما این داروها گاهی اعتیاد‌آور هستند و معمولا نیز مصرف زیاد آنها عوارض جانبی به دنبال دارد.

 به گزارش ایسنا، «جیمز اِن. دیلارد»، نویسنده مقاله «چاره دردهای مزمن» می‌گوید: برخی از قرص‌های مسکن نمی‌توانند عامل دقیق بروز درد را حذف کنند. همچنین مهم نیست پزشکان چقدر داروی مناسبی را برای کاهش درد تجویز کنند چون به هر حال افرادی که از دردهای مزمن رنج می‌برند به طور کامل تسکین نمی‌یابند.

به گزارش پریونشن، دیلارد همچنین اظهار داشت: برای کاهش درد جایگزین‌های مناسب و طبیعی برای مسکن‌های شیمیایی وجود دارند که می‌توان آنها را در آشپزخانه هر خانه‌ای پیدا کرد. برخی انواع مواد خوراکی از طریق مبارزه با التهاب، مسدود ساختن سیگنال‌های درد و حتی درمان بیماری‌های نهفته قادرند درد را از بین ببرند که برخی از انواع موثر آنها عبارتند از:

1- گیلاس: ترکیب‌های موجود در گیلاس با نام «آنتوسیانین» در واقع آنتی‌اکسیدان‌های قوی هستند که به دو طریق شدت درد را کاهش می‌دهند. این ترکیب‌ها با متوقف کردن پیشرفت التهاب و نیز با از بین بردن آنزیم‌های درد مانند مسکن‌های آسپرین و ناپروکسن عمل می‌کند و در تسکین درد نقش دارند. نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد افرادی که هنگام مصرف صبحانه یک کاسه گیلاس بخورند، التهاب در بدن آنان 25 درصد کاهش می‌یابد.

2- زنجبیل: این گیاه ریشه‌ای و تند تسکین‌دهنده سنتی درد دل، رفع دریازدگی و حالت تهوع است. این گیاه که ویژگی آسپرین و ضدالتهابی دارد می‌تواند در تسکین دردهای ماهیچه‌ای، آرتریت و میگرن موثر باشد.

3- فلفل قرمز: این ادویه حاوی ترکیبی به نام «کاپسایسین» است که با تحریک کردن پایانه‌های اعصاب و کاهش ماده شیمیایی انتقال‌دهنده سیگنال‌های درد، نوعی مسکن موثر به حساب می‌آید.

4- گوشت ماهی: مصرف ماهی‌هایی که حاوی مقدار پایینی جیوه هستند و در عین حال حجم بالایی اسید چرب امگا-3 دارند در تسکین درد موثر است. امگا-3 در بهبود جریان خون و کاهش التهاب رگ‌های خونی و عصبی تاثیر دارد اما برای افزایش تاثیر آن لازم است از مکمل‌ها نیز استفاده شود.

5- زردچوبه: از این ادویه‌ سال‌هاست که برای کاهش درد و بهبود فرآیند گوارش غذا استفاده می‌شود اما طبق بررسی کارشناسان، زردچوبه خاصیت ضدالتهابی دارد، بدن را از تخریب بافتی و التهاب مفصل محافظت کرده و از عملکرد سلول‌های عصبی حمایت می‌کند.

6- ماست: حدود 20 درصد مردم آمریکا به سندرم روده تحریک‌پذیر مبتلا بوده و در نتیجه دل درد نیز در آنان شایع است. به گفته پزشکان در ماست چندین باکتری وجود دارد که در کاهش درد و التهاب موثر هستند.

7- قهوه: کافئین موجود در قهوه با تنگ کردن عروق خونی گشاد شده که بر اثر سردرد ملتهب می‌شوند از شدت درد می‌کاهد.

8- نعناع: این گیاه از جمله مواد خوراکی است که از گرفتگی ماهیچه‌ای پیشگیری کرده و به همین دلیل عرق نعناع در تسکین دل‌درد ناشی از سندرم روده تحریک‌پذیر استفاده می‌شود.

9- سویای سبز: در مطالعه‌ای که در دانشگاه اکلاهما انجام شد به گروهی از شرکت‌کنندگان 40 گرم پروتئین سویا و به گروه دیگر پروتئین حاوی شیر داده شد که در پایان مطالعه مشخص شد مصرف پروتئین سویا نسبت به پروتئین حاوی شیر خاصیت مسکنی بیشتری دارد.

10- آب میوه «قره قاط»: زخم‌های گوارشی ناشی از میکروبی موسوم به هلیکوباکتر پیلوری هستند که به بافت‌های حفاظت‌کننده جداره لوله گوارشی شامل معده یا روده کوچک حمله می‌کنند. آزمایش‌ها نشان می‌دهد که می‌توان با نوشیدن آب قره قاط از بروز آن پیشگیری کرد. همچنین لازم است این نوشیدنی به صورت 100 درصد طبیعی و بدون افزودن شکر مصرف شود زیرا در صورت شیرین شدن حالت التهاب‌آور پیدا می‌کند.

سازمان سینمایی : فیلم قصه ها مشکل قانونی برای اکران ندارد


رییس سازمان سینمایی ایران می گوید  صحبت ھای اخیرعلی جنتی، وزیر فرھنگ و ارشاد اسلامی درست منتقل نشده  و فیلم "قصه ھا" ساخته رخشان بنی اعتماد مشکل قانونی برای اکران ندارد. 

به گزارش خبرگزاری ایسنا، حجت الله ایوبی گفته است که این فیلم ھمه موارد قانونی را طی کرده و خانم  بنی اعتماد ھم از آغاز تاکید داشته است که ھمه امور مربوط به فیلم مطابق قانون و ھماھنگ با وزارت فرھنگ و ارشاد اسلامی انجام شود.

رییس سازمان سینمایی افزوده که توضیحات علی جنتی ناظر بر این مسئله بوده است که جشنواره ھای خارجی مقررات مستقل خود را برای انتخاب فیلم ها دارند و با ھیچ دولتی در اینمورد مشورت نمی کنند. همچنین آقای جنتی گفته است که وزیرارشادِ دولت فعلی مسئول صدور مجوزها در دولت قبلی نیست.


پ.ن: فیلم "قصه ها" از رخشان بنی اعتماد برنده بهترین فیلمنامه در ونیز شد.


بخور و نخورهایی برای سنگ کلیه

یک متخصص طب سنتی بخور و نخورهای بیمارانی را که دچار سنگ کلیه شده‌اند از دیدگاه طب سنتی بیان کرد و گفت: غذاهای مانده و کنسروی و مصرف گلابی برای آنها مضر است و در مقابل مصرف روغن زیتون، خربزه و جوجه مرغ برای آنها توصیه می‌شود.


مریم مقیمی گفت: طب سنتی برای کاهش درد در بیمارانی که دچار سنگ کلیه می‌شوند روش غذایی را توصیه می‌کند که در آن از مصرف شیرینی‌های مصنوعی به مقدار زیاد قهوه، شکلات و کاکائو پرهیز می‌کند. وی ادامه داد: غذاهایی مانند کله‌پاچه، حلیم غذاهای مانده و فریزی، قارچ، بادمجان و تخم‌مرغ آبپز از جمله غذاهایی هستند که این بیماران نباید بخورند.


مقیمی گفت: گوشت شتر، گاو و گوساله ،گوشت‌های مانده و ماهی شور در رژیم غذایی بیمارانی که دچار سنگ کلیه هستند نباید باشد. همچنین از مصرف شفتالو‌، زردآلو و گلابی خام باید پرهیز کنند.


این متخصص طب سنتی تصریح کرد: در مقابل مصرف گوشت تیهو، جوجه مرغ، بزغاله مفید است. حتی برای افرادی که معده و روده ضعیفی دارند هم توصیه می‌شود. این نوع گوشت‌ها نیروی بدن را کاهش نمی‌دهند و بدن را لاغر نمی‌کنند. گفته می‌شود یکی از بهترین غذاها در بیماران دچار سنگ کلیه پختن گوشت چلچله با روغن بادام، کرفس، گشنیز و دارچین است. مقیمی افزود: میوه‌های مانند خیار، آلبالو، انجیر، انگور و خربزه از جمله میوه‌هایی هستند که سنگ‌های کلیه و مثانه را می‌شکنند صاف‌کننده خون هستند و برای کلیه مفیدند و بیماران می‌توانند یک ساعت پس از مصرف غذا آنها را مصرف کنند.

مقیمی مصرف بادام، فندق، پسته و کنجد را برای بیماران دچار سنگ کلیه توصیه کرد و گفت: روغن بادام، کنجد و زیتون به دفع سنگ‌های اداری کمک می‌کند و در رفع سوزش ادرار موثر هستند و از خواص مهم روغن زیتون شکستن سنگ‌های ادراری است.



درخواست عجیب صدا و سیما از نهاد ریاست جمهوری


صدا و سیما در اقدامی از پخش مستند سفر رییس جمهوری به اردیبل علیرغم اعلام قبلی خودداری کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، عصر روز پنجشنبه روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری برای مدیران مسوول رسانه ها و برخی خبرنگاران پیامکی فرستاد با این مضمون:"پخش مستند سفر رییس جمهوری به اردبیل؛ امشب بعد از خبر ساعت 21 از شبکه اول سیما" ، هین پیامک باعث شد بسیاری پای برنامه های شبکه اول بنشینند تا بعد از اخبار ساعت 21 و بیانات مقام معظم رهبری در جمع اعضای خبرگان، مستند سفر رییس جمهوری به اردبیل را ببینند.امابازهم صدا و سیما بدعهدی کرد و این مستند را علیرغم اعلام قبلی به نهاد ریاست جمهوی پخش نکرد.

این گزارش حاکیست، ساعت 16 دیروز صدا و سیما به روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری اعلام می کند که مستند سفر رییس جمهوری بعد از اخبار ساعت 21 پخش خواهد شد به همین دلیل هم سامانه پیامکی نهاد ریاست جمهوری این خبر را برای اطلاع رسانی به مدیران رسانه ها و خبرنگاران و مسوولان اطلاع می دهد اما ساعت 21:20 صدا و سیما به نهاد ریاست جمهوری اطلاع می دهد از پخش این مستند معذور است!

این اولین مستندی نیست که مسوولان ارشد صداوسیما مانع پخش آن می شوند، پیش از این نیز مستند سفرهای رییس جمهوری به ترکیه، لرستان و چهارمحال و بختیاری روی آنتن نرفته است. خبرهای رسیده به خبرگزاری برنا حکایت از این دارد که مسوولان صدا وسیما به برنامه های رییس جمهور هم نگاه منفعت طلبانه دارند و معتقدند همانگونه که برنج فلان و چای بهمان برای تولید و ساخت برنامه های تبلیغاتی پول پرداخت می کنند نهاد ریاست جمهوری هم باید برای اطلاع رسانی عملکرد دولت هزینه کند. در این خصوص جالب است بدانید صدا و سیما حتی اعلام کرده هزینه ساخت مستندها به واحد بازرگانی صداوسیما واریز شود تا تیم خبری این رسانه اقدام به ساخت مستند کنند.

در 4 سال اول دولت محمود احمدی نژاد، صدا و سیما به صورت ویژه اخبار وی را لحظه به لحظه پوشش می داد و به صورت باور نکردنی به رسانه دولت نهم تبدیل شده بود.این اتفاق تا جایی پیش می رفت که به صورت علنی منتقدان دولت وقت تخریب می شدند و شخصیت های برجسته نظام از آنتن رسانه ای که قرار بود ملی باشد محروم می ماندند.صدا وسیما کار به جایی رساند حتی شخصیتهای منتقد احمدی نژاد که در جریان مبارزات انقلابی و سال های جنگ نقش تاثیر گذاری ایفا کردند در مستندهای تاریخی کلا حذف شدند تا مبادا حضورشان در تلویزیون ناراحتی دولت قبل را موجب شود!

با روی کار آمدن دولت یازدهم رویه حمایت از دولت تغییر یافت و صدا وسیما در حالی که ظاهرا از دولت حمایت می کرد ولی از روزهای اول آغاز به کار دولت عهد شکنی و دروغگویی ها را در اولویت برنامه های خود قرار داد. این رسانه بیشترین تعداد برنامه های تخریبی را با نام نقد روی آنتن برد و مخالفان تندرو دولت را در برنامه های پر بیننده مهمان آنتن زنده کرد. میزان سیاه نمایی های صورت رفته از عملکرد دولت یازدهم در بخش های خبری ساعت 20 شبکه خبر و 20:30 شبکه دو به قدری زیاد است که در برخی موارد بیننده گمان می کند پای شبکه های ماهواره ای ضد نظام نشسته و توهین های آنها به دولت و نظام را تماشا می کند.

صدا و سیما در انعکاس عملکرد دولت نیز کاملا یک سویه عمل می کند در دومین گفتگوی زنده رییس جمهوری و در یک اتفاق زشت و غیراخلاقی صدا و سیما با یک تاخیر چند ساعته برنامه را روی آنتن برد.این اتفاق با دستور مستقیم عزت اله ضرغامی رخ داده بود. وزرای دولت یازدهم و حامیان دولت نیز زمانی صاحب آنتن زنده می شوند که به اصطلاح رسانه ای ها زمان مرده تلویزیون است و برنامه های صدا و سیما حداقل مخاطب را دارد و عملا کسی از محتوای گزارش عملکرد وزرا مطلع نمی شود. صدا و سیما البته بی اخلاقی های خود را ادامه می دهد و از این گزارش عملکردها به صورت تقطیع شده بخش هایی را در اخبار پخش می کند تا زمینه تخریب وزرا و سیاه نمایی عملکرد دولت را فراهم آورد.

ویندوز آبی در راه است

شرکت مایکروسافت اعلام کرده است که سیستم عامل ویندوز 9 یا ویندوز آبی از اول پاییز امسال به عرصه فناوری های نوین حوزه وب پا می گذارد.

به گزارش ایرنا مایکروسافت نسخه آزمایشی سیستم عامل جدید خود با عنوان ویندوز ˈ9ˈ را به زودی رونمایی می کند.

البته این نسخه آزمایشی ویندوز همزمان علاوه براین شرکت برای سایرین نیز قابل نصب خواهد بود.

سایت znet نیز به نقل از مسوولان این شرکت وعده داد که به احتمال زیاد نسخه نهایی و عمومی این سیستم عامل از بهار 2015 برای همگان قابل دسترسی خواهد بود.

مایکروسافت یکی از نخستین شرکت های تولید نرم افزارهای کاربردی جهانی است .در حال حاضر بسیاری از شرکت های تولید کننده نرم افزار در مورد تعدد برنامه و پروژه های مختلف سیستم عامل بایکدیگر در رقابت شدید هستند.

ویژگی های ویندوز آبی در قیاس با ویندوز 8 چندان تفاوتی ندارد و ظاهر کاشی وار دیوار سیستم عامل حفظ می شود و کاربران بدون اتکا به ماوس و کیبورد به راحتی می توانند با محیط گرافیکی ارتباط برقرار کنند.

البته کارشناسان حوزه وب مدعی هستند که احتمالا مایکروسافت قادر به ارائه این ویندوز در سال جاری نخواهد بود.

طبق این گزارش اگرچه تاکنون شاخص های ویندوز جدید ارائه نشده اما برخی از کارشناسان این حوزه می گویند ویندوز آبی قابلیت سازگاری با گجت های قابل حمل، تطابق کامل با صفحه نمایش لمسی، کنترل از طریق صدا، کارکردهای متفاوت با قابلیت شخصی سازی محیط وب و اینترنت اکسپلورر 11 را داراست.

مایکروسافت یک شرکت نرم افزاری آمریکایی و چندملیتی است که بزرگترین محصول آن در جهان سیستم عامل ویندوز است .

این شرکت در سال 2010میلادی، بیش از 62 میلیارد دلار درآمد فروش، بیش از 18 میلیارد دلار سود خالص در کشورهای مختلف دنیا داشته است. فعالیت اصلی مایکروسافت در زمینه طراحی، توسعه، ساخت، صدور مجوز، پشتیبانی و ارائه خدمات نرم افزاری برای ابزارهای رایانه ای است.

نوشتاری در نقد انتشار برخی مطالب توهین آمیز در شبکه های اجتماعی

نواندیش : سام سکوتی بداغ - میزان مکالمات در فضای مجازی که امروز دیگر حقیقی‌تر از هر جهانی خود را برکشیده است و زمان بیشتری از زندگی نسل جدید را به خود اختصاص داده است، بسیار بیشتر از حد مجاز و به شکل غیر قابل باوری فراتر از استاندارد های جهانی است.

تا سال ۲۰۰۹ که فیسبوک هنوز در ایران چندان فراگیر نشده بود فقط تلفن همراه و آن هم با توجه به هزینه هر پیامک و تماس بعضا مردم را سرگرم جهان صفر و یک می‌کرد. جامعه ایران تا این حد الکترونیکی نشده بود و هنوز در کنار هم نشستن و مکالمه‌های دوستانه جای خود را داشت اما از زمانی که فیسبوک  نقش پررنگ‌تری در زندگی‌ها یافت، دوستی ها نیز از میان صفر و یک، صفر را انتخاب کرد و دیگر دوستی‌های صمیمی و همنفس های قایق نشین از زندگی ما انسان ها رخت بربست.

حال که در این معامله پرضرر توازن را به نفع جهان کلمات بی احساس مغلوبه شده‌ایم، مشکل دیگری گریبان ما را گرفته است و آن هم مفهوم و محتوای پیام‌های مبادله شده است که هیچگونه حریمی بر‌نمی‌تابد و همچون سیلی بنیان کن تمامی اصول اعتقادی و سیاسی از قبیل دین و مذهب، فرهنگ و قومیت، زبان و رنگ پوست و این روزها بزرگان ادبی و سیاسی کشور ما را هدف گرفته‌اند.

در اینکه اکثریت قریب به اتفاق افرادی که چنین پیام هایی را مبادله می‌کنند، به محتوای آن کمترین توجه را دارند، بر کسی پوشیده نیست و دریافت و ارسال آنها امروزه تبدیل به تجارتی گشته است که اگر دریافتی داشتید باید چیزی در چنته داشته باشید تا پاسخ درخوری بدهید و معمولا نیز محتوا را بر اساس پیام دریافتی انتخابی می‌کنند و ارسال می‌کنند. مردم کشور ما کمترین باور و دقتی به محتوای پیام‌های ارسالی ندارند و شاهد مدعا جوک ها و لطیفه‌های قومیتی است که به کرار دیده‌ایم که اگر لطیفه‌ای در مورد قومیتی خاص دریافت کرده‌ایم، ارسال کننده خود تعلق به همان قومیت دارد.

وایبر و واتس آپ و غیره برای راحت تر کردن ارتباطات و سهولت دسترسی به یکدیگر در اختیار ما قرار دارند و متأسفانه استفاده نادرست می‌تواند سرنوشتی همچون سایر نرم افزارهای ارتباطی را برای آنها رقم بزند. لازم است کاربرها در تبادل پیام ها دقت کافی داشته باشند و این محیط را از آلودگی های زبانی و توهین و به سخره گرفتن  الگوهای مذهبی و سیاسی و همچنین شخصیت های فرهنگی و ادبی کشور مصون نگه دارند.

از آنجایی که اطلاعات دقیقی ندارم، نمی‌خواهم حکم صادر کرده و توطئه‌گران شرق و غرب را مسبب و مقصر این بی‌اخلاقی ها در خلق چنین پیام هایی با مضامین وهم آلود کنم و اما این را نیک می‌دانم که مردم ما چندان علاقه‌ای به توهین به بزرگان کشور خود ندارند و کمتر کاربر مبادله‌کننده چنین پیامی در صورت تعمق در متن به خلق آن و حتی ارسال مجدد آن بر می‌آید و بیشتر سازندگان این پیام ها غرض‌های خاصی را دنبال می‌کنند و همگان می‌دانند که :

چون غرض آمد هنر پوشیده شد
صد حجاب از دل به سوی دیده شد

در نگاه کلان‌تر عدم دقت در نوشتار در نرم افزارهای سخت کننده زندگی، ظلم مضاعفی به ادبیات کشور می‌کند و با دقت در متون مبادله شده حتی از نوع ادبی آن، می‌توان دید که نوشتار رعایت نمی‌شود و به نظر می‌رسد تعمدی در غلط نویسی در چنین محیط هایی وجود دارد. 


جهان تکنولوژی همیشه در کنار دریچه‌ای که به روی انسان می‌گشاید، درهای زیادی را به روی ما می‌بندد و یکی از این درها، در اتاق ماست که با باز شدن صفحه کامپیوتر و وارد شدن در فضاهای مجازی دیگر می‌خواهیم تنها باشیم و این تنهایی سرآغاز گرفتاری های متعددی خصوصا برای نسل جوان می شود.

در پایان اینکه اینکه هیچ کدام از این آفت ها و پیامدهای منفی نمی تواند و نباید بهانه ای برای مسدود کردن شبکه های اجتماعی و از دسترس خارج کردن آنها باشد، این کار مثل این است که برای مثال از ظن یا بیم کشته شدن فردی در نزاعی خیابانی یا خانگی همه چاقوها را در شهر جمع کنیم!

نکته اصلی این است که باید همزمان با ورود پدیده های جدید در فضای مجازی و ارتباطی فرهنگ سازی نیز صورت گیرد تا بهترین استفاده از این تکنولوژی های تسهیل کننده و موثر ارتباطی صورت پذیرد. فایده دیگر این کار این است که در صورت فرهنگ سازی صحیح، بهانه به دست صاحبان تفکرهای طالبانی که خواستار برچیده شدن تمامی مظاهر دنیای مدرن از جمله دسترسی به شبکه های اجتماعی اند، کمتر داده می شود.



چند توصیه برای تقویت سیستم دفاعی بدن

برای تقویت و دفاع طبیعی لازم است رژیم غذایی کنترل شود، فعالیت بدنی به طور منظم انجام شود در نتیجه یک زندگی سالم موجب سلامت و تقویت سیستم دفاعی بدن می‌شود.

با نزدیک شدن فصل سرما و باز شدن مدارس باید مراقب سلامت خود باشیم تا بتوانیم از کودکان و خانواده خود به خوبی مراقبت و نگهداری کنیم. مطالعات نشان داده‌اند غذای نامناسب، سیگار کشیدن، بی‌خوابی، بی‌تحرکی و نداشتن فعالیت بدنی، استرس و محیطی ناآرام عواملی هستند که می‌توانند سیستم دفاعی بدن را تحت تاثیر قرار دهند و بدن در مقابل این عوامل ایمنی خود را از دست داده در نتیجه ضعیف شده و سلامت ما به خطر می‌افتد.

بازگشت به یک رژیم غذایی متعادل

باید یک رژیم غذایی متعادل داشت؛ در کشورهای  توسعه یافته موادغذایی صنعتی و عادت‌های جدید غذایی و تنقلات باعث کاهش ویتامین‌های C، B9، B6، A و E و مواد معدنی و عناصری مانند کلسیم، مس، آهن، سلنیوم و روی در بدن شده‌اند.

فعالیت بدنی حتی در حد متوسط

بسیاری از فعالیت‌های بدنی موجب درمان و حتی تنظیم سیستم بدنی می‌شوند؛ ورزش به سلامت سیستم قلبی عروقی، عضلات، فشارخون، وزن و تقویت دفاع طبیعی بدن کمک می‌کند.

کنترل استرس

بدون شک استرس یک اثر مضر بر سلامت انسان دارد؛ محققان با بررسی ارتباط بین استرس و سیستم ایمنی بدن گفته‌اند: استرس‌ گاه به گاه، ثابت، کوتاه مدت و مکرر رابطه زیادی با ایمنی بدن دارد؛ استرس مزمن منجر به آزادی هورمون‌های استرس می‌شود و سیستم دفاعی بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

دیگر عوامل مهم برای سلامت و ایمنی بدن

کیفیت و طول مدت خواب، مصرف سیگار، کنترل وزن و خوردن مواد شیمیایی، واکسیناسیون، آنتی بیوتیک‌ها عوامل موثر در سیستم دفاعی بدن است.

برای تقویت و دفاع طبیعی لازم است رژیم غذایی کنترل شود، فعالیت بدنی به طور منظم انجام شود در نتیجه یک زندگی سالم موجب سلامت و تقویت سیستم دفاعی بدن می‌شود.

نشست خبری حسن روحانی رئیس جمهور شنبه برگزار می‌شود

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهوری گفت: نشست خبری حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری عصر شنبه هشتم شهریور ماه 93 برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ پرویز اسماعیلی با اعلام این خبر افزود: در این نشست خبری که در آخرین روز از هفته دولت و نیز آغاز دومین سال فعالیت دولت یازدهم برگزار می شود، خبرنگاران ارشد رسانه های مهم داخلی و خارجی حضور می یابند.

وی ادامه داد: رییس جمهوری در این نشست خبری که به صورت زنده از شبکه های داخلی و بین المللی پخش می شود، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد یکساله دولت تدبیر و امید به محضر ملت شریف ایران؛ پاسخگوی پرسش خبرنگاران در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی خواهد بود.



بررسی حدود 700 پرونده تخلف مربوط به دولت احمدی‌نژاد

 رئیس هیأت بدوی یک رسیدگی به تخلفات اداری دولت گذشته (زیر نظر نهاد ریاست جمهوری) از بررسی حدود 700 پرونده مربوط به دولت احمدی‌نژاد در این هیات خبر داد.


حجت‌الاسلام والمسلمین محمد اشرفی اصفهانی در گفت‌وگو با ایسنا در ارزیابی خود از عملکرد دولت کنونی، اظهار کرد: ما می‌دانستیم کسی که وارث دولت‌های نهم و دهم یعنی دولت آقای احمدی نژاد شود، قطعا" کار بسیار سخت و دشواری را خواهد داشت. زیرا آقای دکتر روحانی از دولت قبل یک ویرانه تحویل گرفته و البته اگر هر کدام از بزرگان نظام آن دولت را تحویل می گرفتند مطمئنا با چالش مواجه می‌شدند.


وی افزود: باید پرسید دولتی که بیش از 800 میلیارد دلار از درآمدهای نفتی و غیرنفتی را در اختیار داشت با این پول‌ها چه کار کرده و چرا به حیف و میل این درآمدها پرداخته است؟


وی با مورد توجه قرار دادن سمت خود در رسیدگی به پرونده‌های دولت گذشته، اظهار کرد: با پرونده‌هایی که ما بررسی می‌کنیم در جریان قرار می‌گیریم که چه سوءاستفاده‌هایی انجام شده و چه پول‌هایی به نام خانواده‌هایشان ثبت شده تا از خودشان اثری به جا نگذارند.


اشرفی اصفهانی با بیان این‌که «ما در این هیأت بیش از 700 پرونده سوءاستفاده را مورد بررسی قرار می‌دهیم»، اظهار کرد: چرا باید دولتی که می‌گفت پاک‌ترین دولت‌ها هستم و در این باره دولت‌های قبل از خود را زیر سوال می‌برد چنین حیف و میل‌هایی را انجام دهد.


وی اظهار کرد: ما پرونده‌هایی که مربوط به تخلفات اداری است و از بازرسی کل کشور برای‌مان ارسال می‌شود را مورد بررسی قرار می‌دهیم و هم‌اکنون حدود 700 پرونده مربوط به دولت آقای احمدی‌نژاد است. با بررسی‌های انجام شده به بیش از 50 درصد پرونده‌های رسیدگی شده برائت داده شده و تخلفات حدود 40 در صد پرونده‌های رسیدگی شده نیزمشخص و توبیخ و محرومیت از مشاغل دولتی برای متخلفین در نظر گرفته شده است. ضمن این‌که نمایندگان مجلس هم که پیش از این سمت اجرایی داشتند در صورتی که تخلفی را مرتکب شده باشند در این هیات به تخلفاتشات رسیدگی خواهد شد.


وی خاطرنشان کرد: ما هر هفته جلسه داریم و پرونده‌ها را کارشناسان حقوقی که تبحر و تخصص و بیش از سی سال سابقه کار حقوقی دارند و به ما ارائه می‌دهند.


وی همچنین اظهار کرد: این هیأت زیر نظر نهاد ریاست جمهوری و دفتر آقای رئیس جمهور فعالیت می‌کند و خود آقای رئیس جمهور در جریان گزارش این پرونده‌ها قرار می‌گیرند.


رئیس هیأت بدوی یک رسیدگی به تخلفات اداری دولت گذشته، تصریح کرد: ما در ضمن رسیدگی به پرونده‌ها بر این موضوع اصرار داریم که حیثیت افراد زیر سوال نرود و اشخاص برای دفاع از عملکردشان به هیأت دعوت می‌شوند تا از خود دفاع کنند.

وی تاکیدکرد :در زمان مناسب و عند اللزوم اطلاعات لازم در این باره به ملت عزیز ارائه خواهد شد.