تمام هر چه که...

هر چیزی که هست ولی انگار نیست!

تمام هر چه که...

هر چیزی که هست ولی انگار نیست!

نوشیدن مایعات یخ در تابستان ممنوع

پزشکان معتقدند، نوشیدن مایعات بسیار سرد یا به اصطلاح یخ در روزهای گرم تابستان به دستگاه گوارش آسیب می رساند و سبب بروز اسپاسم معده می شود بنابراین به افراد توصیه می کنند از مصرف مایعات با درجه دمای بسیار پایین پرهیز کنند.

دکتر نسرین امیدوار دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت و گو با ایرنا در این مورد توضیح داد: نوشیدن مایعات بسیار سرد بر عملکرد دستگاه های مختلف بدن مانند روده، معده و کبد تاثیر منفی می گذارد و آن را دچار اختلال می کند.

وی با بیان اینکه در روزهای گرم تابستان باید حداقل 6 تا 8 لیوان در روز آب نوشید، افزود: حدود 65 درصد از وزن انسان را آب تشکیل می دهد که البته این میزان در کودکان و نوجوانان متفاوت است. بنابراین کمبود آب و از دست دادن آب بدن در روزهای گرم می تواند صدمات بسیار زیادی را به بدن وارد کند.

امیدوار با یادآوری اینکه در فصول گرم سال بدن به دلیل تعرق و دفع املاح، نیاز به مایعات و آب فراوان دارد، اظهار کرد: منظور از مایعات زیاد آب آشامیدنی است چراکه سایر نوشیدنی ها و آب میوه ها نمی تواند جایگزین آب شود.

متخصص تغذیه گفت: آب منبع خوبی برای حفظ سلامتی عمومی و قدرت عملکرد بدن به شمار می رود؛ از این رو نوشیدن آب به میزان لازم به ارتقای سلامتی کمک خواهد کرد.

به گفته امیدوار، مصرف میوه و سبزی تازه نیز در روزهای گرم سال می تواند به حفظ سلامتی و تامین آب بدن کمک کند.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: سبزی و میوه های تازه حاوی مقدار زیادی آب است و بدن با مصرف این مواد غذایی می تواند به تدریج آب مورد نیاز خود را دریافت کند و میزان تشنگی کاهش یابد.

امیدوار تاثیر مصرف غذاهای سبک و کم حجم در حفظ آب بدن را یادآور شد و افزود: به دلیل همین در گذشته خانواده ها در فصل تابستان غذاهای کم حجم و سبک مانند آب دوغ خیار، سوپ ساده، غذاهای کم چرب، نان و ماست، آش دوغ و آش گوجه را در برنامه غذایی خود می گنجاندند و از مصرف زیاد و مداوم گوشت و غذاهای پرحجم و سرخ کردنی و کبابی پرهیز می کردند.

به گفته متخصص تغذیه، مصرف غذاهایی که ماندگاری و هضم آنها در معده دیرتر صورت می گیرد، در روزهای گرم تابستان مناسب نیست چراکه سبب تشنگی و عطش زیاد می شود.

امیدوار به انواع نوشیدنی ها و عرقیات گیاهی خنک کننده بدن در فصل تابستان اشاره کرد و گفت: انواع نوشیدنی ها مانند شربت بیدمشک بهترین و مناسب ترین انتخابی است که مصرف آنها در فصول گرم سال می تواند آرامبخش، نشاط آور، تقویت کننده قلب، معده، اعصاب و دستگاه گوارش باشد.

وی اظهار کرد: خاکشیر نیز یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی ها است که خاصیت خنکی دارد و برای ازبین بردن کهیر و التهابات پوستی مفید است. خاکشیر خاصیت ضدمیکروبی دارد و حاوی ویتامین c است و برای بیماری های روده ای و رفع اسهال مفید است.

امیدوار افزود: تخم شربت، شربت بهار نارنج، سکنجبین، شاتره، کاسنی، گلاب، آویشن و پونه نیز از دیگر نوشیدنی های مناسب فصل تابستان است که طبع خنکی دارد.

متخصص تغذیه با بیان اینکه مایعات کافئین دار مانند چای و قهوه و نوشابه های گازدار، ادرارآور است و آب بدن را دفع می کند، گفت: کافئین سبب افزایش متابولیسم و نیاز بدن به مایعات می شود بنابراین بهتر است که از خوردن بی رویه این نوشیدنی ها پرهیز کرد.

وی با بیان اینکه در طول سفر باید از خوردن غذاهای چرب، سرخ شده، شیرینی ها، شکلات و خامه اجتناب کرد گفت :هنگام سفر از آب آشامیدنی مطمئن یا آب معدنی مورد استفاده قرار گیرد و سعی شود از غذاهای پرحجم و سرخ کرده هنگام سفر استفاده نشود و غذاهای ساده و ساندویچی را در برنامه غذایی بگنجانید.

وی همچنین توصیه کرد: از مصرف سوسیس وکالباس در هنگام سفر خودداری کرد زیرا در طول سفر برای حفظ سلامتی و حفظ ایمنی غذا و پیشگیری از انواع مسمومیت ها باید غذای مورد مصرف کاملا پخته باشد.



چربی دور کمر مساوی با کاهش طول عمر

مطالعات و نتایج به دست آمده یک تیم پزشکی در آمریکا نشان می‌دهد چربی دور کمر با کاهش عمر مرتبط است.

به گزارش روزنو، تیم «مایوکلینیک» در آمریکا، مطالعاتی بر روی 650 هزار بزرگسال انجام داده‌اند و 11 نتیجه‌گیری کردند.

اولین نکته: اندازه دور کمر ارتباط زیادی با بیماری‌های قلبی، عروقی، بیماری‌های تنفسی، اختلالات متابولیک و سرطان دارد.

دومین نکته: مرگ زودرس است.

طبق گفته این تیم پزشکی مردها باید اندازه دور کمر خود را حدود 90 سانتی‌متر حفظ کنند در غیر این صورت از سن 40 سالگی به بعد طول عمر متوسط آنان سه سال کاهش پیدا می‌کند و اندازه 110 سانتی‌متر واقعا خطرناک و در معرض خطر مرگ زودرس هستند.

در مورد زن‌ها اندازه دور کمر نباید بیش از 70 سانتی‌متر باشد و اگر از سن 40 سالگی به بعد بیش از این باشد سه سال کاهش عمر خواهند داشت و دور کمر 95 سانتیمتر برای آنان خطرناک است.

این انجمن می‌گوید: این مسئله‌ای است که هم بیماران و هم پزشکان باید بدانند و نگذارند اندازه دور کمر از حد گفته شده تجاوز کند زیرا بیش از این حد رضایت بخش نیست و برای سلامت بدن مضر تشخیص داده شده است؛ با توجه به مطالعات و آزمایشات انجام شده توده چربی دور کمر با عمر مرتبط است.



گوگل کروم پرطرفدارترین مرورگر جهان شد

گوگل کروم که تا پیش از این در خارج از آمریکا به عنوان محبوب ترین مرورگر مطرح بود، اکنون در آمریکا نیز توانسته از اینترنت اکسپلورر پیشی بگیرد و به عنوان محبوب ترین مرورگر دنیا معرفی شود.
 
به گزارش  ایرنا از سایت فناوری ˈسی.ام.اوˈ، گوگل کروم توانسته است 31 و هشت دهم درصد از سهم بازار را در مرورگر دسکتاپ و موبایل (اندروید) به خود اختصاص دهد .
 
این درحالی است که مرورگر اینترنت اکسپلورر 30.9 درصد از بازار مرورگرها را در اختیار دارد.
 
این ارقام حاکی از رشد شش درصدی محبوبیت گوگل کروم در بین کاربران و همچنین افت شش درصدی مرورگر مایکروسافت در بازار در بازه زمانی یک ساله است.
 
مرورگر سافاری اپل با 25 درصد از سهم بازار در مکان سوم در مرورگرهای دسکتاپ و موبایل ایستاده است که هنوز بیش از نیمی سهم بازار مرورگر ها را در اختیار دارد.
 
شرکت Adobe Digital Index با رصد و بازرسی کاربرد مرورگرها در 17 میلیون بازدید از 10 هزار وب سایت و نیز بیش از یک تریلیون بازدید تا سال 2008 به نتایج زیر دست یافت.
 
مرورگر اینترنت اکسپلورر در مجموع با در اختیار داشتن 43 درصد از سهم بازار مرورگرهای دسکتاپ مکان اول را در اختیار دارد و گوگل کروم با اختلافی 10 درصدی در مکان دوم در بین مرورگرها محبوب در ایالات متحده شناخته شده است.
 

اما در مرورگرهای موبایل، سافاری اپل با 59.1 درصد از سهم بازار محبوب ترین مرورگر موبایل شناخته شده است و به دنبال آن مرورگر اندروید با 20.3 درصد و مرورگر کروم موبایل با 14.3 درصد به ترتیب در مکان دوم و سوم قرار دارند.




ایران چک‌های 100 هزار تومانی تا 2 روز دیگر در شعب بانک‌ها

 توزیع ایران چک‌های 100 هزار تومانی در حالی قرار بود از امروز آغاز شود که ورود آن به شعب بانک‌ها حداقل تا دو روز آینده زمان خواهد برد.
 
به گزارش ایسنا، روز گذشته(یک شنبه) ولی الله سیف- رییس کل بانک مرکزی- از ورود ایران چک های 100 هزار تومانی به بازار خبر داد.
 
این در حالی است که بررسی ایسنا از شعب بانک ها نشان می دهد که در صورت شروع توزیع، ورود ایران چک ها به شعب تا حداقل دو روز آینده به طول خواهد انجامید.
 
بر این اساس روسای چند شعبه در بانک های مختلف به خبرنگار ایسنا اعلام کردند که برای توزیع ایران چک ها می باید ابتدا این اسکناس ها وارد خزانه شده و با طی مراحلی از جمله ابلاغ بخشنامه، در اختیار بانک‌ها و درنهایت شعب قرار گیرد که احتمالا با طی این مراحل تا چند روز آینده ایران چک های 100 هزار تومانی در شعب در دسترس خواهند بود.
 
در عین حال برخی دیگر از شعب بانک ها از چنین خبری بی اطلاعند و عنوان می کنند که هنوز در این زمینه به ما اعلام نشده و بخشنامه‌ای دریافت نکرده‌ایم. به گونه ای که بعضی از روسای شعب بیان می‌کنند که خبر توزیع چک پول ها را از رسانه‌ها شنیده‌ایم.
 
اما چک پول های 100 هزار تومانی در حالی دوباره به چرخه پولی کشور بر می گردند که در سال 1389 به دلایلی از جمله ایرادات حقوقی و در ادامه ایجاد مشکلاتی در نطام پرداخت نقدی جمع آوری شده بودند.
 

همچنین در سال گذشته وعده داده شده بود که این چک پول ها تا اسفند ماه 92 به بازار برگزدند که تاکنون به طول انجامیده است.



طنز : تولید انبوه موبایل یازده‌دوصفر در کشور!

ایسنا - طنز روز- رضا ساکی:


آقای جنتی وزیر محترم ارشاد دیروز صبحانه‌ای میل کرده‌اند و حرف‌هایی زده‌اند و شهر را به هم ریخته‌اند. باز شانس آوردیم ایشان را به ناهار به اتاق بازرگانی دعوت نکرده بودند. یعنی اگر آقای جنتی به ناهار دعوت بود و وقت بیشتری برای حرف زدن داشت تا به حال درگیر جنگ داخلی شده بودیم، چون ایشان دقیقا انگشتش را هی بلند می‌کرد و هی روی نقاط حساس دلواپسان می‌گذاشت و از ماهواره و پارازیت و فیلترینگ و گروه‌های فشار می‌گفت. حتی یک جا انگشت را روی ماجرای فیضیه و لندن هم گذاشت.


خلاصه این‌که آقای جنتی دیروز سر میز صبحانه حرف‌هایی زده‌اند و چیزهایی گفته‌اند که اگر بشود سوییس که سوییس است و کویت که کویت است باید بروند لُنگ بیندازند. اما وزیر ارشاد در بخشی از سخنان‌شان اشتباه بزرگی کرده‌اند. آقای جنتی برای این‌که بگویند فیلترینگ و پارازیت تاثیری در استفاده نکردن مردم از ماهواره و اینترنت ندارد گفته‌اند: «در حال حاضر آمریکایی‌ها مشغول نصب 14 ماهواره در ارتفاع پایین‌تر از 1000 کیلومتر هستند. بعد از آن شما راحت می‌توانید با موبایل‌های‌تان شبکه‌های ماهواره‌یی را در کوچه و خیابان ببینید.»


اما اشتباه بزرگ آقای جنتی این است که حواسش نیست وقتی که آن 14 ماهواره زیر 1000 متر به راه افتاد آن وقت دیگر همراه داشتن موبایل به جز مدل یازده‌دوصفر ممنوع خواهد بود. اشتباه بزرگ آقای جنتی این است که فکر می‌کند ایده‌ها برای محدود کردن تمام شده است در حالی‌که همیشه راهی برای دلواپسی هست. یعنی چند سال بعد:


روز، خارجی، میدان ونک

- خواهرم موبایلت را ببینم.

- من موبایل ندارم برادرم. حتی یازده‌دوصفر.

- آفرین بر تو خواهرم. آفرین. این شاخه گل تقدیم به تو.

***

- هوی بچه.

- بله قربان.

- این چیه؟ با کی حرف می‌زنی؟

- به خدا خواهرمه.

- پس چرا حجاب نداره.

- عرض کردم خواهرمه. شما چرا نگاه می‌کنی؟

- حالا راه می‌افتی با موبایل هوشمند از اینترنت بی‌سیم زیر ماهواره‌های زیر 1000 متری امریکایی استفاده می‌کنی با دختر مردم تو خیابان چت می‌کنی؟

- دختر مردم نیست قربان، دختر بابامه.

- دختر باباته؟

- یعنی خواهرمه.

- پس چرا حجاب نداره؟

***

- برادرم.

- بله برادر.

- برادر شب شده است و موبایل شما چراغ قوه دارد.

- بله برادر.

- پس خاموشش کن تا خاموشت نکرده‌ام.

- مگر قدغن است؟

- مگر نمی‌شود با چراغ‌قوه مزاحم نوامیس شد؟

- چرا متأسفانه.

- پس خاموشش کن.

-

باقی بقای‌تان!


جن و بسم الله در صدا و سیما

عصر ایران؛ مهرداد خدیر- امروز و فردا - 19  و 20 خرداد- هیات ایرانی به سرپرستی عباس عراقچی معاون وزارت امور خارجه به صورت مستقیم با هیات آمریکایی مذاکره می کند.

با این که سرپرستی تیم مذاکره کننده آمریکایی در گفت و گوهای هسته ای با «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکاست اما در مذاکرات امروز و فردا به جز او، ویلیام برنز و جیک سولیوان نیز حضور دارند که مستقیما با رییس جمهوری ایالات متحده در ارتباط هستند. مقامات ایرانی به درستی اعلام کرده اند که برچیدن تحریم هایی که فراتر از سازمان ملل و توسط آمریکایی ها وضع شده مستلزم گفت و گوی مستقیم با طرف آمریکایی است و در قالب مذاکره با 6 کشور نمی گنجد.

 اهمیت مذاکرات امروز و فردا به حدی است که گفته می شود موفقیت یا شکست آن می تواند در دور نهایی مذاکرات برای تنظیم پیش نویس نهایی در هفته آینده تاثیر بگذارد. این گفتار اما به قصد دیگری تحریر می شود و آن نوع مواجهه تفسیر سیاسی خبر ساعت 21 شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی با این رخداد مهم است که از چند نظر قابل تامل بود:

1- صدا وسیما اصرار دارد هر گونه مذاکره هسته ای را بی حاصل و محکوم به شکست بداند. شاید در هیچ کشور دیگر دنیا نتوان نمونه ای سراغ گرفت که تلویزیون حکومتی یا دولتی آن به استقبال شکست مذاکره کنندگان همان حکومت و دولت برود!  در این میان کمترین سوالی که برای یک بیننده پیش می آید این است که اگر مذاکرات بی حاصل و بی نتیجه  و از پیش محکوم به شکست است چرا اقدام به یک کار لغو و عبث می شود؟ آیا با هزینه های بسیار قدم در یک عرصه بی حاصل می گذارند و وقت و انرژی خودشان را تلف می کنند؟

2- در حالی که وزیر خارجه ایران و اعضای ارشد تیم مذاکرات هسته ای به صورت صریح و شفاف به موضوعات مورد اختلاف اشاره نمی کنند و این موارد را محرمانه می دانند در این تفسیر خبری گفته شد که آمریکایی ها بر تعداد 4 هزار سانتریفیوژ تاکید دارند در حالی که تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه اتمی بوشهر از نظر ایران به فعالیت 54 هزار سانتریفیوژ نیاز دارد. موضوع دیگر زمان برچیدن تحریم هاست.

ایران بر مدت زمانی یک سال تاکید دارد و طرف آمریکایی – به ادعای این تفسیر- بازه 10 ساله را مطرح کرده است. موضوع دیگر ادامه فعالیت رآکتور آب سنگین اراک و توان دفاعی – نظامی است. اینها همه، مواردی است که در یک تفسیر رسمی مطرح شد و این پرسش را به میان می آورد که اگر موضوعات مذاکرات باید محرمانه بماند چرا صدا و سیما اصرار دارد آنها را فاش کند؟ در این تفسیر به مذاکرات محرمانه در مسقط (عمان) به طرفیت همین ویلیام برنز اشاره شد که یا این خبر راست است یا دروغ. اگر راست است چرا رسانه رسمی افشا می کند حال آن که این کار را معمولا مجاری غیر رسمس انجام می دهند و اگر دروغ است که دیگر جای بحث نمی ماند. با این اوصاف چه نتیجه ای می توان جز این گرفت که اینها به شکست مذاکرات دل بسته اند؟

تنها و تنها یک هدف را در این تفسیرها دنبال می کنند و آن این که طرف آمریکایی «زیاده خواه» است. در هر خبر و تفسیر تنها این واژه تکرار می شود و انگار نه انگار که ما با عبور از این مرحله حساس می توانیم به رشد اقتصادی و رفاه نسبی برسیم. البته که زیاده خواه اند و اگر نبودند که نیاز به گفت و گو نبود. به تعبیر ظریف آقای ظریف اگر اختلاف نداشتیم که مذاکره نمی کردیم! صدا و سیما اما به جای برخورد ملی از موضع ارگان یک نحله سیاسی پیشاپیش به استقبال شکست رفته است!

3- از عجایب دیگر این که تلویزیون فارسی بی بی سی مصاحبه تازه آقای عراقچی را پخش کرد اما درآن تفسیر، سیمای جمهوری اسلامی گفت و گوی قبلی مقام ایرانی را پخش کرد که  دلایل توقف مذاکرات در وین- 4 را توضیح داده بود و هیچ ارتباطی با مذاکرات امروز ندارد و شیفته این یک جمله هستند که «اگرهم مذاکرات به نتیجه نرسد فاجعه رخ نداده و دنیا به آخر نمی رسد».

شگفت آورتر این که صداوسیما برای اثبات مدعای خود که هر گاه مذاکرات به مشکل می خورد نماینده مستقیم رییس جمهوری آمریکا وارد عمل می شود مصاحبه یکی از اعضای شورای ملی ایرانیان آمریکا با بی بی سی فارسی پخش شد بی آن که به منبع آن اشاره شود. در اینجا نیز این پرسش شکل می گرفت که آیا تنها همین چند جمله قابل استناد بود یا به دیگر سخنان او نیز می توان استناد کرد؟

تلاش صدا و سیما برای تخطئه مذاکرات ایران و آمریکا که در این سطح و به صورت رویارو بی سابقه بوده درحالی است که ایران با بهره برداری از این موقعیت می تواند دست بالا را در منطقه پیدا کند. همین حالا هم با تضعیف موقعیت ترکیه در مصر و سوریه ایران را به منبع مطمئن تری برای توافقات منطقه ای بدل ساخته است.

این درد را به کجا باید برد که لحن شبکه های ماهواره ای فارسی زبان درباره مذاکرات قابل قبول تر از لحن صدا و سیماست که به نظر می رسد از هیچ اتفاقی به اندازه شکست مذاکرات خرسند و ذوق زده نمی شود؟ شاید بتوان از این تمثیل استفاده کرد که رابطه رسانه ملی با مذاکره و توافق به رابطه جن و بسم الله می ماند.

پس جا دارد توصیه کنیم: مذاکره کنندگان، بسم الله گویان به مذاکره بروند تا علاوه بر تبرکی که به کارشان می دهد شاید روح اجنه را هم از جام جم بیرون براند.




رفع توقیف یک فیلم سینمـایی پس از 6 سال

فیلم «زادبوم» به کارگردانی ابوالحسن داودی پس از شش سال مجوز نمایش گرفت.


به گزارش خبرآنلاین، در جلسه 12 خرداد شورای پروانه نمایش فیلم های سینمایی که با حضور اکثریت اعضا برگزار شد، برای چهار فیلم پروانه نمایش صادر شد. فیلم های «بیگانه» به تهیه کنندگی و کارگردانی بهرام توکلی، «لامپ صد» به تهیه کنندگی محسن محسنی نسب و به کارگردانی سعید آقاخانی، «چند متر مکعب عشق» به تهیه کنندگی نوید محمدی و کارگردانی جمشید محمودی و «زادبوم» به تهیه کنندگی و کارگردانی ابوالحسن داودی موفق به اخذ پروانه نمایش شدند.


داودی «زادبوم» را در سال 1387 ساخت و فیلم از آن زمان تاکنون به دلایلی نامشخص مجوز نمایش نمی گرفت تا اینکه بالاخره در جلسه اخیر شورای صدور پروانه ساخت، فیلم داودی از بلاتکلیفی خارج شد و مجوز نمایش کسب کرد. بهرام رادان، عزت الله انتظامی، رویا تیموریان، پگاه آهنگرانی و مهدی سلوکی به همراه تعدادی از بازیگران خارجی در این فیلم ایفای نقش می کنند. 


فیلم روایت زندگی چند خانواده در نقاط مختلف دنیاست که اتفاقی آنها رابه هم پیوند می دهد.

اینتل کابل و سیم را از رایانه‏‌ها حذف می‌‏کند

شرکت اینتل در حال حاضر بر روی فناوری‏‌های بی‏‌سیمی کار می‏‌کند که رایانه‌‏ها را از وجود هرگونه کابل و سیم بی‏‌نیاز می‌‏کند.

به گزارش همکاران سیستم و به نقل از وب‏سایت computerworld، این خبر را کِرک اسکائوگن، یکی از معاونین ارشد ایتنل در سخنرانی خود در کنفرانس کامپیوتکس (Computex) در تایپه اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش، شرکت اینتل می‌‏کوشد فناوری‏‌های شارژ، صفحه نمایش، انتقال داده و داک‏ها را از کابل و سیم بی‏‌نیاز کند و همه آنها را بی‏‌سیم کند.

اسکائوگن گفته است اینتل امیدوار است اولین رایانه‏‌های مجهز به این فناوری از سال ۲۰۱۶ در دسترس کاربران قرار گیرد.

قرار است در این رایانه‌‏ها پردازنده‌‏های جدیدی به نام اسکای‏لیک (Skylake) به کار رود که در واقع نسل بعد از تراشه‏‌های براودویل (Broadwill) به شمار می‌‏رود. این پردازنده‌‏ها امکان تجهیز رایانه‌‏ها به فناوری‌‏های بی‌‏سیم را فراهم می‏‌کند.

بر اساس این گزارش، شرکت اینتل قصد دارد از فناوری جدیدی به نام WiGig برای این منظور استفاده کند که حداقل از آخرین نسخه فناوری WiFi ۸۰۲.۱۱ac سه برابر سریع‏‌تر عمل می‏‌کند.

این فناوری به کاربران کمک می‏‌کند از ابزارهایی مثل صفحه‏‌کلید و ماووس بی‏‌سیم با سهولت بیشتری استفاده کنند.


این شرکت در حال حاضر مشغول توسعه این فناوری برای استفاده بر روی رایانه‏‌های دسکتاپی، لپ‏ تاپ‏‌ها و صفحه‌‏نمایش‏‌های دارای وضوح تصویر عالی است.

شارژ بی‏‌سیم نیز از جمله فناوری‏‌هایی است که اینتل در تلاش است آن را تقویت کند. این شرکت نوع خاصی از این فناوری را توسعه داده است که قادر به انتقال ۲۰ وات نیروی الکتریسیته به صورت بی‏‌سیم است.

شرکت اینتل علاوه بر تلاش برای بی‌‏سیم کردن رایانه‌‏ها می‌‏کوشد آنها را تعاملی‏‌تر کند. اسکائوگن گفته است اینتل رایانه‌‏های مجهز به دوربین‏‌های سه‏‌بعدی را تا پایان سال جاری روانه بازار خواهد کرد.

این دوربین‏‌ها همانند چشم انسان عمل می‏‌کنند و قابلیت تهیه تصاویر عمیق را دارا هستند. تصاویر عمیقی که به کمک این دوربین‏‌ها به دست می‏‌آید امکان تشخیص احساسات کاربران و یا حتی عادت‏‌های مطالعه‏‌ای آنها را فراهم می‏‌کند.



«مقصد» بهرام بیضایی در شورای پروانه ساخت

پرونده فیلم جدید بهرام بیضایی این هفته در شورای صدور پروانه ساخت بررسی می شود.


به گزارش بانی فیلم، «مقصد» نام یکی از طرح های قدیمی این فیلمساز کهنه کار است که برای ساخت این روزها به جریان افتاده است. بهرام بیضایی 4 سالی می شود ایران را ترک کرده و با توجه به رویکرد مدیران جدید سینمایی مبنی بر فعالیت دوباره فیلمسازان مطرح، این کارگردان قصد دارد بزودی پشت دوربین برود. فیلمی که تهیه کنندگی آن را سعید ملکان بر عهده دارد و به تازگی درخواست پروانه ساخت آن به اداره نظارت و ارزشیابی وزارت ارشاد ارسال شده است. گفته می‌ شود بهرام بیضایی با حجت ا... ایوبی تماس تلفنی نیز داشته و رئیس سازمان سینمایی از بازگشت این کارگردان به ایران و ساخت فیلم توسط او حمایت کرده است. ظاهرا بیضایی ابتدا تمایل داشته فیلمنامه «اشغال» را جلوی دوربین برد که در نهایت به دلیل محدودیت و دشواری های به تصویر کشیدن فضای قبل انقلاب، این کارگردان و مسئولان وزارت ارشاد با ساخت فیلمنامه «مقصد» به توافق رسیده اند. فیلمنامه ای که درخواست پروانه ساخت آن توسط سعید ملکان به وزارت ارشاد ارائه شده و گفته می شود همین هفته در جلسه شورای پروانه ساخت مورد بررسی اعضا قرار می گیرد. نکته جالب اینجاست  که در واپسین روزهای حضور شمقدری در وزارت ارشاد «مقصد» جزو اولین فیلمنامه هایی بود که پروانه ساخت گرفت اما هیچ وقت وارد مرحله پیش تولید نشد.



پیش از این گفته می شد بیضایی فیلمنامه «مقصد» را به محسن قرایی واگذار کرده و این فیلمساز جوان اقداماتی برای درخواست مجوز، پیش تولید اولیه و حتی انتخاب بازیگران نیز انجام داده است. فیلمنامه ای که حالا باعث شده بیضایی بعد از 6 سال دوباره پشت دوربین قرار بگیرد. «مقصد» داستانی جاده ای دارد که کاراکترهای اصلی آن سه نفر هستند؛ یکی «انسی» که کاراکتر زن محوری فیلمنامه است و دو کاراکتر دیگر «میرعظیم» که برادرشوهر «انسی» است و دیگری کاراکتری بی نام که شغلش رانندگی است. ماجرای «مقصد» از مجلس ختم همسر «انسی» آغاز می شود؛ شوهر انسی مرده و وی به دستور برادرشوهر مجبور می شود سوار بر یک اتومبیل به همراه جسد شوهرش به سمت گورستان خانوادگی همسر که نقطه ای دورافتاده است برود. قرار است بعد از دفن شوهر، انسی هم در خانه ای کنار گورستان ساکن شود اما این تقدیری نیست که این زن از آن استقبال کند و دیری نمی‌ گذرد که در برابر برادرشوهر می ایستد. بخش اصلی «مقصد» روایت سفر انسی، میرعظیم و راننده به سوی مقبره خانوادگی است؛ سفری پر از فراز و نشیب و دیالوگهایی شنیدنی.


آخرین ساخته این کارگردان «وقتی همه خوابیم» بود که سال 1387 اکران عمومی شد. گفته می‌ شود بیضایی مشغول مهیا کردن شرایط بازگشتش به ایران است تا بزودی ساخت فیلم تازه اش را آغاز کند. فیلمی که گفته می شود مسئولان سازمان سینمایی حساب ویژه ای روی حضور آن در جشنواره امسال باز کرده اند.



بازگشت بهرام بیضایی به سینمای ایران یکی از اتفاق های فرخنده این روزهاست. یکی از فرهیخته ترین و با دانش ترین کارگردانان تاریخ سینمای ایران پس از سال ها دوری از عرصه فیلمسازی مجدداً پشت دوربین می رود. بیضایی فیلمنامه «مقصد» را در اواخر دهه هفتاد نوشت و در همان مقطع نیز قصد داشت آن را بسازد. در نهایت اما امکان ساخت «مقصد» که فیلم کم بازیگر و کم هزینه ای نیز بود فراهم نشد و بیضایی متن فیلمنامه اش را منتشر کرد. تلاش دوباره بیضایی برای ساخت «مقصد» در دولت دهم نیز در نهایت به نتیجه نرسید. فیلمنامه «مقصد» تاکنون چندین بار تجدید چاپ شده و یکی از بهترین آثار بیضایی است. برای کسانی که از دیدن «وقتی همه خوابیم» آخرین ساخته بیضایی چندان سر ذوق نیامده بودند و افرادی که اساساً میانه چندانی با سینمای فاخر این کارگردان ندارند نیز ساخته شدن «مقصد» می تواند رخداد جالب توجهی باشد. فقط باید دید بیضایی در فیلمنامه ای که حدود پانزده سال پیش نوشته تغییری ایجاد خواهد کرد یا خیر؟


 

نشست خبری روحانی در 24 خرداد، سالگرد انتخابات ریاست‌جمهوری


نشست خبری حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور، ۲۴ خردادماه با حضور رسانه‌های داخلی و خارجی برگزار می‌شود.
 
به گزارش ایسنا، همزمان با نخستین سالگرد انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم، نشست خبری حسن روحانی رئیس‌جمهور 24 خردادماه برگزار می‌شود.
 
در نشست خبری رئیس‌جمهور که پیش از ظهر شنبه برگزار خواهد شد، خبرنگاران رسانه‌های مهم داخلی و خارجی حضور می‌یابند.

گفتگوی محمدتقی فاضل میبدی با عصر ایران

عصر ایران؛ هومان دوراندیش - دعوا بر سر نقش شلاق در رسیدن به بهشت، دعوایی تکراری اما جذاب در جامعه ایران است.

کمتر کسی می‌تواند به این بحث بی‌اعتنا بماند.


سخنان حسن روحانی درباره این موضوع در هفته گذشته، با واکنش تند دو تن از روحانیان تندسخن مواجه شد. احمد خاتمی و احمد علم‌الهدی به حسن روحانی تاختند که چرا گفته‌ای نباید مردم را با شلاق به بهشت برد. رئیس جمهور هم از در تقابل درآمد و در مجموع این پیام را به مخاطبانش رساند که این دو "احمد" نمایندگان خوبی برای "آیین احمدی" نیستند. ملت ایران هم این روزها مشغول استماع سخنان رئیس جمهور و ائمه جمعه است، به قصد اتّباع از قول حسن و احسن.


ادامه متن گفتگوی عصرایران است با محمدتقی فاضل میبدی درباره اختلاف نظر حسن روحانی با احمد خاتمی و احمد علم الهدی.  


  ادامه مطلب ...

نشستن طولانی مدت روی صندلی سبب تورم پاها می شود

رییس جامعه متخصصان داخلی ایران گفت: نشستن طولانی مدت روی صندلی سبب انتقال مایعات بدن به سمت پاها و بروز تورم در آنها می شود.
 
دکتر ایرج خسرونیا در گفت و گو با ایرنا افزود: زمانی که پاها آویزان می ماند، عروق پاها آب بدن را بیش از اندازه به سمت خود می کشد و ادامه این روند در نهایت سبب تورم پاها می شود.
 
وی ادامه داد: یکی از نشانه های ابتلا به ورم، باقی ماندن جای فرورفتگی با فشار دادن انگشت روی موضع یا بزرگ شدن پا در روزهای گرم و ساعات پایانی روز است.
 
خسرونیا گفت: زندگی در نواحی گرم، پوشیدن کفش های تنگ یا پاشنه بلند، داشتن اضافه وزن و مصرف برخی داروها می تواند، ورم پا را شدیدتر کند.
 
وی در مورد راه های پیشگیری از بروز این عارضه توضیح داد: برای پیشگیری از ورم پاها لازم است افراد هنگام استراحت دراز بکشند یا بنشینند و زمانی که مجبورند به مدت طولانی روی صندلی بنشینند پاهای خود را روی میز یا صندلی دیگری قرار دهند.
 
خسرونیا اظهار داشت: راه رفتن با پای برهنه روی شن های خشک ساحل، ماساژ دادن و ریختن آب خنک بر روی پاها سبب کاهش تورم پاها می شود، افزود: همچنین افرادی که مجبورند مدت زیادی بایستند، می توانند با پوشیدن جوراب های کشی فشرده یا جوراب های مخصوص واریس میزان ورم پا را کاهش دهند.
 
وی به افرادی که دچار ورم پا می شوند توصیه کرد برای از بین بردن این مشکل هر روز این تمرین ها را انجام دهند؛ روی یک صندلی بنشینند، یک توپ تنیس را زیر کف پای خود بگذارند و بدون آنکه به توپ فشار بیاورند آن را حرکت دهند و بچرخانند و این حرکت را برای هر پا به مدت یک دقیقه در روز باید انجام دهند.
 
خسرونیا یادآور شد: می توان روی زمین نشست پاها را کشید و دست ها را در اطراف خود روی زمین گذاشت سپس به مدت یک دقیقه سرپنجه ها را تا جای ممکن به سمت خود کشید و این تمرین را چند بار انجام داد.
 

وی افزود: همچنین با تنفس عمیق در هوای آزاد به مدت یک دقیقه می توان تا حد زیادی میزان ورم پاها را کاهش داد.




فردوسی‌پور هر شب برای جام‌جهانی برنامه دارد

 ویژه برنامه جام جهانی به تهیه کنندگی و اجرای عادل فردوسی‌پور از 19 خرداد ماه از شبکه سه سیما پخش می‌شود.
 
به گزارش ایسنا، برنامه «بیست چهارده» عادل فردوسی پور از دوشنبه 19 خرداد، هر شب از ساعت 23 با حضور کارشناسان به پیشواز مسابقات جام جهانی 2014 برزیل می‌رود.
 
این برنامه به صورت زنده به موضوعاتی چون اخبار مربوط به جام‌جهانی، کارشناسی فنی مسابقات، معرفی کشورها، حواشی مربوط به بازی‌ها و پخش زنده مسابقات می‌پردازد.
 

اجرای برنامه به عهده عادل فردوسی پور و رضا جاودانی است و مجری بخش اخبار جام جهانی و حواشی آن، محمد حسین میثاقی است.



مهران مدیری و محسن تنابنده ستارگان کمدی جدید بهروز افخمی شدند

 مهران مدیری و محسن تنابنده بازیگران اصلی فیلم جدید بهروز افخمی شدند.

بهروز افخمی در این‌باره توضیح داد: قرار است از ابتدای ماه آینده فیلمبرداری یک فیلم کمدی را شروع کنم که مهران مدیری و محسن تنابنده بازیگران اصلی آن هستند.

او گفت: اسم این فیلم هنوز قطعی نیست، اما داستان فیلم کمدی است و فیلمنامه اولیه آن توسط احمد رفیع‌زاده نوشته شده و توسط خشایار الوند در حال بازنویسی نهایی است.

افخمی با اشاره به اینکه پیش‌تولید این فیلم آغاز شده است‌، درباره حال و هوای این فیلم و تفاوتش نسبت به فیلم «سن پترزبورگ» که محسن تنابنده در آن حضور داشت، گفت: به نظرم فیلم متفاوت‌تر و شاید نسبت به «سن‌پترزبورگ» کارتونی‌تر باشد.

کارگردان فیلم «آذر‌، شهدخت‌، پرویز و دیگران» همچنین درباره زمان نمایش این فیلم و اینکه آیا برای جشنواره فیلم فجر آماده خواهد شد‌، به ایسنا گفت: این فیلم قطعا زودتر از جشنواره فجر به پایان می‌رسد و شاید پیش از آن به نمایش گذاشته شود، چرا که قصد دارم در پاییز فیلم دیگری بسازم و به همین شرط که پیش از پاییز کار تمام شود‌، این پروژه را قبول کردم.

افخمی در پایان درباره شایعاتی که نسبت به دستمزد بیش از یک میلیاردی مهران مدیری و نیز دستمزد 500 میلیونی خودش برای حضور در این پروژه مطرح شده است‌، گفت: این حرف‌ها درست نیست چون من خودم به خاطر محسن تنابنده به این پروژه آمدم.

این فیلم به تهیه‌کنندگی محمد کمالی‌پور ساخته می‌شود که پیش از این فیلم‌های «شرط اول» و «آینه شمعدون» را تهیه‌ کرده است.




مصطفی درایتی: برخی خود را دربان بهشت و جهنم می دانند

حجت‌الاسلام والمسلمین "مصطفی درایتی" مشاور دولت اصلاحات در امور روحانیت گفت: حرف دکتر روحانی که "نمی‌شود مردم را به زور شلاق به بهشت برد" کاملا صحیح است. انتخاب بهشت جهنم کاملا اختیاری است و به زور نمی‌شود مردم را بهشتی و جهنمی کرد این حرف دلایل روایی و قرآنی زیادی دارد.

مشاور سید محمد خاتمی در دولت اصلاحات در گفت‌وگو با سایت " روزنو" گفت: طبق نظر فقها عمل خلافی که با اکراه انجام شود جرم هم نیست.

وی گفت: بعضی‌ها خود را دربان بهشت و جهنم می‌دانند و می‌خواهند مردم را به زور به بهشت ببرند. اینها دارند به خطا می‌روند مردم باید خودشان راهشان را انتخاب کنند و مسئول اعمال خود باشند و اجبار به کل اشتباه است.

مشاور دولت اصلاحات گفت: خدا به پیغمبرش هم گفته قلب مردم در اختیار من است. تو آموزه‌های من را به آنها انتقال بده و آنها را در پذیرش آزاد بگذار. تو در مقابل پذیرش آنها مسئول نیستی.

وی در ادامه گفت: وقتی خدا به پیغمبرش هم چنین مسئولیتی نداده، چرا باید بعضی از اشخاص و روحانیون فکر کنند که وظیفه‌ ویژه‌ای به گردن آنهاست و باید مردم را با اجبار به بهشت ببرند.

درایتی در ادامه اذعان کرد: آقایان باید اسلام را خوب بفهمند و آن را به مردم معرفی کنند؛ لازم نیست کسی را مجبور به قبول آن بکنند و بهتر است سیره نبوی را در پیش بگیرند.

درایتی در مورد هجمه‌های اخیر در این زمینه به دولت و شخص دکتر روحانی گفت: این کارها از گذشته بوده است و بعضی در برخورد با مسائل بی‌منطق برخورد می‌کنند و گویا این کار برایشان به شکل قاعده درآمده است. آقای روحانی در قبال اینها باید کاری که تشخیص داده صحیح است انجام دهد و مسائل را با مردم در میان بگذارد که تأثیرش را هم می‌بیند.

مشاور دولت اصلاحات در پایان گفتگو با روز نو ، افراد و سازمان‌هایی که رنگ دینی دارند و اعمال خلاف شرع و قانون انجام می‌دهند و آن را به دین وصل کرده و بسط می‌دهند را مشکلی بزرگ خواند و گفت: این امر که در کشور باب شده نه تنها باعث دین‌گریزی مردم شده بلکه متأسفانه دین‌ستیزی را هم در مواردی به وجود آورده است؛ دلیلش هم این است که مردم حرف را در کنار عمل می‌بینند و قضاوت می‌کنند. تنها راهکار برون‌رفت از این بحران این است که افراد مسئول کار خود باشند و دین را وسیله توجیه کارهای خود قرار ندهند.