تمام هر چه که...

هر چیزی که هست ولی انگار نیست!

تمام هر چه که...

هر چیزی که هست ولی انگار نیست!

پوراحمد: نشان دادن فیلم «آشغالها...» برای وزارت ارشاد بُرد است

 کیومرث پوراحمد گفت: «آشغالهای دوست داشتنی» فیلم جذاب و بکری است و باید فرصتی فراهم شود تا تجربه‌های نو و خوش ساختی مثل این فیلم در سینماها اکران شود.


این کارگردان سینما گفت: تمام مردمی که این فیلم را خواهند دید، این تصاویر را از نزدیک و دیده‌اند و با همه‌ی وجود تجربه کرده‌اند بنابراین نمی‌دانم متاسفانه چرا نباید آن را بر پرده سینما ببینند. نمی‌توانم درک بکنم، چگونه قرار واقعا نمی‌توانم درک کنم! پوراحمد در پایان سخنانش مطرح کرد: به نظرم نشان دادن این فیلم برای ارشاد بُرد بُرد است، اگر مردم از آن استقبال کنند، بُرد وزارت ارشاد است و اگر هم استقبال نکنند، باز هم برد وزارت ارشاد است.


فیلم سینمایی «آشغالهای دوست داشتنی» به کارگردانی محسن امیر یوسفی در خلاصه داستان رسمی آن آمده است:

« در مورد خانواده‌ای است که یک شب فرصت دارند مشکل مادر خانواده را حل کنند.»با وجود اینکه فیلم در تاریخ مقرر به دبیرخانه‌ی جشنواره‌ی فیلم فجر ارایه شده اما به هیات انتخاب ارایه نشد.


علیرضا رضاداد دبیر جشنواره‌ی فیلم فجر گفته بود:« فیلم تحویل دبیرخانه‌ی هیات انتخاب فجر شده اما ما هنوز فیلم را به هیات انتخاب عرضه نکردیم که خدای نکرده ملاحظاتی که درباره‌ی نمایش این فیلم وجود دارد، روی رای هیات انتخاب تاثیر نگذارد.»او همچنین مطرح کرده بود:«این فیلم برای نمایش ملاحظاتی دارد که فعلا مجال پرداختن به آن نیست،در صورت جمع‌بندی برای نمایش، آن را برای هیات انتخاب نمایش خواهیم داد و تعیین تکلیف می‌شود.»


رضاداد درباره‌ی تاخیر و پایان یافتن مهلت بازبینی فیلم‌ها توسط هیات انتخاب هم گفته بود:«چون فیلم به موقع در اختیار دبیرخانه قرار گرفته است، از این نظر مانعی وجود ندارد.»



خواص «لبو»

بسیاری از ما چغندر یا همان لبو را به دلیل عدم اطلاع از خواص آن یا اصلا استفاده نمی‌کنیم و یا این استفاده به صورت تفریحی و گذارا است.

در حالی ‌که این گیاه دارای فوایدی بسیاری است که در صورت اطلاع از آن هیچ‌گاه آن را از سبد غذایی خود کنار نخواهید گذاشت.




ادامه را بخوانید


 
ادامه مطلب ...

یاداشت: اظهار نظر هر کس در هر چیز!!

سایت الف نوشت :


فرمانده نیروی انتظامی کشور: "مذاکره کنندگان ما باید بدانند که در پشت میز مذاکره به لبخند چیزی نمی دهند"


این جمله ای است که سردار احمدی مقدم فرموده اند و باید یک بار دیگر این عبارت را مرور کرد تا فهمید یا شاید هم نفهمید که در وظایف کاری و شغلی فرمانده نیروی انتظامی کشور آیا تعیین تکلیف یا ارائه خط مشی یا حتی اظهار نظر درباره سیاست کشور و سیاست خارجی هم آمده است یا خیر؟

اگرچه ایشان به عنوان یک شهروند و نه در کسوت یک فرمانده و پلیس می توانند درباره ی همه مسائل کشور نظر دهند ولی اینکه ایشان برخود فرض می دانند از موضع یک نظامی درباره ی همه چیز اظهار نظر کنند طبق کدام اصل قانونی یا عرفی و عقلانی است؟ آیا ایشان همین اجازه را به دیگران نیز می دهند که در حیطه ی اختیارات ایشان دخالت کرده و درباره ی امور تخصصی این نیرو اظهار نظر کنند و حتی خط مشی تعیین کنند؟ اگر اصل تخصص و اختیارات قانونی در هر شغل و منصبی زیر سئوال برود آیا سنگ روی سنگ بند خواهد شد؟

در کدام کشور جهان مثلا در آمریکا یا ‍ژاپن یا آفریقای جنوبی یا سوئد در چهار گوشه ی جهان آیا تا به حال شنیده اید که فرمانده پلیس کشور بیاید و درباره ی امور سیاسی دولتمردان و به طور مثال مذاکرات هسته ای دولت خود به اظهار نظر و تعیین تکلیف کردن برای دولت دست بزنند؟! ما حقوق شهروندی را با حقوق شغلی و رسمی و کاری و قانونی خود اشتباه می گیریم و فکر میکنیم که همه ی ما جامع علوم معقول و منقول هستیم و اگر اظهار نظر نکنیم کشور دچار خسران بزرگی خواهد شد! در صورتیکه این امور از وظایف و اختیارات ما نیست و هر یک از ما در حیطه ی شغلی خود باید بر مبنای تخصص و تجربه و وظایق ذاتی و قانونی خود به اظهار نظر بپردازیم.

اصل علمی و تجربی تخصص در چهان بر همین مبنا شکل گرفت تا جامعه ی بشری از ایجاد خسارت های زیانبار به علت رفتار های غیر تخصصی و غیر تجربی هم چون دوران ماقبل مدرن جلوگیری کند و جوامع با دقت بیشتر و هزینه کمتر کشور را اداره کنند. شایسته است که هر یک از شهروندان جامعه برای هر چیز احساس تکلیف نکرده و هرکس در کار قانونی و ذاتی خود احساس تکلیف کند و همان کار را به نحو احسن انجام دهد تا هم خدمت بیشتری به کشور کرده باشد و هم از آشفتگی امور و مداخله در امور تخصصی پرهیز کرده باشیم.

کشورهای توسعه یافته امروزی درجهان از ژاپن و کره جنوبی و گرفته تا مالزی و سنگاپور و اروپا و آمریکای شمالی، وقتی توانستند تغییری در انباشت ثروت و رفاه و قدرت برای جامعه خود ایجاد کنند که هر فرد در کار تخصصی خود بهترین شد، نه اینکه هرکس در هرکاری تبدیل به یک همه چی دانی شود بدون تخصص که برای هرکس و هرچیز نسخه بپیچند ولی در کار خود درمانده باشند! اصل امانت داری از مسئولیت هایی که متعلق به عموم مردم هست نیز ما را ملزم می کند که در همان امانتی که به ما سپرده شده به بهترین شکل انجام وظیفه کنیم.

امیدواریم که همگان به وظیفه قانونی و ذاتی خود واقف باشیم و با رفتار و گفتار خود باری از دوش ملت و کشور برداریم نه اینکه زخمی بر زخم های ملت بیفزاییم.

ضررهای سیگار فراتر از سرطان ریه است


یک جراح عمومی در آمریکا هشدار داد: سیگار کشیدن از آنچه که تاکنون تصور می‌شد، مضرات بسیار بیشتر و خطرناک‌تری برای سلامت انسان به همراه دارد.


در این گزارش آمده است سیگار سبب ابتلا به سرطان کبد و روده بزرگ، دیابت، روماتیسم مفاصل و حتی مشکلات دستگاه تولیدمثل خواهد شد.در سال 1964 میلادی که جراحان عمومی برای نخستین‌بار اعلام کردند سیگار عامل اصلی ابتلا به سرطان ریه است، نرخ استعمال دخانیات در آمریکا از 42 درصد به رقم 18 درصد کنونی کاهش یافت.«بورس لوشنیاک»، یک جراح برجسته گفت: به احتمال زیاد دولت آمریکا نتواند تا سال 2020 میلادی به هدف اصلی خود یعنی کاهش استعمال دخانیات به 12درصد دست یابد.وی با اعلام این مطلب هشدار داد که در صورت عدم تحقق به این هدف، همچنان احتمال وقوع یک فاجعه می‌رود.


در این گزارش آمده است طی 50 سال گذشته بیش از 20 میلیون نفر تنها در آمریکا بر اثر استعمال دخانیات جان باخته‌اند و در صورتی که این روند ادامه یابد، 5.6 میلیون کودک در آینده‌ای نزدیک دچار مرگ زودرس خواهند شد.در این گزارش همچنین تاکید شد که هنوز اطلاعات کافی از اثرات بلندمدت افزایش استفاده از سیگارهای الکترونیک در دست نیست. بسیاری از افراد از سیگارهای الکترونیک برای ترک سیگار استفاده می‌کنند اما بسیاری از متخصصان پزشکی هشدار می‌دهند که این سیگارها تنها فریبنده هستند و نه تنها به عنوان یک ابزار ترک سیگار موثر نیستند بلکه خطرناک نیز هستند.


سیگار کشیدن به تنهایی در آمریکا عامل اصلی مرگ و میرهای قابل پیشگیری محسوب می‌شود. در این گزارش همچنین آمده ایالات متحده آمریکا سالانه 289 میلیارد دلار برای مراقبت‌های پزشکی و مسایل اقتصادی مرتبط با استعمال دخانیات هزینه می‌کند.همچنین در افرادی که در معرض دود سیگار هستند خطر ابتلا به سکته قلبی 20 تا 30 درصد افزایش می‌یابد.این جراح پیشنهاد کرد برای کاهش مضرات بسیار سیگار، قوانین ضددخانیات شدت یافته و هم‌زمان با افزایش قیمت سیگار، استعمال دخانیات نیز در فضاهای بسته به کلی ممنوع شود.



پخش «کلاه قرمزی» در نوروز ۹۳ قطعی شد

علی بخشی‌زاده مدیر شبکه دو سیما از پخش برنامه «کلاه‌قرمزی» در ایام نوروز امسال خبر داد و گفت: با توجه به استقبال خوب و مناسب خانواده‌ها از این برنامه برای ساخت و تولید سری جدید آن در ایام نوروز سال 93، با گروه تولید برنامه وارد مذاکره و تعامل شده‌ایم.


وی با بیان اینکه شبکه دو سیما برای ایام نوروز برنامه‌های ویژه‌ای را نسبت به سال گذشته درنظر گرفته است، افزود: ما در این چند سال اخیر به یاری پروردگار در شبکه دو سیما از داشته‌‌های خود خوب نگهداری و استفاده کردیم و حسن سلوک و رفتار هنرمندان ما و تحمل بسیار بالای آنان در شرایط فعلی سازمان مثال زدنی است. برنامه «کلاه قرمزی» که در چندین سال گذشته از شبکه دو سیما در ایام نوروز پخش شده است، براساس اینکه توانسته مخاطبان خود را جذب و حفظ کند، سری جدید خود را نیز با همان عروسک‌ها و برای کودکان در ایام نوروز 93 آماده می‌کند.


باید دید دوره جدید کلاه‌قرمزی شخصیت‌های جدیدی خواهد داشت یا نه؟ واقعه‌ای که همیشه برای مخاطبان این برنامه جذاب بوده است.



راهها و روش هایی برای تقویت حافظه

آیا حافظه شما ضعیف است؟ آیا بدنبال تقویت حافظه تان هستید؟ آیا نگران از دست دادن حافظه هستید؟ نگران نباشید، راهها و روش های ساده از افزایش فعالیت بدنی گرفته تا افزایش فعالیت ذهنی، به شما در تقویت حافظه تان کمک می‌کند.اگر نمی‌توانید کلیدهایتان را پیدا کرده، نام معلم تان را بیاد آورید، فراموش کرده‌اید چه چیزهایی قرار بود بخرید، بدانید که تنها نیستید.


همه بعضی چیزها را ممکن است فراموش کنند. بااینحال از دست دادن حافظه چیزی نیست که ساده تصور شود. هرچند هیچ ضمانتی برای اثرگذاری راههای پیشگیری از، از دست دادن حافظه وجود ندارد، اما روش های و تکنیک های تقویت حافظه‌ای که بیان می‌کنیم معمولا موثر هستند. در این مقاله به بیان و بررسی این تکنیک ها می‌پردازیم.



روش ها در ادامه


 

ادامه مطلب ...

«عصبانی نیستم!» تنها نماینده سینمای ایران در جشنواره‌ی فیلم «برلین»

فیلم سینمایی «عصبانی نیستم!» ساخته‌ی رضا درمیشیان به عنوان تنها نماینده سینمای ایران برای حضور در شصت و چهارمین جشنواره فیلم «برلین» انتخاب شد.


جشنواره فیلم برلین از ١٧ تا ٢٧ بهمن ماه در کشور آلمان برگزار می‌شود و پذیرای این فیلم جدید ایرانی در بخش «پانوراما» خواهد بود.


فیلم اجتماعی «عصبانی نیستم!» داستان دو جوان به نام‌های نوید و ستاره است که در تهران زندگی می‌کنند.باران کوثری نقش ستاره و نوید محمدزاده نقش نوید را بازی می کند و تعداد زیادی از بازیگران تئاتر آن‌ها را همراهی می‌کند.این فیلم همچنین برای بخش «سودای سیمرغ» جشنواره‌ی فیلم فجر انتخاب شده است.



فیلمبرداری «عصبانی نیستم!» پنج‌شنبه 24 مرداد آغاز و پس از 52 جلسه فیلمبرداری 19 مهر در سکوت خبری به پایان رسید.تمام صحنه‌های این فیلم مستقل در تهران و در بیش از 60 لوکیشن مختلف از شمالی‌ترین تا جنوبی‌ترین نقطه تهران صورت گرفته است.



دست‌اندرکاران «عصبانی نیستم!» معتقد که این فیلم از تولیدات مستقل سینمای ایران است؛ «سینمای مستقل به این معنی که برای ساخت این فیلم از هیچ نهاد، سازمان ، مرکز، موسسه، ارگان، شبکه، بنیاد دولتی و غیر دولتی هزینه، وام و کمک هزینه ای دریافت نشده است.»




پوستر فیلم "امروز" اثر رضا میرکریمی

سید رضا میرکریمی کارگردان فیلم سینمایی «امروز» که به عنوان یکی از 29 اثر حاضر در بخش سودای سیمرغ سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر حضور دارد در صفحه فیس‌بوک خود دو پوستر متفاوت از این فیلم منتشر کرد.این پوسترها را آرش صادقی طراحی کرده است.


                                                                                                         

نکاتی در مورد قیمت آلبوم "یه لحظه عاشق شو" حامی

هزینه توزیع آلبوم یکی از خوانندگان موسیقی پاپ 30 درصد کاهش یافت.


آلبوم “حمید حامی” قرار است تا پایان دی ماه با قیمت 8 هزار تومان توزیع شود.آلبوم ” یک لحظه عاشق شد” که قرار بود با قیمت 12 هزار تومان توزیع شود اما با تلاش تهیه‌کننده قیمت این آلبوم تا 8 هزار تومان کاهش پیدا کرد.



یکی از دلایل اینکه این آلبوم با این قیمت منتشر می‌شود به خاطر “دی جی پک” و “ولت” بودن آن است.با این وجود به خاطر قیمت بالای آن و وجود فضای مجازی جای سوال است که آیا از این آلبوم استقبال خواهد شد یا خیر؟!


درحال حاضر آلبوم موسیقی پاپ در فضای مجازی با قیمت 3 هزار تومان توزیع می‌شود.


نکته: آلبوم مورد اشاره در دو نسخه منتشر خواهد شد نسخه های 8 و 3 هزار تومانی .


وزیر ورزش : در شهر ۲۵ هزار نفری وعده ورزشگاه ۶۰ هزار نفری داده‌ بودند

وزیر ورزش و جوانان در جمع فعالان ورزش بانوان گفت: دولت قبل با نصب چند میلگرد ایجاد مطالبه کرده است و مردم هم حالا خودشان را طلبکار می‌دانند.
جلسه هم‌اندیشی محمود گودرزی با نواب رئیس، مربیان و ورزشکاران زن 4 رشته ورزشی عصر امروز (چهارشنبه) برگزار شد.

در این جلسه که نمایندگان رشته‌های فوتبال و فوتسال، تکواندو، قایقرانی و تیروکمان حضور داشتند، وزیر ورزش از تعداد ورزشکاران تحت حمایت این رشته‌ها و میزان اعتباری که فدراسیون سال گذشته برای این زنان در نظر گرفته، سوال کرد. گودرزی در پاسخ به زنانی که از مشکلات مالی و حمایت نکردن اسپانسرها صحبت کرده بودند، اظهار داشت: با اینکه بیش از 50 درصد جمعیت کشور را زنان تشکیل می‌دهند اما در بحث ورزشی خیلی کمتر از چیزی که حق‌شان است ادا شده است. ظلمی به زنان در ورزش واقع شده که باید بیان شود. زنان باید به دنبال سهم واقعی‌شان باشند. شاید در همه کشورها به زنان کمتر توجه شود اما مشکل استفاده زنان از امکانات ورزشی در ایران حاد است و باید برای حل این مساله فکری بکنیم. ورزش فقط ورزش قهرمانی نیست و ما باید برای زنان خانه‌دار،‌کارمند و ... برنامه ورزشی داشته باشیم.

وزیر ورزش و جوانان خود زنان را هم در مشکلاتی که دارند، مقصر دانست و افزود: در ورزش، زنان برای خودشان سقفی را متصور هستند. آنها باید این سقف را کنار بگذارند و خودشان به فکر خودشان باشند. مسابقات قایقرانی و تکواندو زنان جذاب‌تر از سوارکاری و گلف مردان است اما چطور آنها می‌توانند درآمدهای میلیاردی داشته باشند اما زنان نه؟ چون مدیریت ورزش فعلا مردانه است و از 5 نفر هیات رئیسه فقط یک عضو زن داریم. امکانات هم به همان نسبت تقسیم می‌شود و 5 به یک است.

گودرزی از زنان خواست که خودشان به فکر راه حل باشند. وی تصریح کرد: ورزش چاره‌ای به جز رفتن به سمت خودکفایی ندارد. از نظر مالی اعتبارات دولتی برای ورزش کافی نیست. مشکلات در حوزه‌های زیرساختی به حدی گسترده است که نمی‌توان به مسایل نرم‌افزاری فکر کرد. دولت قبل در هر نقطه از کشور کلنگی به زمین زده و چند میلگرد نصب کرده و مطالباتی را ایجاد کرده است.
او ادامه داد: در شهری با 25 هزار جمعیت، وعده ساخت استادیوم 60 هزار نفری را داده بودند. مردم شهر هم حالا خودشان را طلبکار می‌دانند. ما 3320 پروژه‌ داریم که هیچ هزینه‌ای جز کلنگ زدن، برای آنها نشده است. اگر برای تکمیل هر پروژه متوسط 10 میلیارد نیاز داشته باشیم، باید 10 هزار میلیارد هزینه کنیم. این درحالی است که کل اعتباری که سال 92 داشتیم، 600 میلیارد تومان بوده که در حال حاضر فقط 25 درصد آن را گرفته‌ایم. فکر نمی‌کنم تا پایان سال بیش از 5 درصد دیگر را هم بدهند.

وی خاطرنشان کرد: این میراث غلطی است که به ما رسیده است. در این شرایط زنان ما هم باید خودشان آستین‌هایشان را بالا بزنند و دنبال منابع مالی باشند. خودشان دنبال راهی برای بازاریابی بهتر باشند.

وزیر در پایان این جلسه برای حل مشکل بیمه، خوابگاه و حق و حقوق زنان قول همکاری داد و از آنها خواست برای رفع مشکلات‌شان کارگروه‌هایی را تشکیل دهند.

پوستر فیلم "آرایش غلیظ" + توضیحات طراح پوستر


امیرحسین شجاعی، هنرمند عکاس و طراح پوستر فیلم "آرایش غلیظ" که در سی و دومین جشنواره فیلم فجر حضور دارد در مورد این پوستر توضیح داد: همه المان‌هایی که در این اثر دیده می‌شود به نوعی در فیلم حضور دارند و روایت‌کننده گوشه‌ای از فیلم هستند.


وی با اشاره به اینکه پوستر "آرایش غلیظ" چهار بخش اصلی دارد، بیان کرد: چهره خانمی با عینک آفتابی، تصویر حرکت هواپیما در عینک خانم، عناصر مینی‌مال فیلم با چهره بازیگران و درآخر تایپوگرافی پوستر بخش‌های مختلف پوستر هستند که این چهار بخش تمام حرف پوستر را بیان می‌کنند.

به گفته شجاعی، هیچ کدام از عناصری که در پوستر وجود دارد تزئینی نیست و در بخشی از فیلم حضور دارند و نقشی اساسی در داستان فیلم بازی می‌کنند.

وی مینی‌مال بودن عناصر موجود در پوستر را از ویژگی‌های آن دانست و بیان کرد: قرار بود این پوستر را شبیه یک سیرک طراحی کنم ولی بعد از آماده شدن طرح‌های اولیه، سازندگان این اثر سینمایی طرح سیرک را رد کردند پس به این طرح رسیدیم.

شجاعی در مورد دلیل رد شدن طرح سیرک برای پوستر فیلم "آرایش غلیظ" توضیح داد: به لحاظ فرمی با سازندگان فیلم در مورد آن پوستر به توافق نرسیدیم.

وی در مورد چرایی استفاده از پرتغال به جای حرف "D" در نام این فیلم بیان کرد: پرتغال یکی از بخش‌های اصلی فیلم است و جایگذاری این میوه به جای این حرف کاملا حساب شده و از روی عمد است.

شجاعی در پایان گفت: در حقیقت این پوستر بازتاب‌دهنده تمام اتفاقات مهمی است که در این فیلم شاهد آن خواهیم بود.

"آرایش غلیظ" کاری از فیلمساز کم‌کار سینمای ایران است که تاکنون دو فیلم دیگر با نام های "بوتیک" و "بی پولی" را ساخته است. دو فیلم قبلی حمید نعمت‌الله با استقبال روبه‌رو شد. فیلم‌های این کارگردان را هم مردم می‌پسندند هم منتقدان و حال باید دید جدیدترین ساخته وی که نامی حساسیت‌برانگیز دارد چه واکنش‌هایی را به دنبال دارد. البته در کنار این نام باید گفت پوستر فیلم که به تازگی رونمایی شده است، اثری بسیار متفاوت در سینمای ایران است و می‌تواند حساسیت‌هایی را ایجاد کند.

این فیلم مدتی درگیر گرفتن پروانه ساخت بود ولی در دولت یازدهم این مجوز صادر شد تا نعمت الله سومین فیلم خود را جلوی دوربین ببرد. پیش از این قرار بود لیلا حاتمی که بازیگر فیلم قبلی این کارگردان بود در "آرایش غلیظ" بازی کند که به دلیل طولانی شدن مجوز ساخت، حاتمی درگیر فیلم دیگری شد. البته در فاصله ساخت فیلم سوم نعمت‌الله این کارگردان سراغ تولید یک مجموعه تلویزیونی با عنوان "وضعیت سفید" رفت که در زمان پخش با استقبال روبرو شد.

یکی دیگر از نکات قابل توجه درباره این اثر حضور سهراب پورناظری به عنوان آهنگساز است.

به گزارش مهر، حامد بهداد، طناز طباطبایی، حبیب رضایی، علی عمرانی، هومن برق نورد و... بازیگرانی هستند که جلوی دوربین فیلم جدید حمید نعمت‌الله رفته‌اند. هیچ خلاصه داستانی به طور رسمی از این فیلم رسانه‌ای نشده است اما در برخی خبرها آمده که این فیلم درباره ریشه کلاهبرداری در جامعه است. فیلمبرداری "آرایش غلیظ" در تهران و بندر لنگه و قشم انجام شده است.

طنز روز: کدام مُهر از مُهر پلیس بزرگ‌تر است؟

- زیان یک میلیون تومانی هدفمندی برای هر خانوار شهری!

زمانی بود که اگر می‌گفتی دولت وقت دست توی جیب مردم کرده است، به هزار و یک جرم متهم می‌شدی. حالا که گفتنش جرم نیست، دیگر چه فایده که آدم بگوید. ها؟ لذت گفتنش در ممنوعیتش بود!

- حمید پورآذری که از دی‌ماه 90 در تئاتر ممنوع‌الکار بوده است‌، بعد از گذشت دو سال می‌گوید هرگز نفهمیده چرا ممنوع‌الکار شده است؟!

لذت زندگی به همین ندانستن‌هاست. آدم اگر برخی از چیزها را بداند، ممکن است خودکشی کند، چون ممکن است بپرسید چرا ممنوع‌الکار شدم و آن‌ها هم بگویند خودمان هم نمی‌دانیم. این‌طوری پوچی آدمی را فرامی‌گیرد. پس همان بهتر که نفهمی و ندانی و نپرسی.

- فرماندار همدان: تکدی‌گری نمود غیرواقعی فقر در جامعه است!

اما نمودش خیلی زیاد است جناب فرماندار، قبول دارید؟

- وزیر ارشاد در گفت‌وگو با شبکه «الجزیره» انگلیسی: 4 میلیون ایرانی عضو «فیس‌بوک» هستند!

نه جدی معلوم است نه از کارت زرد هراس داری نه از کارت قرمز نه حتا از کمردرد ناشی از تیتر!

- تأکید کارشناسان حقوقی: برگزاری «دادگاه علنی» همیشه هم مفید نیست!

البته همیشه هم بد نیست!

- احمد دنیامالی: آقایان در دولت قبل زورشان نرسید وگرنه می‌خواستند مرا زندانی کنند. اتفاقا همان موقع به وزیر گفتم که یک زندان در محوطه وزارت ورزش درست کن تا هر رییس فدراسیونی را که دوست نداشتی در آن زندانی کنی.

انصافا پیشنهاد خوبی به آن‌ها داده بودید. محوطه وزارت ورزش از اوین بهتر است! نیست؟

یک عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران در سی‌و‌هشتمین جلسه شورا در تذکری در خصوص لغو برنامه‌ای در برج میلاد گفت: وزارت ارشاد باید پای مجوز و مُهری که زده است بایستد. عبدالحسین مختاباد با اشاره به لغو برنامه‌ شب چله چلچراغ در برج میلاد تهران که از قبل مجوز آن صادر شده بود گفت: این‌که برنامه‌ای که مجوز گرفته است پنج دقیقه قبل از اجرا کنسل شود، کار نادرستی است.

باید بدانیم در این روزگار غدار مُهر بالای مُهر زیاد است و برخی مُهرها هستند که هم پررنگ‌ترند و هم بزرگ‌تر. به طوری که اگر برگه‌ای مُهر وزارت ارشاد و پلیس داشته باشد و آن مُهر پررنگ‌تر و بزرگ‌تر را روی مُهر ارشاد و پلیس بکوبند، از مُهرهای دیگر اثری باقی نمی‌ماند!

باقی بقای‌تان!

رضا ساکی

عوامل مهم بی خوابی در افراد

دکتر حسین اسکندری روانشناس گفت: بیخوابی ممکن است به طور موقت باشد و در اثر بروز بحران و یا تغییر شیوه زندگی افراد ایجاد شود.


وی ادامه داد: ولی در برخی مواقع هم ممکن است مزمن باشد و به علت مشکلات جسمی یا روانی و یا خوردن دارو ایجاد شود. وی افزود: از علایم شایع بیخوابی می‌توان به بی‌قراری به هنگام کوشش برای خواب و خواب کوتاه و به دنبال آن بیدار شدن از خواب را اشاره کرد.


وی اظهار داشت: از دیگر علل آن می‌توان به افسردگی، اضطراب، محیط پرسر و صدا، آلرژی‌ها بیماری‌های قلبی و ریوی، ورزش نکردن، چاقی و مصرف دخانیات اشاره کرد. وی خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از این عامل باید از خوابیدن طولانی مدت در طی روز خودداری کرد و اگر خوابتان نمی‌برد برخیزید و کاری انجام دهید.

حضور رضا کیانیان برای پنجمین بار پیاپی در فیلم بهمن فرمان آرا

 پیش تولید فیلم سینمایی «دلم می خواد» به کارگردانی بهمن فرمان آرا آغاز شد.


پروانه ساخت این فیلم به تهیه‌کنندگی علی تقی‌پور مدتی قبل از سوی اداره نظارت و ارزشیابی وزارت ارشاد صادر شده و فیلم این روزها در مرحله انتخاب بازیگر قرار دارد.رضا کیانیان و مهناز افشار به تازگی برای ایفای نقش های اصلی قرارداد بسته اند. 


کیانیان تاکنون در تمام فیلم های بعد از انقلاب بهمن فرمان آرا حضور داشته و «دلم می خواد» پنجمین همکاری اش با این کارگردان سرشناس به حساب می آید. به غیر از این دو بازیگر تاکنون حضور صابر ابر، علی سرابی و احتمالا سحر دولتشاهی در این فیلم قطعی شده است.ظاهرا فرمان آرا قصد دارد از چهره های تئاتری برای تعدادی از نقش های فیلمش استفاده کند.


«دلم می خواد» فیلم تازه بهمن فرمان آرا قرار است با تکمیل فهرست بازیگران و عوامل پشت دوربین بزودی کلید بخورد. از آخرین فعالیت این کارگردان در سینما (خاک آشنا) حدود 6 سال می گذرد.

اجرای رضا یزدانی و گروه سون در جشنواره موسیقی فجر

بخش استعدادهای درخشان بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر میزبان 28 گروه از تهران و شهرستان‌ها است.


از میان گروه‌های حاضر در بخش استعدادهای درخشان این دوره از جشنواره، 22 گروه برنامه تکنوازی اجرا خواهند کرد و دو گروه در قالب دو نوازی شرکت می‌کنند.به گزارش ستاد خبری بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، کوارتت شهرزاد و کوارتت زهی، ارکستر زهی هنرستان دختران از تهران و آنسامبل نیواک از دیگر گروه‌های شرکت‌کننده در بخش استعدادهای درخشان در بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر هستند. در این بخش از جشنواره 22 گروه از تهران و مابقی از شهرستان‌های کشور و یک گروه از کشور اتریش شرکت کرده‌اند.


بنابر گزارش این ستاد همچنین برای اولین بار گروه موسیقی سون در بخش پاپ بیست‌ونهمین جشنواره موسیقی فجر حضور خواهد داشت. این گروه امسال با گلچینی از قطعات خود، دو اجرا در بخش جنبی جشنواره موسیقی خواهند داشت. رضا یزدانی نیز یکی دیگر از هنرمندان پرطرفداری است که در جشنواره بیست و نهم یک اجرا خواهد داشت. این خواننده سال گذشته نیز در بخش پاپ جشنواره به روی صحنه رفت.


بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر 24 بهمن تا یکم اسفند به دبیری حسن ریاحی برگزار می‌شود.