تمام هر چه که...

هر چیزی که هست ولی انگار نیست!

تمام هر چه که...

هر چیزی که هست ولی انگار نیست!

اکران فیلم کیانوش عیاری پس از 4 سال توقیف

 «خانه پدری» ساخته « کیانوش عیاری» از 8 دی در گروه سینمایی هنر و تجربه اکران می‌شود.


آفتاب: امیرحسین علم الهدی دبیر اجرایی گروه سینمایی «هنر و تجربه» با اعلام این خبر افزود:«این فیلم بدون هیچ تغییری در تمام سالنهای گروه سینمایی هنر و تجربه در سراسر کشور هم چون گرگان، اصفهان و مشهد اکران خواهد شد.» آخرین ساخته سینمایی «کیانوش عیاری» مانند دیگر آثاراین کارگردان سینمای ایران هم چون «آن سوی آتش»، «آبادانی ها»،«بودن یا نبودن» ، «بیدارشو آرزو» و ... نگاهی به مسایل اجتماعی دارد.

این فیلم قرار است با رعایت شرط سنی برای مخاطبان بالای 16 سال در پردیسهای کوروش، آزادی، موزه سینما، خانه هنرمندان، هویزه مشهد، سوره اصفهان اکران شود . «خانه پدری» در بخش افقهای نوی شصت و نهمین دوره جشنواره ونیز به نمایش در آمد و مدیر جشنواره از آن به عنوان کشف آن سال یاد کرد.


داستان این فیلم روایت اتفاقی در خانواده‌ای است که راز سر به مهرش در طول 6 نسل‌ مخفی می‌ماند و تاثیراتی در روند زندگی افراد خانواده می‌گذارد. مهدی هاشمی، شهاب حسینی، مهران رجبی و نازنین فراهانی از بازیگران این فیلم هستند.




چهار آسیب اصلی اشتباه نشستن

در حال حاضر همه افراد از خطرات نشستن طولانی مدت و کمبود فعالیت‌های جسمی آگاه هستند، اما نشستن به تنهایی به بدن آسیب نمی‌رساند بلکه چگونه نشستن هم مهم است.

به گزارش (ایسنا)، الگوهای مختلف نشستن و آسیب‌هایی که بر بدن ما وارد می‌شود، بسیار هستند که در زیر به نمونه‌هایی از آنها اشاره می‌شود:

بیماری مزمن: نشستن بیش از چهار ساعت در روز موجب ابتلا به بیماری‌های مزمن از جمله فشارخون، بیماری‌های قلبی، دیابت یا سرطان می‌شود.

مشکلات جسمی: حرکت کمتر پا موجب ورم قوزک پا و واریس می‌شود. بر اساس اظهارات کارشناسان هندی، پوکی استخوان با پشت میز نشستن طولانی مدت و عدم فعالیت بدنی مانند دویدن و ورزش مرتبط است.

مشکلات روحی: فعالیت بدنی نه تنها بر جسم بلکه بر سلامت روح نیز تاثیر دارد. افرادی که در پشت میز می‌نشینند، برای استراحت نیز بسیاری از وقت خود را صرف تماشای تلویزیون، فیلم یا کار با رایانه می‌کنند که در این حالت عملکرد روحی افراد کاهش می‌یابد.

آسیب‌های ماهیچه‌ای: با افزایش زمان نشستن، عضله ران خم شده و کمتر استفاده می‌شود. بنابراین عضله ران سفت و حرکات آن محدود شده و بر قدرت حرکتی فرد تاثیر بسزایی می‌گذارد.




نقش استفاده متعادل و صحیح والدین از ابزارهای الکترونیک در شیوه زندگی فرزندان

مشاوران خانواده تاکید دارند که والدین با استفاده متعادل و صحیح از ابزار الکترونیک می‌توانند الگوی خوبی برای فرزندانشان باشند.

برای اینکه والدین الگوی خوبی برای فرزندانشان باشند باید از استفاده مکرر و افراطی از تلفن‌ همراه و کامپیوتر در مقابل فرزندانشان جدا پرهیز کنند. والدین خود نقش موثری در اعتیاد فرزندان به دنیای مجازی بازی می‌کنند. پدر و مادرهایی که به محض رسیدن به خانه نخستین کارشان بررسی ایمیل‌ها، پیامک‌ها و پروفایل‌های اینترنتی‌شان است، این شیوه زندگی را در فرزندانشان نیز تقویت می‌کنند.

مطالعاتی که اخیرا در دانشگاه کالیفرنیا انجام شده نشان می‌دهد استفاده زیاد از وسایل الکترونیک در سنین جوانی، مهارت‌های اجتماعی کودکان را به خطر می‌اندازد و تحلیل می‌برد.

به گزارش ایسنا به نقل از بیزینس استاندارد، مشاوران خانواده در انگلیس توصیه می‌کنند که والدین با کنار گذاشتن وسایل الکترونیک باید زمان بیشتری را به گفت‌وگوها و گپ‌زدن‌های رو در رو با فرزندانشان اختصاص دهند و اعضای خانواده برای صرف وعده‌های غذایی به جای جمع شدن دور تلویزیون، کنار یکدیگر دور یک میز بنشینند.




وزارت ارشاد: خبرگزاری فارس خصوصی نیست؛ به سازمان بسیج تعلق دارد

 در پی انتشار گزارشی در خبرگزاری فارس درباره انتشار لیست یارانه حمایتی بیمه خبرنگاران، روابط عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیحاتی را منتشر کرد.


آفتاب: متن این پاسخ و توضیح به این شرح است:

 مدیرمسئول محترم خبرگزاری فارس

 باسلام

احتراماً، عطف به مطلب مندرج در آن رسانه درباره فهرست یارانه بیمه خبرنگاران خواهشمند است جوابیه زیر را با توجه به ماده 23 قانون مطبوعات درج فرمایید:

1) حمایت از رسانه ها برای بیمه همکاران خود یکی از سیاستهای محوری این وزارتخانه در هدفمندی  یارانه های مطبوعاتی است زیرا علاوه بر تقدیر از کارآفرینی رسانه ها و حمایت از قشر شریف روزنامه نگار، بیمه خبرنگاران را از طریق اصولی تعقیب می کند. 

2) مطابق بسته حمایتی سال 93 که در راستای سیاست شفافیت دولت «تدبیر و امید»  قبلاً اطلاع رسانی شده است، تأمین همه یا بخشی از بیمه پرداختی رسانه ها برای همکاران خود در دستور کار قرار دارد. چنانچه قبل از انتشار تحلیل خود به جدول مندرج در بسته حمایتی مراجعه می فرمودید از ضوابط و تفاوت حمایت رسانه های سراسری و غیرسراسری، دولتی یا عمومی و خصوصی، دوره های مختلف انتشار و ... مطلع می شدید. به عنوان مثال چنانچه فهرست همکاران بیمه ای یک روزنامه سراسری یا خبرگزاری کمتر از 25 نفر باشد قابل حمایت نیست و ضمناً سقف حمایت بیمه ای این نوع رسانه، یکصد نفر است. امّا همین نصاب ها برای یک هفته نامه محلّی به ترتیب 10 و 40 نفر است.

3) خبرگزاری فارس به نیروهای مسلح (سازمان بسیج مستضعفین) تعلق دارد و رسانه ای خصوصی تلقی نمی شود.

4) مطابق ضوابط مندرج در بسته یادشده، و در راستای تفاوت گذاشتن بین نحوه حمایت رسانه های بخش خصوصی و رسانه هایی که از بیت المال ارتزاق می کنند، رسانه های گروه دوم با ضریب نصف مورد حمایت قرار می گیرند. چنین رسانه هایی عملاً با دو محدودیت محاسباتی مواجه هستند: سقف نفرات و ضریب پنجاه درصدی بابت دولتی یا عمومی بودن.

5) همچنین برای حمایت از بیمه رابطان خبری خبرگزاری ها در استانها سهمیه ای جداگانه برای بیمه یکصدنفر از آنان، لحاظ شده است که چنانچه در فهرست ارسالی خبرگزاری ها، عزیزانی از این گروه هستند حق بیمه آنان جداگانه به خبرگزاری مربوط پرداخت می شود.

6) یکی از دلایلی که مبالغ واریزی، ارقام متغیرها و فرمول محاسباتی رسماً اعلام می شود احتمال وجود اشتباه و آمادگی رفع اشتباهات است. قطعاً تأیید می فرمایید این روش شفاف که به پاسخگویی منجر می شود به عدالت نزدیکتر است. اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی نیز در طول یکسال گذشته و در بیانیه اعلام یارانه ها از صاحبان امتیاز درخواست می کرده است چنانچه حق آنان تضییع شده اعلام نمایند تا بلافاصله اصلاح شود. همچنان که در جدول یارانه بیمه نیز ملاحظه می فرمایید نام برخی رسانه ها دو بار آمده است که نشانگر پرداخت این یارانه بابت شش ماهه دوم سال قبل و شش ماهه نخست امسال است.

خوشبختانه قبل از کشف جنابعالی، چند رسانه که میزان دریافتی آنان با فرمول اعلامی مغایرت داشت از طریق صحیح خود پیگیر شدند و اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی به صدور اصلاحیه برای آنان و رسانه های مشابه (جمعاً 9 رسانه) اقدام کرد که جدول آن بعد از واریز به حساب آنان در سایت معاونت مطبوعاتی قابل مشاهده است.

7) صاحب امتیاز روزنامه خبرجنوب، همواره شخص حقیقی بوده است و آقای دکتر انتظامی قبلاً نیز در آن روزنامه سمتی نداشته اند. صاحب امتیازی روزنامه خبر ورزشی نیز همزمان با تصدی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی، اولاً از شخصیت حقوقی به حقیقی تغییر یافته است و ثانیاً با توجه به قانون منع تصدی همزمان، مؤسسه ای که ایشان مدیرعامل آن بوده اند، رسماً نیز منحل شده است و لذا فرضیاتی که مطرح فرموده اید از اساس، نادرست است.

8) نمایندگی مدیران مسئول در هیأت نظارت بر مطبوعات مطابق ماده 10 قانون مطبوعات با رأی مستقیم آنان صورت می گیرد و چنانچه از انتخاب ایشان برای ششمین دوره متوالی ناخشنود هستید شایسته است به موکلان ایشان اعتراض نمایید. ضمناً سیاق بخش پایانی تحلیل آن رسانه، شائبه بی احترامی و بلکه توهین به سایر اعضای محترم هیأت نظارت بر مطبوعات را نیز دارد.

روابط عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی



انتقادهای یک ترانه‌سرا

افشین یداللهی می‌گوید: ترانه‌های اجتماعی‌ای که به نقد مسائل می‌پردازند به راحتی نمی‌توانند مجوز بگیرند و این کم‌لطفی به این ترانه‌ها و سرایندگان‌شان است.

این ترانه‌سرا در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: قاعدتا بخشی از ترانه باید به مسائل اجتماعی‌، نقد اجتماعی‌، اظهارنظر یا روایت شاعرانه‌ اتفاق‌های اجتماعی اعم از موفقیت‌ها یا کمبودها بپردازد. ترانه‌های اجتماعی ما اگر در راستای موفقیت قرار گیرند می‌توانند مجوز بگیرند اما اگر یک ترانه‌ اجتماعی در مورد کمبودها باشد یا انتقاد و اعتراض کند فکر می‌کنم به راحتی نتواند مجوز بگیرد و این از نظر فرهنگی نقطه ضعف است.

یداللهی گفت: وقتی صحبت از این می‌شود که در جامعه ثبات وجود دارد نباید نگران نقد بود آن هم نقدی که هنرمندانه است و از طریق یک ترانه ایجاد می‌شود.

این ترانه‌سرا در ادامه اظهار کرد: ترانه فی نفسه و به تنهایی وظیفه‌اش جریان‌سازی نیست ولی می‌تواند به یک جریان دامن بزند و یا تاثیرگذاری و فراگیری آن جریان را بیش‌تر کند. برای ایجاد یک جریان چندین فاکتور نیاز است که قطعا ترانه پایه‌ اصلی آن نیست، اما بعد از شروع جریان می‌تواند کمک‌کننده باشد. کم‌لطفی به هنرمند است که نتواند انتقادش را با زبان هنر خود بیان کند و مسؤولان نخواهند شنوای چنین انتقادی باشند.

افشین یداللهی در ادامه این گفت‌وگو بیان کرد: مدتی است که من ترانه‌ای به شورای شعر و ترانه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نفرستاده‌ام، ولی مجموعه‌ای از ترانه‌ها، غزل‌ها و شعرهای سپید را در قالب کتاب دارم دارم که از این میان خوشبختانه مجموعه ترانه‌هایم هیچ حذفیاتی نداشته و مجوز گرفته است، اما مجموعه شعرهای سپیدم در بعضی قسمت‌ها ممیزی خورده که من برخی از آن‌ها را می‌توانم درک کنم که چرا ممیزی خورده اما بقیه‌شان را نمی‌فهمم. این اولین‌باری است که من با بخش مجوز شعر مکتوب برخورد دارم و امیدوارم که در کل اتفاق قابل قبولی بیفتد و حذفیات در حد امکان کم‌تر باشد.



مدیرمسئول سایت "انتخاب" مجرم شناخته شد

در جلسه امروز دادگاه مطبوعات، مدیرمسئول سایت انتخاب بر اساس آرای اعضای هیأت منصفه دادگاه مطبوعات مجرم شناخته شد.

به گزارش فارس، در جلسه امروز دادگاه مطبوعات پرونده صراط‌نیوز، مهرنامه و سایت انتخاب مورد بررسی قرار گرفت. در این جلسه مدیرمسئول سایت انتخاب (مصطفی فقیهی) با شکایت بانک سپه و به اتهام نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی بر اساس آرای اعضای هیأت منصفه دادگاه مطبوعات مجرم شناخته شد. وی مستحق تخفیف نیز دانسته نشد.

این در حالی است که متهم پرونده صراط‌نیوز نیز از دادگاه درخواست استمهال کرد که دادگاه آن را پذیرفت و همچنین متهم پرونده مهرنامه نیز در دادگاه حاضر نشد و پرونده آن مورد بررسی قرار نگرفت.

پرونده‌های مزبور امروز در شعبه ۷۹ دادگاه کیفری استان تهران و به ریاست قاضی محمدی کشکولی مورد بررسی قرار گرفت.

عبدالجبار کاکایی: نباید از ترانه‌های اجتماعی و سیاسی ترسید

بحث نبود فضا برای شکل‌گیری ترانه‌های اجتماعی که بازگوکننده‌ی آسیب‌ها و معضلات جامعه هستند؛ چیز تازه‌ای نیست و ترانه‌سرایان قدیمی کشور مدت‌هاست که سخت‌گیری‌های موجود در حوزه ترانه‌های اجتماعی را دلیلی بر ضعیف شدن هنر ترانه و موسیقی کشور اعلام کردند. عبدالجبار کاکایی؛ از کسانی‌ست که دغدغه این موضوع را دارند.

کاکایی ضمن اعلام خبر انتشار قریب‌الوقوع ترانه جدیدش به‌نام «قاب عکس» با صدای محمد اصفهانی و آهنگ‌سازی علیرضا کهن‌دیری، به خبرنگار ایلنا گفت: پدیده‌ای مثل توجه قشر بزرگی از جامعه به ترانه‌ها و موسیقی سطحی و کم‌کیفیت می‌تواند از نظر جامعه‌شناسی و توسط کارشناسان این حوزه مورد بررسی قرار بگیرد. اما کاملا روشن است که وقتی جامعه‌ای به سمت ترانه، موسیقی و درکل هنر سطحی و بی‌مفهوم می‌رود؛ آن‌هم در شرایطی که مشکلات و چالش‌های متعددی در جامعه وجود دارد؛ جای بحث بسیار و علت‌های مختلفی دارد.

وی ادامه داد: باید قبول کنیم که ترانه‌های اجتماعی می‌توانند به بهبود شرایط فعلی جامعه کمک کنند و اصلا مسئولیت و رسالت هنر همین است که با موضوعات و دغدغه‌های روز همسو و هماهنگ شود. اینکه از انتشار ترانه‌هایی با مضامین اجتماعی با بهانه‌گیری‌هایی مثل سیاه‌نمایی در این آثار جلوگیری شود؛ نه‌تنها به تداوم و مزمن شدن بیماری‌های اجتماعی دامن می‌زند، بلکه سطح سلیقه و نیازهای هنری مردم را هم در حد یک هنر عامه‌پسند بی‌کیفیت پایین نگاه می‌دارد.

کاکایی درباره‌ی بحث ایرادگیری از ترانه‌های اجتماعی به بهانه سیاه‌نمایی ادامه داد: سیاه‌نمایی باید حد و حدودی روشن و شفاف داشته باشد. نباید نمایش دردهای اجتماعی را به سیاه‌نمایی تعبیر کرد و از صحبت‌کردن درمورد آن‌ها جلوگیری کرد. آسیب‌های اجتماعی باید مطرح شوند و به گوش مسئولان، نمایندگان و دولتمردان برسد. نبض سلامت جامعه در ترانه‌های اجتماعی قابل اندازه‌گیری و بررسی است. امتناع از انتشار اینگونه‌ ترانه‌ها در اصل به معنی بستن چشم به روی علائم امراض موجود در بطن جامعه است. به دلیل همین سخت‌گیری‌ها ترانه‌های اجتماعی حتی با مشکل سرمایه‌گذاری مواجه می‌شوند، چراکه کسی ریسک نمی‌کند تا برای هنری هزینه‌ کند که ممکن است به واسطه ممنوع‌الانتشار شدنش بازگشت سرمایه‌ای در کار نباشد.

این ترانه‌سرا در رابطه با نتایج و تبعات فقدان ترانه‌های اجتماعی در رشد هنر فاخر و در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان علت اقبال به ترانه‌ها و شعرهای سطحی را ممانعت از دسترسی جامعه به هنر قوی دانست، گفت: به دلیل همین محدودیت‌هاست که می‌بینیم روز به روز بازار ترانه‌های طنز سیاسی داغ‌تر می‌شود. ترانه‌های سیاسی حتی در دوره‌های استبدادی و خفقان هم مجال انتشار یافته‌اند، چون مقابله و مواجه‌ی مستقیمی با قدرت حاکمه ندارند. عبید زاکانی و بهلول بهترین نمونه از طنزپردازانی هستند که در محدودترین شرایط حرف‌هایشان را زده‌اند. افزایش طنز در سطحی گسترده نشان دهنده‌ی سکوت ادبیات جدی ماست و این مسئله جای هشدار و تذکر دارد.

وی در ادامه افزود: دلسوزان و دست‌اندرکاران فرهنگ و هنر کشور اجازه دهند که ادبیات جدی و ترانه‌های اجتماعی خودشان را نشان بدهند و به گوش عامه مردم برسند. نباید از ترانه‌هایی با مضامین اجتماعی و سیاسی سوءتعبیر شود. هنرمندان و ادیبان این کشور هم وطن‌پرست هستند و هم معتقد و دیندار. رشد هر روزه‌ی ترانه‌های بی‌محتوای زن‌ و شوهری و عاشقانه‌های سخیف نتیجه‌ی نبود فضای مناسب برای شکل‌گیری ادبیات جدی است.

کاکایی با اشاره به نیاز نسل جوان هنر کشور به آموزشی اساسی گفت: درحال حاضر کارگارهای ترانه‌سرایی و شعر متعددی در کشور برگزار می‌شود. البته که کیفیت و چگونگی نحوه آموزش در این کلاس‌ها بسیار اهمیت دارد، اما این را هم درنظر بگیریم که شرایط فعلی شعر و ترانه کشور با وجود موجود بودن چنین بستر آموزشی این وضعیت را دارد و اگر همین کارگاه‌ها هم نبود؛ چه بلبشویی در این حوزه ار هنر کشور اتفاق می‌افتاد. ترانه‌سرایان جدید باید یادبگیرند بین ساده‌نویسی به معنای سهل و ممتنع نوشتن با پیش‌پا افتاده‌نویسی تفاوت قائل شوند. متاسفانه برخی فکر می‌کنند برای اینکه اثرشان شنیده شود و مورد اقبال عموم قرار بگیرد؛ باید به مضامین عادی و پیش‌پا افتاده بپردازند که نیازی که به تفکر و عمیق شدن نداشته باشد.

او در پایان گفت: سلیقه هنری و شعری را هم می‌توان تربیت کرد. اگر ترانه‌های جدی و قوی امکان عرضه شدن پیدا کنند مطمئنا سطح سلیقه عموم هم بالا می‌رود. باید همان‌طور که بر خیلی مسائل ترانه‌ها نظارت صورت می‌گیرد بر جدی‌بودن و عمیق بودن آن‌ها هم تاکید کنیم تا بتوانیم به دوران خوب موسیقی و ترانه مثل دهه ۵۰ پیش از انقلاب یا دهه ۷۰ پس از انقلاب بازگردیم.


کلید رهایی از قفس افکار منفی!

روانپزشکان آمریکایی تاکید دارند خوابیدن زود هنگام در شب عامل کلیدی و مهم برای شاد بودن در طول روز است.

به گزارش (ایسنا)،‌ در یک نظرسنجی متخصصان آمریکایی از 100 دانش آموز در مورد تعداد دفعاتی که افکار منفی و خودآیند را در طول روز تجربه می‌کنند و اینکه هنگام شب به موقع خواب می‌روند یا تا دیروقت بیدار می‌مانند، پرسش‌هایی مطرح کردند. این متخصصان در بررسی‌های خود مشاهده کردند افرادی که مدت کوتاهی را در طول شب می‌خوابند و اغلب دیر وقت به رختخواب می‌روند نسبت به افراد دیگر تعداد دفعات بیشتری در طول روز گرفتار افکار و قضاوت‌های منفی و آزاردهنده می‌شوند.

متخصصان توصیه می‌کنند افرادی که به طور مکرر با افکار منفی درگیر هستند، می‌توانند با خوابیدن زود هنگام در شب به خود کمک کنند. همچنین روانپزشکان امیدوارند با انجام مطالعات بیشتر در آینده بتوانند با این یافته در ارائه روش درمانی مناسب برای اختلال‌های استرس و افسردگی بهره بگیرند.


به گزارش ایسنا به نقل از ساینس ورلد ریپورت، نویسنده ارشد این مطالعه گفت می‌توان با اطمینان اظهار کرد که خواب کافی و به موقع یک میانجی مفید و کم‌هزینه برای حل مشکل افرادی است که در قفس افکار منفی گرفتار شده‌اند و با این افکار خودآیند و کنترل‌شده، زندگی هر روز به کام‌شان تلخ شده است.



راهی ساده برای پیشگیری از سنگ کلیه

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین مهم‌ترین علت تشکیل سنگ‌های کلیه را مصرف کم مایعات دانست و افزود: مصرف مایعات به میزان زیاد، چای کم رنگ و دوغ کم نمک یا بی‌نمک در جلوگیری از ابتلا به سنگ کلیه موثر است.

دکتر آرش کردی، متخصص داخلی و فوق تخصص نفرولوژی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: مصرف میوه‌جات تازه به علت دارا بودن فیبر نیز به جلوگیری از تشکیل سنگ کمک می‌کند.

وی عوامل ارثی، رژیم غذایی نامناسب مصرف بیش از حد موادغذایی مانند نمک، گوشت قرمز، شکلات، اسفناج، گوجه فرنگی، حبوبات و چای پررنگ، کاهش حجم ادرار به علت تعریق شدید در آب و هوای گرم و خشک را از عوامل ایجاد سنگ کلیه عنوان کرد.

کردی افزود: بیماری‌های زمینه‌‎ای مانند دیابت، نقرس و چاقی، بیماری‌های کلیه مانند کیست‌های کلیه، انسداد و عفونت‌های ادراری، مصرف برخی از داروها و سوء مصرف الکل از سایر علت‌های ایجاد سنگ کلیه است.

این متخصص داخلی و فوق تخصص نفرولوژی، باور رایج مبنی بر تاثیر مثبت مصرف مشروبات الکلی در کاهش ابتلا به سنگ کلیه را رد کرد و افزود: مصرف الکل ممکن است تاثیرات سوئی را نیز به دنبال داشته باشد.

وی با بیان اینکه سنگ کلیه، ذراتی کوچک و سخت است، تصریح کرد: این سنگ‌ها منفرد یا متعدد هستند که در یک یا هر دو کلیه تشکیل شده و گاهی به داخل حالب‌ها انتقال پیدا می‌کند.

کردی اعلام کرد: معمولا مردان و زنان بالای ۳۰ سال به سنگ کلیه مبتلا می‌شوند که در مردان جوان شایع‌تراست. همچنین این بیماری در کودکان شیوع ندارد و اگر کودکی دچار سنگ کلیه شد باید این موضوع، سریع پیگیری شود.

استادیار و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین مهم‌ترین نشانه این بیماری را درد شدید و پیچشی به فاصله هر چند دقیقه برشمرد و توضیح داد: بیمار به طور معمول، درد یک‌طرفه و ابتدا در ناحیه پهلو و سپس در مسیر حرکتی سنگ احساس می‌کند که با تهوع، استفراغ، ادرار خونی و تعریق شدید همراه است.

وی همچنین در توصیف مواقعی که اندازه سنگ بزرگ است و تکان نمی‌خورد، گفت: در این مواقع دردی برای بیمار ایجاد نمی‌کند و به طور خاموش، باعث نارسایی کلیه می‌شود. اگر سنگ کلیه علامت داشته باشد، تشخیص آن کار سختی نیست و با انجام آزمایش کامل ادرار، عکس شکم و سونوگرافی کلیه تشخیص داده می‌شود و البته در برخی از موارد، انجام سی تی اسکن، ضروری است.

این فوق تخصص نفرولوژی در اشاره به روش‌های مختلف درمانی اظهار کرد: در صورت کوچک بودن سنگ بدون عارضه انسداد وعفونت، ممکن است به درمان خاصی نیاز نباشد، اما در سنگ‌های بزرگ احتیاج به سنگ‌شکن است و برای درمان سنگ‌های بزرگ‌تر از روش‌های لیزر استفاده می‌شود. برای حذف سنگ‌های بزرگ‌تری که خود به خود دفع نشده و باعث ایجاد عوارض،عفونت یا درد شدید می‌شوند، انجام اقدامات درمانی لازم است.



طنز: همه چی - کمی - آرومه!

روزنامه ایران در ستون مکاشفه خود نوشت: دیروز هم روز پر خبری بود. همایش مقابله با فساد پر بود از خبر و ارقام درشت. ما برخی از این اعداد را که می شنویم دود از کله مان بر می خیزد.

یعنی هی این صفرها را می شماریم و با صفرهای دارایی خودمان مقایسه می کنیم و این سؤال در ذهن مان کلید می خورد که دوستان این همه صفر را می خواهند چه کار کنند؟ این را که تا هفت پشت شان هم بخورند تمام نمی شود.


دیروز جناب ربیعی وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی فرمودند: «در سال های گذشته خانه 106 میلیارد تومانی از اموال وزارتخانه را 30 میلیارد تومان فروختند.» 

عموجان دلواپس ما فوراً نعره زدند که: «بفرما! ببین بیخود شلوغش می کنید. همچین برای صفرها مرثیه سرایی کردی که گمان بردیم کل بیت المال به یغما رفته است.»

خب چه عرض کنیم. بس که در این سال ها صفر روی صفر بلند شده دیگر عموجان میلیارد را ریز می بینند. فرمایش وزیر نفت را چه می گویید که خبر داده اند: «کاری که بابک زنجانی انجام داد از نوادر روزگار است. 7000 میلیارد تومان از پول کشور خورده شد.» 

به هر حال اینکه چرا در یک دوره این همه تخلف مالی گسترده با صفرهای پرشمار از هر سو رخ می نماید، تقصیر ما نیست. دولت محبوب دوستان دلواپس و مدعی درجه اول مقابله با فساد باید درباره علت العلل این بخش از کارنامه خودش سخن بگوید.

عموجان بحث را عوض کردند: «خب که چی؟ حالا لابد می خواهید گرانی نان و گوجه فرنگی را گردن منتقدان و مخالفان و دلواپسان بیندازید. تعارف نکنید، یک لقبی هم به ما عنایت کنید. صفرهای بابک زنجانی را چماق کرده اید تا همه خفه خان بگیریم!»

عجب داستانی است. اصلاً ما دیگر اسم بابک زنجانی را نمی آوریم تا آرامش روحی شما خدشه دار نشود. به هر حال امروز مثل زمان گذشته نیست که دولت کل یوم گرانی و تورم و مشکلات اقتصادی را منکر شود و اوضاع را گل و بلبل نمودار کند.

به قول جناب نوبخت اظهارنمی کنیم «همه چیز آروم است و ما چقدر خوشبختیم» و اینکه «مانند آدم کوچولوی سریال گالیور هم ادعا کنیم که شکست نمی خوریم». عموجان با خشم و غضب فریاد زدند: «آقای نوبخت با کی بودند؟ به کی گفتند گالیور؟». والله بالله و تالله با ما بودند، ما را گفتند عموجان. شما به دل نگیرید...

وزیر ورزش و جوانان: رضازاده تا آخر هفته فرصت دارد

وزیر ورزش و جوانان گفت: حسین رضازاده تا آخر هفته فرصت دارد بین شورای شهر یا فدراسیون وزنه‌برداری یکی را انتخاب کند.

محمود گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت فدراسیون وزنه‌برداری و ریاست حسین رضازاده بر این فدراسیون اظهار کرد: درباره شورای شهر قانون مشخص کرده که این سمت شغل است و هیچ مدعی‌ نیز بر خلاف آن وجود ندارد. اعضای شورای شهر اجازه شرکت در انتخابات فدراسیون‌ها را ندارند. آقای رضازاده از قبل بوده و من اخیرا به او و معاون ورزش قهرمانی کتبا نامه زده‌ام که از آقای رضازاده بخواهید یک جا را انتخاب کنید. او نیز تا آخر هفته ملزم است پاسخ بدهد.

او ادامه داد: رضازاده یا به شورای شهر برود یا در فدراسیون بماند. اگر او ترجیح بدهد در هر دو پست بماند، آنگاه ما هم ترجیح می‌دهیم که یکی از این سمت‌ها را از او بگیریم و اجازه ندهیم فعالیت کند. امیدوارم تا آخر هفته این اتفاق بیفتد.






حمله نیروهای خودسر به مراسم سخنرانی فائزه هاشمی


بعد از ظهر امروز، در حالی که فائزه هاشمی به دعوت انجمن اسلامی اندیشه های دانشجویی دانشگاه آزاد مشهد در سالن آمفی‌تئاتر این دانشگاه حضور یافته بود، نیروهای افراطی و خودسر با حمله به دانشگاه، مانع سخنرانی وی شدند.

به گزارش آفتاب به نقل از آنا، حمله‌کنندگان که دانشجو هم نبودند، ابتدا با شکستن در اصلی، نرده‌های اطراف دانشگاه و همچنین با استفاده از بام همسایگان، وارد فضای دانشگاه شده و پس از شکستن در آمفی‌تئاتر، خود را به محل برگزاری مراسم سخنرانی فائزه هاشمی رسانده و با سر دادن شعارهایی، مانع از ایراد سخنرانی توسط وی شدند.

نیروهای خودسر، ضمن آنکه به شخصیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اهانت کرده و شعار "مرگ بر هاشمی" سر دادند، به سمت فائزه هاشمی حمله کردند که با کمک نیروهای حراست دانشگاه، فائزه هاشمی از محل سالن خارج شد.

گفتنی است، این نیروها از ابتدا در مقابل در ورودی دانشگاه آزاد مشهد تجمع کرده بودند.


بازداشت 20 نفر از مدیران میانی دولت سابق


وزیر اطلاعات از بازداشت 20 نفر از مدیران میانی دولت سابق در ارتباط با پرونده تخلفات مالی خبر داد و گفت: این تخلفات مربوط به سال 1389 تا پایان سال 1391است که از اواخر سال گذشته متوجه این تخلفات شدیم و آن را کشف کردیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید «محمود علوی» عصر دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار  ایرنا افزود: سیاست وزارت اطلاعات این نیست که هر موردی را که کشف می کند بلافاصله آن را رسانه ای کند چرا که خیلی از موارد نیاز به رسانه ای کردن ندارد و مهم ، برخورد با تخلفات است.

وزیر اطلاعات تاکید کرد: گاهی رسانه ای کردن برخی موارد به جای اثر مثبت ، اثر منفی بر فرآیند سرمایه گذاری و امنیت اقتصادی می گذارد.

حجت الاسلام والمسلمین علوی با اشاره به این پرونده تخلفات مالی در دولت گذشته، گفت: این مورد در جلساتی از جمله جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی مطرح شد که مربوط به سال 1389 تا پایان سال 1391 است.

وی ادامه داد: در اواخر سال گذشته متوجه این اشکال شدیم که همچنان ادامه داشت و آن را کشف و اشراف اطلاعاتی روی آن پیدا کردیم و نفرات آن شناسایی شدند.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: 20 نفر در این زمینه بازداشت شدند که در حال حاضر تنها سه نفر از آنان در بازداشت هستند و 30 نفر نیز برای مصاحبه دعوت شده اند تا نقش و میزان تاثیر آنان در تخلف مالی را بدانیم.

حجت الاسلام والمسلمین علوی تصریح کرد: تا کنون عمده آنچه از بیت المال مورد تعدی قرار گرفته بوده را به بیت المال برگرداندیم و در حال بازگرداندن آن مقدار کم باقی مانده، هستیم.

وی افزود: در این مسئله وزارت اطلاعات با تدبیر، اقدام کرد و با ظرافت، کار اطلاعاتی را انجام داد و توانست با تعقل با قضیه برخورد کند.

وزیر اطلاعات اظهارداشت: رسانه ای کردن این گونه موضوعات، ذهنیت مردم را دچار آسیب می کند، به خصوص اینکه موضوعی مربوط به سال های قبل باشد و در حال حاضر وقتی مطرح می شود ممکن است مردم تصور کنند که این مربوط به زمان حال است و نسبت به مسوولین حال بی اعتماد شوند.

وزیر اطلاعات ادامه داد: همچنین اگر تصریح شود که مربوط به دولت گذشته است، عده ای آن را حمل بر سیاه نمایی می کنند لذا وزارت اطلاعات در این موارد ترجیح می دهد از رسانه ای شدن آن خودداری کند.

حجت الاسلام والمسلمین علوی گفت: بنابراین ما عاقلانه ترین راه را در این می بینیم که با نفس خلاف و تخلف برخورد شود اما روی رسانه ای کردن آن زیاد تاکیدی نداریم.

وی با تاکید بر اینکه ما با هرگونه فساد اقتصادی توسط هر کس و هر رده ای بدون مسامحه برخورد می کنیم، اظهارداشت: با اشراف اطلاعاتی وزارت اطلاعات، هیچ فسادی از دیدگان نافذ سربازان گمنام پنهان نمی ماند.



صفحه اول روزنامه ها- دوشنبه 17 آذر 1393

اینجا صفحه نخست روزنامه های چاپ ایران رو قرار میدم

البته بعضی هاشو بنا به فراخور حال اینجانب


دوشنبه 17 آذر 1393


در ادامه مطلب

ببینید


 

ادامه مطلب ...

قیمت‌گذاری سرخابی‌ها قطعی نشد/ صورت‌های مالی اشکال داشت

 
اخبار به دست آمده از نتیجه جلسه هیات واگذاری نشان می‌دهد که در این جلسه به دلیل اشکال صورتهای مالی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، قیمت‌گذاری انجام نشده و قیمت گذاری این دو باشگاه به 2 هفته آینده موکول شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در حالی امروز بعد از ماه ها انتظار، دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برای تعیین تکلیف به هیات واگذاری برده شده بودند که قیمت گذاری این دو باشگاه به دلیل اشکال در صورتهای مالی به نتیجه نرسید و به جلسه بعدی موکول شد.

یک مقام مسئول در سازمان خصوصی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ضمن تایید این خبر اعلام کرد که جلسه امروز هیات واگذاری در خصوص واگذاری 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس به نتیجه نرسید زیرا صورتهای مالی 2 باشگاه دارای ایراداتی بود که قرار شد تا این موضوع مجددا در جلسه ی بعدی هیات واگذاری مطرح شود.

وی با بیان اینکه جلسه بعدی هیات واگذاری 2 هفته آینده برگزار می شود، ادامه داد:در این جلسه تنها گزارشی از روند واگذاری این دو باشگاه ارائه و نقطه نظرات اعضا مطرح شد که این موضوع به نوبه ی خود اقدام مثبتی در روند واگذاری این دو باشگاه محسوب می شود و نوید بخش نزدیک شدن به مرحله واگذاری است.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که چرا با وجود اشکال در صورت‌های مالی،این دو باشگاه برای قیمت گذاری به جلسه امروز هیات واگذاری برده شد؟ اظهار کرد:صورتهای مالی این دو باشگاه به تایید حسابرس نرسیده بود و ابهاماتی در آن وجود داشت، زیرا صورت‌های مالی باید توسط مدیران دو باشگاه مورد تایید قرار گیرد، اما باشگاه روی تایید صورتهای مالی با تردید اقدام می کند.

وی ادامه داد:در صورتهای مالی ارائه شده ،صورت طلبکارهای واقعی و میزان بدهی مشخص نیست، لذا مسئولان دو باشگاه ملزم شدند که صورت‌های مالی را ارائه دهند. اما صورت‌های مالی ارائه شده به تایید حسابرس نرسیده است، لذا مقرر شد تا پایان آذرماه اشکالات برطرف شده و در جلسه بعدی هیات واگذاری مجددا موضوع مطرح شود.

وی با بیان اینکه صورت‌های مالی این دو باشگاه تا پایان آذر ماه ارائه می شود،عنوان کرد:در صورتیکه در جلسه آینده هیات واگذاری این موضوع به نتیجه برسد،استقلال و پرسپولیس در دی ماه آگهی می شود در غیر اینصورت قطع به یقین این واگذاری تا پایان سال صورت می گیرد.





سرانجام بعد از ماه‌ها وعده، دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برای قیمت گذاری به هیات واگذاری برده شده است تا سرانجام واگذاری این دو باشگاه پرطرفدار ورزشی مشخص شود.


امروز دو باشگاه پرطرفدار ورزشی روی میز هیات واگذاری گذاشته شده است تا بعد از سال‌ها انتظار، زمان واگذاری و قیمت گذاری آنها مشخص شود.

سال هاست که موضوع واگذاری استقلال و پرسپولیس مطرح بوده و هر ساله بهانه‌ای برای واگذاری تراشیده می شود، زیرا مخالف‌های زیادی برای واگذاری این دو باشگاه وجود دارد تا جایی که یکبار واگذاری سرخابی‌ها تا پای قیمت‌گذاری و مشخص شدن زمان عرضه هم پیش رفت اما باز هم موانع مختلف نگذاشت تا این دو باشگاه از دولت جدا شوند.

اما از ابتدای همین امسال رئیس سازمان خصوصی سازی عزم خود را برای واگذاری جزم کرد و از تعیین تکلیف واگذاری سرخابی ها و قیمت گذاری و واگذاری این دو باشگاه محبوب در سه ماهه سوم خبر داد؛ در همین راستا کمیته خصوصی سازی تشکیل شد و مجلس هم که عزمی برای واگذاری نمی‌دید تهدید کرد که در صورت تعلل برای واگذاری، وزیر ورزش استیضاح می شود!

استقلال و پرسپولیس امروز به هیات واگذاری رفته تا تصمیمات نهایی در مورد قیمت و زمان واگذاری آن گرفته شود که اگر تصمیمات این جلسه با مانع خاصی رو به رو نشود ، زمان موعود واگذاری فرا می‌رسد.

در این میان موضوعی که اهمیت زیادی دارد قیمت گذاری این دو باشگاه و نحوه تعیین آن است زیرا قیمتی که در سال های گذشته برای این دو باشگاه تعیین شده بود،موجی از اعتراضات را به وجود آورد و مانع از واگذاری شد.در این میان از قیمت های 100 میلیارد تومانی برای واگذاری سرخابی‌ها صحبت به میان آمده است، اما پیگیری خبرنگار ایسنا از جزییات قیمت‌گذاری نشان می دهد که در قیمت گذاری این دو باشگاه برند و ورزشگاه‌های آن مورد بررسی قرار گرفته و قیمت‌های 150 تا 200 میلیارد تومانی برای هر یک از این دو باشگاه در نظر گرفته شده است.

این قیمت گذاری در حالی توسط کارشناسان رسمی دادگستری به همراه یک موسسه ارزشگذاری برند انجام شده است که اگر واگذاری دو باشگاه‌های مرغوبکار و درفشی فر به استقلال و پرسپولیس در نظر گرفته شود که قیمت در نظر گرفته شده بیش از 200 میلیارد تومان است، اما اگر این دو ورزشگاه در قیمت گذاری لحاظ نشود، قیمت 150 میلیارد تومانی برای هر یک از این دو باشگاه در نظر گرفته شده است، اما در نهایت هیات واگذاری تعیین کننده قیمت این دو باشگاه خواهد بود.

بررسی های ایسنا نشان می‌دهد که قرار است واگذاری سرخابی ها به صورت دو مرحله‌ای و با تعیین اهلیت خریداران باشد که در صورت تصویب هیات واگذاری، در مرحله اول اهلیت شناسایی شده و در مرحله بعدی پاکت باز می شود.این در حالی است که طیف وسیعی از متقاضیان شامل فعالان اقتصادی ،بخش خصوصی و برخی ورزشکاران برای خریداری این دو باشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، در حالی سازمان خصوصی سازی عزم خود را برای اگهی این دو باشگاه تا پایان آذر ماه جزم کرده است که باید دید که آیا این بار با واگذاری این دو باشگاه در سال جاری موافقت کرده و آگهی منتشر می شود یا واگذاری این دو باشگاه همانند گذشته به بهانه هایی مانند مناسب نبودن زمان عرضه و یا قیمت گذاری کم به زمان دیگری موکول می شود؟