تمام هر چه که...

هر چیزی که هست ولی انگار نیست!

تمام هر چه که...

هر چیزی که هست ولی انگار نیست!

ماءالشعیر بخوریم یا نه؟

ماءالشعیر یکی از نوشیدنی‌های معمول است که از جوانه «جو» حاصل می‌شود و در رفع تشنگی مؤثر است. هر 100 سی‌سی ماءالشعیر معمولی حدود 25 کالری انرژی دارد.ویتامین‌های گروه B محلول در آب هستند و به راحتی وارد فاز آبی ماءالشعیر در حین جوشش می‌شوند که در سنتز میانجی‌های عصبی نقش مهمی دارند، باعث رفع استرس و بسیاری از اختلالات عصبی دیگر می‌شوند.ماءالشعیر به دلیل داشتن ویتامین‌های گروه B و اسید آمینه برای پوست‌و‌مو بسیار مفید است و خواص درمانی بسیاری برای خانم‌ها دارد و تا حدودی در افزایش ضریب هوشی نیز مؤثر است.


ماءالشعیر در رفع خستگی اعصاب، مؤثر است و به دفع سنگ‌های کلیوی کمک می‌کند. ماءالشعیر در تأمین آب و الکترولیت‌های بدن مؤثر است همچنین ماءالشعیر از استحصال دانه‌های جو به دست می‌آید و علاوه بر جو، آب رازک و سایر افزودنی‌های مجاز خوراکی نیز در آن به کار می‌روند.ژ مزه تلخ ماءالشعیر، مربوط به رازک می‌باشد. رازک همچنین خاصیت آنتی‌بیوتیکی دارد که به پایداری ماءالشعیر کمک می‌کند.عصاره مالت جو حاوی فیبرهای غذایی محلول می‌باشد که در رفع التهاب روده، یبوست و مشکلات معده بسیار موثر است.فیبرها اثرات زیادی در بدن دارند، باعث تنظیم عملکرد روده، کاهش خطر بیماری‌های قلبی و بعضی انواع سرطان می‌گردند. ماءالشعیر غنی از فلاونوئیدها، کاروتنوئیدها و آنتوسیانین‌ها می‌باشد که در بهبود عملکرد خون‌رسانی قلب و کاهش ابتلا به پرفشاری خون و سلامت کلیه‌ها، محافظت از بدن در برابر بروز سرطان‌ها، سکته‌های قلبی و مغزی بسیار مؤثر می‌باشند.


زیاده‌روی در مصرف ماءالشعیر، به علت داشتن قند و گازCO2 برای سلامتی مضر است، زیرا قند و اسید موجود در آن باعث پوسیدگی دندان‌ها می‌شود. همچنین قند باعث ایجاد کالری اضافی و چاقی می‌گردد.



لطفا عصبانی‌ نشوید!


پزشکان در یک مطالعه جدید هشدار دادند که داشتن خلق و خوی عصبانی خطر ابتلا به سکته مغزی و قلبی را تشدید می‌کند.

به گزارش ایسنا، به گفته پزشکان آمریکایی، عصبانیت اغلب می‌تواند عامل بروز سکته باشد. آنها می‌گویند تا دو ساعت پس از آن که فردی عصبانی می‌شود، بیشترین احتمال ابتلا به سکته وجود دارد. البته لازم است بررسی‌های بیشتری به منظور درک دقیق این ارتباط و تاثیر استراتژی‌های مقابله با استرس در پیشگیری از بروز چنین مشکلاتی انجام شود.

پزشکان آمریکایی در مطالعه انجام شده دریافتند در افرادی که فاکتورهای خطرزا همچون سابقه ابتلا به بیماری‌های قلبی وجود دارد، حدود دو ساعت پس از آن که عصبانی شوند، خطر ابتلا به سکته قلبی پنج برابر و خطر ابتلا به سکته مغزی بیش از سه برابر افزایش می‌یابد.

دکتر «الیزابت موستفسکای» و تیم تحقیقاتی‌اش اظهار داشتند: هرچه تعداد دفعات عصبانی شدن در طول روز بیشتر باشد این خطر نیز افزایش می‌یابد.

موستفسکای همچنین گفت: اگرچه خطر ابتلا به سکته با یک مورد عصبانیت تقریبا پایین است اما این خطر در افرادی که مرتب عصبانی می‌شوند می‌تواند تشدید شود.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری بی بی سی، به گفته کارشناسان استرس مزمن به بروز بیماری‌های قلبی منجر می‌شود زیرا فشارخون را افزایش می‌دهد. با این حال هنوز مشخص نیست رابطه بین عصبانیت و بروز سکته مغزی و قلبی چیست. ممکن است تغییرات روانی که عصبانیت بر بدن اعمال می‌کند علت آن باشد اما لازم است تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام شود.

ورود ایران چک 100 هزار تومانی به بازار

مدیر کل ریالی و نشر بانک مرکزی از ورود ایران چک 100 هزار تومانی به بازار خبر داد.


به گزارش ایسنا، غیاثوند از ورود ایران چک 100 هزار تومانی از نیمه دوم اسفنده ماه خبر داد و افزود: تا سه روز آینده بر حسب نیاز مردم ایرن ایران چک‌ها وارد بازار می‌شود.




ده نکته طلایی در مورد خرما

- سعی کنید به جای قند و شکر از خرما برای نوشیدن چای استفاده کنید.


- در آشپزی و شیرینی‌پزی نیز به جای شکر می‌توانید از خرما استفاده کنید.


- ورزشکاران به علت فعالیت زیاد، می‌توانند از عصرانه‌ای مقوی که با خرما باشد استفاده کنند.


- خرما برای کاهش چربی‌های خون موثر است.


- با مصرف خرما می‌توان احتمال ابتلا به پوسیدگی دندان را کاهش داد. عصاره خرما با جلوگیری از رشد میکروب عامل پوسیدگی دندان، احتمال ابتلا به این عارضه را کاهش می‌دهد.


- خرما دارای قند زیادی است. در واقع حدود70 درصد آن را کربوهیدرات تشکیل می‌دهد، 25 درصد قند آن ساکاروز و 50 درصد آن گلوکز است.


- فیبر موجود در خرما برای بهبود عملکرد سیستم گوارش و هضم و دفع مواد غذایی مفید است.


- کسانی که بیماری قند دارند باید کمتر از این میوه استفاده کنند.


- برای خواب راحت و با آرامش می‌توانید قبل از خواب یک عدد خرما و یک لیوان شیر گرم میل کنید.



«کلاه قرمزی» بالاخره آمدنی شد

ایرج طهماسب در اظهارنظری جدید اعلام کرد که مجموعه «کلاه قرمزی» را برای نوروز 93 تولید خواهد کرد.

کارگردان مجموعه تلویزیونی «کلاه قرمزی» که پیش از این دو بار در نامه‌هایی جداگانه از مشکلات ساخت «کلاه قرمزی» گفته و بابت تولید این مجموعه برای نوروز عذرخواهی کرده بود، در نامه‌ای جدید که به ایسنا ارسال کرده آورده است:

«نظر به عنایت ویژه مردم کشورم، نسبت به برنامه «کلاه قرمزی» و درخواست تماشای این مجموعه از صداوسیما، اینجانب با کمال افتخار و با همه مشکلاتی که در پیش رو خواهم داشت، نوروز سال 93 را مهمان خانه‌های گرمتان خواهم بود.

پیشاپیش از اظهار لطف شما چه به صورت حضوری، تلفن و نوشته‌های رسانه‌ای سپاسگزارم.»

طنز: چگونه ممنوع التصویر شویم؟

آمار نشان می‌دهد که بسیاری از اتفاقات منجر به ممنوع‌التصویر شدن افراد از صداوسیما، در برنامه‌های زنده اتفاق می‌افتد. آخرین مورد این حوادث مربوط می شود به ابراز ارادت محمد مایلی کهن به داریوش در برنامه نود. قبل از مایلی‌کهن دختر حمید استیلی در یک برنامه زنده از ورق بازی کردن با پدرش به صورت شرطی پرده برداشته بود. سعید راد هم در تمجید از بهروز وثوقی سخنرانی کرده بود، فرزاد حسنی چهره سردار رادان را با بهرام رادان مقایسه کرد و... و همه دوستان تا مدتی دیگر در تلویزیون آفتابی نشدند.با توجه به اینکه خط قرمزها همگی با خودکار ترسیم شده‌اند و امکان پاک کردن آنها وجود ندارد، بهتر است تلویزیون بساط این برنامه‌های زنده را جمع کند. در غیر این صورت در آینده‌ای نزدیک دیگر چهره مجاز التصویری باقی نمی ماند و تلویزیون مجبور می‌شود از صبح تا شب حامد زمانی را در حال رها کردن صدا نشان بدهد.


با روندی که مهمانان برنامه‌های زنده در پیش گرفته‌اند پیش‌بینی آنچه به زودی در این برنامه‌های حادثه‌خیز رخ خواهد داد کار دشواری نیست.


برنامه سین مثل سریال:


مجری: خانم افشار معمولا مردم توی کوچه و خیابون وقتی شما رو می‌بینن چه سوالی ازتون می‌پرسن؟

مهناز افشار: عرض شود که اکثرا می‌گن چقدر شبیه خانم فائقه آتشین هستی، باهاش نسبتی داری؟مجری: خب همکارانم اشاره می‌کنن که وقتمون تمومه.مهناز افشار: منم بهشون می‌گم نه متاسفانه ولی آهنگاشونو دوست دارم. به خصوص اونی که می‌گه: «غریبه آشناااااااا دوسِت دارم بیا...»(تصویر قطع می‌شود، چند ثانیه بعد تصویر ثابت یک گل آفتابگردان را می‌بینیم. صدای سالار عقیلی را هم می‌شنویم که می‌خواند: وطنم ای شکوه پابرجا....)


برنامه هفت:


گبرلو: آقای عطاران در پایان اگر حرف خاصی باقی مونده بفرمایین.

عطاران: ... بله، من چند وقت پیش گفته بودم حاضرم برای خندوندن مردم شلوارمو هم پایین بکشم. گویا بعضیا این حرف رو به شوخی گرفتن. (از جایش بلند می‌شود) بنده الان همین جا این کارو انجام می‌دم تا خیلی چیزا مشخص بشه.گبرلو: نه... خواهش می‌کنم... رضا جان یه لحظه به من نگاه کن... این تن بمیره. (چند نفر از بیرون کادر وارد می‌شوند و دست‌های عطاران را می‌گیرند. تصویر مردمی که در صف رای دادن ایستاده‌اند را می‌بینیم و سالار عقیلی می‌خواند: نام جاوید وطن... صبح امید وطن...)


برنامه سفر بخیر:


مجری: آقای بیگ‌زاده وقتی مثلا خانم خونه می‌گه باید بریم مسافرت اما آقای خونه مخالفه به نظر شما چه باید کرد؟

بیگ زاده: خب سفر چیز خوبیه و باعث نزدیک‌تر شدن اعضای خانواده به همدیگه می‎شه. اگه اشتباه نکنم خانم تارا یه آهنگی داره که می‌گه: «آقا بالاسر نخواستم، یار بی‌سفر نخواستم، یه سر و هزار سودا داره من دردسر نخواستم.»(مجری با تعجب به بیگ‌زاده نگاه می‌کند و 15 ثانیه سکوت حاکم می‌شود)


برنامه موسیقی ایرانی:


مجری: بله گویا آقای اخشابی پشت خط هستند. آقای اخشابی سلام... خیلی دوست داشتیم حضوری در خدمتتون باشیم اما گویا دوبی تشریف دارید.

اخشابی: من هم سلام عرض می‌کنم... بله یه مسافرت کاری پیش اومد. اتفاقا آقای ابی هم اینجا هستند. گوشی... گوشی... (گوشی را می‌دهد به ابی)ابی: الو؟.... قربون همتون برم.... آ ماشالاااااااااااااااااااا ااا.(سالار عقیلی: همه شاد و خوش و نغمه زنان... به صلابت ایران جوان)


برنامه صبح بخیر ایران:


مجری: آقای مربی افراد سن و سال دار هم می‌تونن این نرمش ها رو انجام بدن؟

مربی: اگر از قدیم ورزشکار بوده باشن چرا که نه؟ اتفاقا بنده دیشب از طریق وب‌کم با خانم جمیله صحبت می‌کردم. تا خودتون نبینید باورتون نمی‌شه که ایشون توی این سن و سال هنوز چقدر رو فرمه. چرا؟ چون از جوونیش ورزش کرده.(تصویر کلا می‌رود و شبکه به مدت دو ساعت و نیم برفک پخش می‌کند)


برنامه به خانه برمی‌گردیم:


مجری: آقای دکتر اگه این رژیم غذایی رو روی سایت‌تون هم گذاشتید لطفا آدرس سایت رو بفرماین تا بینندگان هم به اون دسترسی داشته باشن.

دکتر: بله حتما. در عین حال توصیه می‌کنم که بینندگان عزیز مستند "خوراکی‌های دوست‌داشتنی" بنگاه خبرپراکنی بی بی سی فارسی رو هم حتما ببینن. فرکانس این شبکه عبارت است از: هاتبرد، ترانسپوندر ۷۲، پولاریزاسیون:عمودی...(میکروفون دکتر قطع می‌شود و فقط لب زدن او را می‌بینیم. سالار عقیلی می‌خواند: من که فرزند این سرزمینم، در پی توشه‌ای خوشه‌چین‌ام ....)


امیر وفایی

صفحه طنزانه روزنامه قانون



شهاب حسینی و نازنین بیاتی در فیلم جدید کمال تبریزی

 فیلم سینمایی «دردسرهای شیرین» به کارگردانی کمال تبریزی اواخر هفته در کرمان کلید می خورد.


محمدعلی حسین نژاد تهیه کننده این فیلم گفت: گروه تولید و طراحی صحنه از مدت ها قبل در کرمان مستقر شده اند و کار آماده تولید است. امشب نیز کمال تبریزی به همراه گروه کارگردانی و فیلمبرداری عازم این شهر می شوند. وی ادامه داد: شهاب حسینی نقش شخصیت اول مرد فیلم را دارد و برای بازیگر اصلی زن نیز نازنین بیاتی انتخاب شده است که پنج شنبه (8 اسفند ماه) به کرمان می رود و فیلمبرداری آغاز خواهد شد.


حسین نژاد با بیان اینکه برای پیدا کردن بازیگر نقش «شیرین» از افراد زیادی تست گرفته شد، خاطرنشان کرد: یکی از دلایل تعویق فیلمبرداری هم، پیدا کردن بازیگر این نقش خاص بود که در نهایت نازنین بیاتی به خاطر قابلیت هایی که دارد، برای این نقش خاص انتخاب شد و بالاخره شیرین «دردسرهای شیرین» پیدا شد. این تهیه کننده ادامه داد: همه صحنه های فیلم در کرمان فیلمبرداری می شود و کار بدون وقفه تا پایان فیلمبرداری ادامه پیدا می کند و گروه در نوروز نیز مشغول کار خواهند بود.

به گزارش ایسنا، طبق آنچه درباره ی داستان «دردسرهای شیرین» منتشر شده است:«شکوه عشق در کنار مقولاتی چون پاکی طبیعت و محیط زیست، انرژی های پاک، و مصرف بهتر و پاک تر از منابع و نعمات خداوندی دستمایه های اصلی قصه فیلم هستند که از نگاه شخصیت اصلی زن داستان یعنی شیرین روایت می شود. بنابراین می توان گفت که راوی قصه در فیلم "شیرین" است، دختری تحصیل کرده و پایبند اصول که ماجرای آشنایی خود و خانواده اش با کسی که قرار است به خواستگاری او بیاید را برای ما تعریف می کند. این قصه از فرم و محتوای بدیعی برخوردار است که شاید بتوان فیلمی که از روی آن ساخته می شود را نوع تازه ای از طنز رمانتیک یا شاید مسامحتاً کمدی رمانتیک توصیف کرد.»


کمال تبریزی به تازگی درگیر حاشیه های سریال «سرزمین کهن» بود و «طبقه حساس» را هم در جشنواره ی فجر به نمایش گذاشت که پیش بینی می شود جزو فیلم های اکران نوروزی باشد.



فتوای آیت الله سیستانی درباره به تصویرکشیدن ائمه و پیامبران

روزنامه شرق نوشت:


آیت‌الله سیدعلی سیستانی، مرجع تقلید شیعیان در استفتایی که از طرف برخی رسانه‌ها از ایشان شد، نظرشان را درباره به تصویر کشیدن ائمه و پیامبران، چنین اعلام کردند: «اگر اصل حرمت و بزرگداشت آنان رعایت شود و شخصیت مقدس آنان را در اذهان مردم خدشه‌دار نکند مانعی ندارد.»


ایشان همچنین در پاسخ به این سوال که آیا بازیگران می‌توانند در نمایش در نقش شخصیت‌های مقدسی همچون حضرت زینب(س) و حضرت عباس(ع) بازی کنند؟ گفتند: «اگر مشتمل بر هتک یا محرمی دیگر باشد جایز نیست.»آیت‌الله سیستانی در رابطه با اینکه صورتگری یا صحنه‌سازی از زندگانی حضرت محمد (صلی‌الله‌علیه‌وآله) یا دیگر پیامبران گذشته یا معصومین(علیهم‌السلام) یا هر راز و رمز مقدس تاریخی و نشان‌دادن آنها بر پرده سینما یا صفحه تلویزیون یا تئاتر و... جایز است؟ بیان کردند: «اگر اصل حرمت و بزرگداشت آنان رعایت شود و شخصیت مقدس آنان را در اذهان مردم خدشه‌دار نکند مانعی ندارد.»


پیش از این اعلام شده بود که برای ساخت این فیلم نظر برخی علما از جمله آیت‌الله سیستانی گرفته شده است که این خبر از سوی سازندگان فیلم رستاخیز تکذیب شد.



اوکراین؛ همه رضایت دادند الا رسانه‌ملی ما!


سایت عصر ایران نوشت:


چنین به نظر می‌رسد که صدا و سیما از فرار و برکناری رئیس جمهور ویکتور یانوکوویچ در اوکراین و پیروزی مخالفین در به دست گرفتن قدرت و به دنبال آن، آزادی خانم یولیا تیماشنکو نخست وزیر سابق اوکراین ناراضی است چون مدام تاکید می‌کنند « تیماشنکو که مورد حمایت آمریکاست و به جرم فساد مالی به 7 سال زندان محکوم شده بود پس از سه سال آزاد شده است.»


شبکه خبر نیز از اتفاقات سیاسی در اوکراین با عنوان «گرداب تحولات» یاد می‌کند. سایت صداوسیما هم برای توافق مخالفان و دولت از توصیف «عقبگرد» استفاده کرد. بخش خبری صداوسیما نیز از تصرف مقر ریاست جمهوری اوکراین به دست مخالفان با عنوان "ورود مخالفان به ساختمان ریاست جمهوری" و "فرار رئیس جمهور اوکراین" هم با عنوان "خروج از پایتخت" یاد کرد.


اوکراین اما نه متحد سیاسی ماست نه اشتراک زبانی و آیینی با آنها داریم و تنها حلقه وصل مان روس هایند. پس این سوال شکل می‌گیرد که صدا و سیمای ایران چرا این قدر از تحولات اوکراین ناراضی است و اصرار دارد اتهام تیماشنکو را نه مانند افکار عمومی بسیاری از کشورها «سیاسی» که «مالی» بداند تا رفتارهای سه سال گذشته با او را توجیه کند؟


در شکل عادی باید پاسخ این باشد که صدا و سیما در تحولات خارجی موضع رسمی وزارت خارجه را باز می‌تاباند اما نه جواد ظریف و نه خانم افخم هیچ یک این لحن را درباره اوکراین به کار نبرده اند. پس این سیاست از کجا آب می‌خورد؟ از یک اصل کلی: این که هر چه را که آمریکا بگوید ما عکس آن را می‌گوییم. همین که آمریکا و غرب از این خانم حمایت می‌کنند بهترین دلیل است برای این که صدا و سیما ساز مخالف کوک کند. با این منطق چرا درباره القاعده، داعش و طالبان و پیشتر صدام و محکومیت نسل کشی بوسنیایی‌ها توسط صرب‌ها گاهی همپوشانی دیده می‌شد؟!


در هفته های اخیر انواع تحلیل‌ها از این رسانه انعکاس یافت تا بازگشت تیماشنکو به قدرت توطئه غرب قلمداد شود. اما مگر سیاست رسمی جمهوری اسلامی «نه شرقی نه غربی» نیست ، پس چرا به دلیل "نه" به آمریکا (غرب) ، این گونه سنگ روسیه (شرق) را به سینه می‌زنند؟! اخبار اوکراین را منتشر کنید. تحلیل هم ارایه دهید اما واقعیت را ترسیم کنید؛ کم مانده بگویند چرا پس از سه سال آزاد شده و چرا چهار سال دیگر نمانده تا چهره اش کلا دگرگون شود؟!



عادتهایی برای حفظ سلامت قلب

دانشمندان رعایت برخی عادات را به عنوان یک عامل مهم برای "حفظ سلامت قلب" معرفی کرده‌اند.


دانشمندان هفت عادت مفید برای سلامت قلب را به افراد توصیه می‌نمایند. 

 
گفتنی است، از جمله این عادات که افراد باید در خود نهادینه نمایند، خوردن صبحانه است زیرا می‌تواند سبب تأمین انرژی و کاهش ابتلا به بیماری" تنگی‌ عروق کرونر" شود. 
 
بررسی‌ها نشان می‌دهند، انجام تمرینات آرام بخشی عضلات و حرکات کششی نیز می‌تواند سبب تقویت عضلات قلب شود. 
 
دانشمندان هشدار می‌دهند بیماری قلبی به سراغ افراد تنها می‌رود و بر عکس افراد معاشرتی که دوستان زیادی دارند کمتر به بیماری‌های قلبی دچار می‌شوند، به همین دلیل پزشکان، اجتماعی بودن را یک عامل مهم برای سلامت قلب معرفی کرده‌اند. 
 
دانشمندان "مصرف شکلات تلخ" به میزان کم را از جمله راه‌های حفظ سلامت قلب، ‌عروق خونی، ‌کاهش فشار و قند خون معرفی کرده‌اند. 
 
دانشمندان چرت زدن و خواب در نوبت عصر به میزان استاندارد را برای سلامت و "استراحت قلب" بسیار مؤثر می‌دانند.

نقد روزنامه ابتکار به ذوق زدگی رسانه های اصولگرا برای تعطیلی آسمان

روزنامه ابتکار در سرمقاله خود نوشت:


اشتباه روزنامه آسمان غیر قابل توجیه و از یک تیم حرفه ای دور از انتظار بود. ولی ذوق زدگی رسانه‌های اصولگرا بیشتر موجب بهت و حیرت است.این روزنامه طی یک گزارش در یکی از صفحات میانی خود که چندان مورد توجه مخاطب نیست دچار سهو و خطا شده است و پاراگرافی را که می‌بایست حذف کند، نکرده است.حال با بازتاب گسترده به همراه تحلیل و گفت وگو و انتخاب تیترهای حساسیت بر انگیز از طرف رسانه‌های جناح رقیب روبرو شده است. این نشان می‌دهد عده ای در کمین مچ گیری و بهانه گیری هستند. کاری که خلاف اخلاق حرفه ای و دور از جوانمردی است.


آنها با این کار خود هیجان را به جایی می‌رسانند که امکان داوری منصفانه را از جامعه سلب می‌کنند. با ذوق زدگی گاف یک رسانه را به جنجالی نمایشی بدل می‌کنند و بر آن نام توطئه می‌گذارند؛ در پس آن به دنبال دست‌های نامرئی می‌گردند و اراده سیستمی را در آن دخیل می‌پندارند.این بازی سخیف تنها به منظور دو قطبی کردن کاذب جامعه صورت می‌پذیرد. می‌خواهند دل متدینان را خالی کنند. خود را مدافع و پاسدار ارزشها و رقیب را در نقطه مقابل قلمداد نمایند. با این ترفند به دنبال انتقام سیاسی هستند و از این طریق در پی ناکام گذاشتن دولت و مشروعیت زدایی از عملکرد هایش و البته آبرو خریدن برای خود می‌باشند. اما این جماعت گویا نمی‌دانند که کاسبی کردن آبرو در بازار مکاره آبروریزی و حیثیت زدایی از آدمها، گره بر باد زدن و آب در هاون کوبیدن است.


ساداتیان: برنامه "مناظره" درباره سینما، مهندسی شده بود

سید جمال ساداتیان گفت: به نظر می‌رسد مناظره تلویزیون با موضوعی درباره «سینما» یک برنامه مهندسی شده بود و بهتر است مردم درباره آن قضاوت کنند.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این تهیه‌کننده سینما که قرار بود عصر روز جمعه - دوم اسفند ماه - در مناظره شبکه یک سیما به همراه جمع دیگری از سینماگران برای بررسی وضعیت موجود سینما حضور داشته باشد، با وجود اینکه به محل برگزاری این مناظره رفته بود، اما پس از مطلع شدن از نام دیگر میهمانان برنامه از حضور در جلسه خودداری کرد.

ساداتیان در این‌باره به خبرنگار ایسنا توضیح داد: چهار پنج روز قبل برای این مناظره از من دعوت کردند که من هم علاقه‌مند به شرکت در آن بودم، چون چنین بحث‌هایی را که سلایق مختلف فکری بنشینند و مسئله‌ای را کالبدشکافی تکنیکی کنند دوست دارم؛ به همین دلیل از همان ابتدا دنبال این بودم که طرف‌های دیگری را که قرار است در مناظره باشند بشناسم تا بحث خود را بر آن اساس آماده کنم.

او ادامه داد: اما با وجود اینکه دو روز پیگیری می‌کردم، به طرق مختلف اطلاعات ناقصی را به من دادند و وقتی به محل برنامه رسیدم، به نظرم رسید با این شرایط بیشتر ممکن است یک بحث فرسایشی داشته باشیم و فایده‌ای هم نداشته باشد و باعث اتلاف وقت شود.

ساداتیان با اشاره به اینکه به نظر می‌رسید این کار یک برنامه مهندسی شده است، افزود: شاید اگر از ابتدا می‌گفتند که چه کسانی طرف‌های دیگر گفت‌وگو در مناظره هستند، به برنامه می‌رفتم، چون در آن صورت مباحث خود را بر اساس همان شرایط آماده می‌کردم.

او درباره هجمه‌هایی که اخیرا به سینما وارد می‌شود و مباحثی هم که در این مناظره مطرح شد، با تاکید بر اینکه مردم خودشان باید قضاوت کنند، گفت: 35 سال است که داریم سینمای سفارشی را تجربه می‌کنیم، چقدر این اتفاق باید تکرار شود؟

این نشست با حضور محمدصادق کوشکی، سید احمد میرعلایی و پرویز شیخ طادی برگزار شد.

ضرورت استفاده از ویتامین D

ویتامبن D جهت استخوان و عضله سالم مخصوصا برای اطفال و سالمندان مورد نیاز میباشد. وقتی پوست در معرض نور آفتاب قرار گیرد ویتامبن D بوسیله پرتو فرابنفش خورشید و توسط پوست بدن به شکل طبیعی تولید میشود. البته قرار گرفتن مستقیم در معرض اشعه خورشید بیش از پانزده دقیقه در روز ، به دلیل احتمال ابتلای به سرطان پوست توصیه نمیشود. شما میتوانید ویتامبن D را از مکملهای ویتامینی و یا خوراکیها بدست آورید.

میزان در معرض پرتو آفتاب قرار گرفتن جهت تولید ویتامبن D به سن ، رژیم غذایی ، رنگ پوست ، محل زندگی و همچنین شدت نور خورشید بستگی دارد. چند دقیقه ای در روز با پوست محافظت نشده در معرض نور خورشید قرار گرفتن برای تولید ویتامبن D کافی است و مهم این است که مهارت لازم در حفاظت از پوست خود در برابر تابش بیش از حد نور خورشید را داشته باشید و از سویی ویتامبن D مورد نیاز برای تندرستی را دریافت کنید.

افراد ذیل ویتامبن D کافی دریافت نمی کنند :

افرادی که بالای پنجاه سال هستند.
افرادی که پوست تیره دارند.
افرادی که سراسر بدن خود را با لباس میپوشانند.
افرادی که کمتر از منزل خارج میشوند.

اطفالی که منحصرا از شیر مادر تغذیه میکنند در ریسک کمبود ویتامبن D قرار دارند. بدین خاطر پزشکان به این اطفال مکمل ویتامبن D تجویز مینمایند. افرادی که فکر میکنند ویتامبن D کافی دریافت نمیکنند ، میبایستی با پزشک خود در این ارتباط مشورت نمایند. کمبود ویتامین D می‌تواند منجر به بروز دردهای مزمن از جمله انواع مختلفی ازدردهای مفصلی ، استخوانی و ماهیچه‌ای شود و همچنین پوکی استخوان سندرم فیبرومیالگیا،‌ اختلالات روماتوئیدی، بروز اختلالات رفتاری و دیگر مشکلات جسمی و روحی را در پی داشته باشد.

گروهی تا سینما را تعطیل نکنند؛ دست‌بردار نیستند

بعداز برگزاری سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر؛ انتقادات فراوانی به جشنواره شد و انتقادات زیادی به بعضی فیلم‌ها بخصوص رستاخیز ازسوی برخی گروه‌های سیاسی شد اما علیرضا داود‌نژاد معتقد است بخشی از این انتقادات درست نیست.

داود‌نژاد در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به حواشی سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر گفت: کسانی که متاسفانه با سینمای ایران مشکل دارند، اصولا با تولید کالای فرهنگی در ایران مشکل دارند و به‌‌ همان نسبت از تاراج ده‌ها میلیون مخاطب داخلی و منطقه‌ای فارسی زبان توسط بازار سیاه فیلم ویدیویی و کانال‌های ماهواره‌ای که فیلم‌ها و سریال‌های دوبله شده پخش می‌کنند، غمی به دل راه نمی‌دهند و چیزی نمی‌گویند و اقدامی نمی‌کنند.

کارگردان فیلم مرهم ادامه داد: آنها از هر بهانه‌تراشی برای زیرسوال بردن سینمای کشور پروایی ندارند و گویی تا این سینما را تعطیل نکند و فضای سمعی و بصری کشور را یکسره در طبق اخلاص نگذارند و تقدیم محصولات فرهنگی وارداتی رسمی و غیررسمی نکنند؛ آرام نمی‌گیرند.

وی ادامه داد: در جشنواره فیلم فجر امسال بیش از شصت فیلم نشان داده می‌شود و بر فرض که چند تعداد فیلم مثلا ۵ یا ۱۰ درصد با مذاق بعضی از آقایان خوش نیاید؛ این امری طبیعی و عادی است، این موضوع را ابزاری ساختن و به سینمای ایران تاختن هیچ نشانه‌ای از حسن نیت برای تولید کالای فرهنگی در داخل کشور ندارد.

داود‌نژاد تاکید کرد: اینگونه رفتار‌ها کماکان آب به آسیابی می‌ریزد که بهره‌برداری آن توسط کمپانی‌های جهانی پخش و کانال‌های ماهواره‌ای و شبکه قاچاق ویدیو صورت می‌گیرد.

وی با مطرح کردن چند پرسش ادامه داد: آیا آن‌ها متوجه هستند که تضعیف سینمای ایران یعنی تضعیف هرچه بیشتر مجموعه هنری و رسانه‌ای کشور و کمک به آنهایی که ترجیح می‌دهند ابتکار عمل و در فضای سمعی و بصری ایران بدست تولیدکننده خارجی باشد؟ آیا آن‌ها نمی‌دانند که امروز رقابت‌ها و کشمکش‌های بین‌المللی به حوزه رسانه‌ها و هنر‌ها بیش از هر زمان دیگری منتتقل شده است؟ آیا نمی‌دانند که داشتن مجموعه هنری و رسانه‌ای فراگیر و اثرگذار تضمینی برای منافع ملی و امنیت ملی است؟ آیا تصور می‌کنند تولید کالایی فرهنگی مثل کار خانه کولرسازی است که یک نقشه به سیستم بدهیم و بعد از خروجی آن؛ تعدای زیادی محصول دریافت کنیم؟ آیا آن‌ها تفاوت مدیریت نیروی انسانی خوش قریحه، متخصص، خلاق را با سایر حوزه‌ها ی نیروی انسانی می‌دانند و می‌شناسند؟ آیا چنین حرف‌ها و برخوردهایی نشان دهنده برخورداری از بصیرت است؟!