تمام هر چه که...

هر چیزی که هست ولی انگار نیست!

تمام هر چه که...

هر چیزی که هست ولی انگار نیست!

محمدعلی نجفی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شد

پس از برکناری ˈرضا فرجی داناˈ وزیر علوم توسط نمایندگان مجلس، روحانی در احکام جداگانه ای ˈمحمدعلی نجفیˈ را به عنوان سرپرست وزارت علوم و فرجی دانا را به عنوان مشاور رئیس جمهوری در امور علمی و آموزشی منصوب کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، متن حکم حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر محمدعلی نجفی

با تشکر فراوان از زحمات جناب آقای دکتر فرجی دانا در دوران مسئولیتشان به عنوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، براساس اصل 135 قانون اساسی و نظر به مراتب تعهد و سوابق علمی و مدیریتی جنابعالی به موجب این حکم، شما را به سرپرستی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برمی گزینم.

امید است با توفیقات الهی و تلاش همه همکاران آن وزارت، اعضای هیأت های علمی و دانشجویان دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی سراسر کشور، در خدمت به ملت شریف ایران و نظام جمهوری اسلامی با رعایت اصول قانون مداری، اعتدال گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید موفق باشید.

حسن روحانی



پ.ن: مجلس حق استیضاح داره دولت هم حق انتصاب تا بعد چه شود ... !



اکران «شهر موش‌ها2» یک هفته به تعویق افتاد

 اکران فیلم سینمایی «شهر موش‌ها2» یک هفته به تعویق افتاد.

غلامرضا فرجی،‌ سخنگوی شورای صنفی نمایش، درباره مصوبات جلسه امروز این شورا بیان کرد: در این جلسه مقرر شد که فیلم «شهر موش‌ها2» به کارگردانی خانم مرضیه برومند از چهارشنبه (5 شهریور ماه) هفته آینده اکران شود.

وی درباره دلیل این تعویق توضیح داد: پنجشنبه و جمعه (30 و 31 مرداد ماه) سینماها به دلیل عزاداری تعطیل است و شورا با هماهنگی و اطلاع تهیه کننده و پخش‌کننده این فیلم اکران آن را به چهارشنبه هفته بعد موکول کرد.

بنا بر این گزارش، این درحالی است که افتتاحیه رسمی این فیلم 29 مرداد ماه در برج میلاد برگزار می‌شود و قرار بود از همان روز هم اکران آن آغاز شود.




پخش مستقیم جلسه استیضاح از رادیو فرهنگ

مدیر روابط عمومی رادیو فرهنگ از پخش زنده جلسه استیضاح وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

حسین عربی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت:رادیو فرهنگ فردا (چهارشنبه) جلسه علنی مجلس را با موضوع استیضاح وزیر علوم،تحقیقات و فناوری به روی آنتن می برد.

وی گفت: شبکه رادیویی فرهنگ که به صورت مستمر جلسات علنی مجلس را در روزهای یکشنبه،سه شنبه و چهارشنبه هر هفته و به صورت زنده پخش می کند،جلسه استیضاح وزیر علوم را نیز در روز چهارشنبه 29 مرداد به روی آنتن می برد.

مدیر روابط عمومی رادیویی فرهنگ افزود:هموطنان می توانند از ساعت 8:15 به وسیله گیرنده های دیجیتال و یا از طریق طول موج 106 مگاهرتز ردیف اف ام شنونده جلسه اخیر باشند.

به گزارش ایرنا، رضا فرجی دانا 5 آبان 92 سکان وزارت علوم را با کسب 159 رای موافق،70 رای مخالف و 32 رای ممتنع از مجموع 271رای اخذ شده نمایندگان مجلس برعهده گرفت.

موضوع استیضاح فرجی دانا تنها دو ماه پس از کسب رای اعتماد مجلس در دی ماه سال گذشته از سوی مخالفان دولت یازدهم کلید خورد و سرانجام این تقاضای استیضاح با 51 امضا و در چهار محور روز 22 مرداد در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.

بسیاری از نمایندگان مجلس و صاحب نظران سیاسی و استادان دانشگاه ها، استیضاح را حرکتی شتابزده و سیاسی می دانند و معتقدند که فرجی دانا در یکسال گذشته عملکرد خوبی در وزارت علوم داشته و آرامش و نشاط بر دانشگاه های کشور حاکم شده است.

احتمال ادغام حوزه جوانان با معاونت امور زنان و خانواده

یک عضو شورای راهبردی امور جوانان با بیان اینکه این شورا یکی از الویت‌های حوزه جوانان را تفکیک وزارت ورزش از حوزه جوانان می‌داند، گفت: تا کنون ۳ پیشنهاد در این زمینه مطرح شده است که هفته آینده نتیجه آن مشخص می‌شود.

رحیم عبادی در گفت‌و‌گو با ایلنا در مورد جلسات شورای راهبردی امور جوانان گفت: تاکنون سه جلسه با محوریت اولویت بخشیدن به مسائل جوانان با توجه به تاکید رئیس جمهور تشکیل شده است.

وی اظهار کرد: با مذاکرات و تحقیقاتی که انجام شده، مشخص شد که به دست آوردن راهکار برای تفکیک ساختار بخش جوانان از حوزه ورزش از جمله مهم‌ترین اقداماتی است که باید هرچه سریعتر صورت بگیرد.

عبادی با بیان اینکه کارگروهی برای بررسی گزینه‌های پیشنهادی راهکار تفکیک حوزه جوانان از ورزش تشکیل شده است، افزود: تاکنون سه راه حل برای این مسئله مطرح شده؛ گزینه اول این است که حوزه جوانان از وزارت ورزش جدا شده و به صورت سازمانی زیر نظر ریاست جمهوری به فعالیت خود ادامه دهد.

رئیس اسبق سازمان ملی جوانان ادامه داد: گزینه بعدی ادغام حوزه جوانان با معاونت امور زنان و خانواده است و گزینه آخر آن است که همچنان حوزه جوانان زیر مجموعه وزارت ورزش بماند، اما قائم مقامی برای آن مشخص شده و به صورت مستقل‌تر و با اختیارات بیشتر به کار خود ادامه دهد.

عبادی افزود: نتیجه نهایی دو شنبه هفته آینده در جلسه آتی شورای راهبردی امور جوانان مشخص خواهد شد.


لیست بازیگران «ایران برگر» مسعود جعفری جوزانی

 انتخاب بازیگران فیلم جدید مسعود جعفری جوزانی ادامه دارد و به تازگی چراغی پور و مظلومی به جمع بازیگران اضافه شده اند. «ایران برگر» به غیر از چند چهره سرشناس، تعداد زیادی بازیگر تائتری نیز دارد که بیشتر آنها انتخاب شده اند. پیش از این حضور علی نصیریان، محسن تنابنده، احمد مهران فر، حمید گودرزی، گوهر خیر اندیش، هادی کاظمی، سحر جعفری جوزانی، محمدرضا هدایتی و شهره لرستانی در این فیلم قطعی شده بود.


طبق برنامه ریزی انجام شده فیلمبرداری «ایران برگر» تا یک هفته دیگر آغاز می شود. این فیلم پر بازیگر داستان امرا... خان و فتح ا... خان است که بر سر انتخابات شوراها در یک روستا با هم رقابت می کنند. پروانه ساخت «ایران برگر» به تهیه کنندگی مرتضی شایسته و فتح ا... جعفری جوزانی مدتی است از سوی اداره نظارت و ارزشیابی صادر شده.


فیلمی که در ابتدا «چگونه آموختیم پیتزا بخوریم و خوشبخت باشیم» نام داشت و یکبار در دوره حضور محمدرضا حیدریان در معاونت سینمایی (سال 81) مجوز ساخت دریافت کرده بود. این جدیدترین فعالیت مسعود جعفری جوزانی فیلمساز کهنه کار سینمای ایران بعد از 16 سال است.



 

اظهارات صریح کمال تبریزی درباره «سرزمین کهن»

کمال تبریزی درباره‌ی آخرین وضعیت پخش سریال «سرزمین کهن» سخن گفت.در پاسخ به اینکه مسوولان شبکه سوم می‌گویند که پس از انجام اصلاحات، سریال پخش خواهد شد، گفت: این موضوع را در معادلات خودشان می‌گویند که می‌تواند واقعیت نداشته باشد، دلیل آن هم این است که رفتاری از سوی آنها مشاهده شده که ما را دلسرد می‌کند.

تبریزی با اشاره به دلایلی که او را دلسرد می‌کند، ادامه داد: در لوکیشن بهارستان سریال ما در شهرک غزالی که با طرح و ایده ما و زحمات بسیاری ساخته شده است، قبل از اینکه ساخت و پخش پروژه «سرزمین کهن» به پایان برسد، در یک اقدام بی‌سابقه و ناجوانمردانه پروژه دیگری را که در دست تهیه دارند به صورت طفیلی و تحمیلی وارد لوکیشن ما کردند و قصد دارند به زور و بدون رضایت کارگردان و تهیه‌کننده از دکور بهارستان که متعلق به «سرزمین کهن» است و هنوز کار ما در آن به پایان نرسیده است سوءاستفاده کرده و در لوکیشن ما تصویربرداری کنند!

او ابراز عقیده کرد: این اتفاق نامیمون و بی‌سابقه در تلویزیون، روشی زشت و ناپسند و غیرحرفه‌ای را در تلویزیون پایه‌گذاری می‌کند که کلیه عواقب ناشی از آن به عهده‌ی مسئولینی که این تصمیم ناشیانه و غیرعرفی و غیراخلاقی را گرفته‌اند و همچنین شخص آقای ضرغامی است! در هر صورت و در حال حاضر احساس گروه سازنده «سرزمین کهن» همچون فلسطینیان مظلومی است که از سوی اسراییل جنایتکار سرزمین آنان به اشغال درآمده است! و این موضوع همواره در ذهن ما و ظلمی که از سوی مسئولین سیما و شخص آقای ضرغامی بر ما رفته است باقی خواهد ماند و روزی در محکمه عدالت در این باره تظلم خواهیم کرد. بگذار آقایان فعلا که کماکان بر اریکه قدرت هستند، ظلم خود را بر این مجموعه فاخر همچون گذشته ادامه داده و تمام کنند، غافل از اینکه در میان اجحاف ناجوانمردانه و پر سرو صدای آنان ما هم کسی را داریم که باماست و خدایی که از قضا چوبش صدا ندارد!

کارگردان سریال «سرزمین کهن» همچنین خبر داد که شکل اصلاحات تغییر کرده و حتی بخش‌هایی هم به قسمت‌های قبلی اضافه شده است.

تبریزی در پایان گفت: یک فاز از فیلمبرداری باقی مانده و فاز دیگر نیمه‌کاره است و در عین حال‌شروع این پروژه منوط به این است که با عواملی که طلبکار هستند، تسویه حساب شود و سپس برای فیلمبرداری فاز باقیمانده برنامه‌ریزی شود به نحوی که امکان گردهمآیی گروه سازنده متلاشی شده توسط عملکرد آقایان فراهم آمده و فیلمبراری فاز سوم آغاز شود.

پخش سریال تاریخی «سرزمین کهن» بهمن ماه 92، اعتراض برخی نمایندگان استان‌های بختیاری را به همراه داشت. آنان خواستار توقف پخش سریال کمال تبریزی بودند. پس از آن اعلام شد سریال «سرزمین کهن» با انجام پاره‌ای اصلاحات در آینده‌ای نزدیک پخش می‌شود.

 

شارژ تلفن همراه با عرق بدن

در آینده می‌توانید تلفن همراه خود را با استفاده از عرق خود شارژ کنید.

به گزارش ایسنا، محققان دانشگاه کالیفرنیا در سان‌دیگو یک خالکوبی موقت کوچک طراحی کرده‌اند که الکترونهای درون آنزیم لاکتات تولید شده توسط بدن انسان را در زمان تعریق جمع‌آوری می‌کند.

در حال حاضر، انرژی بدست آمده از این روش تنها برای شارژ کردن یک باتری زیستی کوچک کافی است اما محققان در تلاش برای کشف راههایی به منظور استفاده از این فناوری در شارژ تلفنهای هوشمند و تبلتها هستند.

در کل، هرچه شدت ورزش کردن افزایش یابد، میزان لاکتات بیشتری تولید می‌شود. در طول فعالیتهای شدید فیزیکی، بدن نیاز به تولید انرژی بیشتری پیدا کرده از این رو فرآیندی موسوم به گلیکولیز را فعال می‌کند.

گلیکولیز انرژی و لاکتات تولید می‌کند که دانشمندان توانسته‌اند دومی را در خون شناسایی کنند.

ورزشکاران حرفه‌ای به نظارت بر سطوح لاکتات بدن خود در طول آزمایشات اجرایی به عنوان راهی برای ارزیابی تناسب و برنامه ورزشی خود می‌پردازند.

علاوه بر آن، پزشکان نیز سطوح لاکتات را در زمان تمرینات ورزشی بیماران بررسی می‌کنند تا شرایطی مانند بیماری قلبی یا ریوی را که با سطوح بالا و غیرعادی لاکتات همراهند، شناسایی کنند.

در حال حاضر، آزمایش لاکتات به دلیل نیاز به گرفتن چندین نمونه خون در زمانهای مختلف در طول یک رژیم ورزشی ناخوشایند و آزاردهنده است.

حسگر ساخت محققان حاوی آنزیمی است که الکترونها را از لاکتات گرفته و یک جریان الکتریکی ضعیف تولید می‌کند.

محققان این خالکوبی را بر روی بازوی 10 داوطلب سالم قرار داده و سپس به اندازه گیری جریان الکتریکی تولید شده در طول ورزش آنها پرداختند. محققان سپس بطور مداوم و همزمان با تغییر شدت ورزشها، سطوح لاکتات عرق این افراد را مورد نظارت قرار دادند.

دانشمندان در گام بعدی یک باتری زیستی با نیروی عرق انسان تولید کردند.

آزمایشات بر روی 15 داوطلب نشان داد که آنها مقادیر متفاوت نیرو را تولید می‌کنند. جالبتر اینکه افراد دارای تناسب اندام کمتر که میزان ورزش کمتری هم داشتند، انرژی بیشتری از افرادی که تا سه بار در هفته ورزش می‌کردند، تولید می‌کردند.

به گفته دانشمندان، علت این امر ممکن است خستگی بیشتر افراد با تناسب اندام کمتر باشد که منجر به تولید زودتر گلیکولیز و شکل‌گیری لاکتات بیشتر می‌شود.

نتایج این پژوهش که در نشست و نمایشگاه انجمن شیمی آمریکا ارائه شده، در مجله Angewandte Chemie منتشر شده است.

موسیقی به انسان احساس قدرت می دهد


یک مطالعه جدید نشان می دهد که گوش دادن موسیقی به انسان احساس قدرت می دهد.

به گزارش ایرنا از ساینس، «دنیس هسو» از دانشگاه نورث وسترن آمریکا که ریاست این مطالعه را بر عهده داشت، می گوید: وی و همکارانش ایده این مطالعه را از تماشای مسابقات بزرگ ورزشی بدست آورده اند.

وی ادامه داد:در مسابقات ورزشی مشاهده می کنیم که ورزشکاران زمانی که وارد ورزشگاه می شوند یا در اتاق رختکن، هدفون بر گوش دارند و موسیقی گوش می دهند. 

هسو افزود:روش هایی که ورزشکاران خود را غرق موسیقی می کنند به عنوان مثال با چشمان بسته موسیقی گوش می دهند یا با تکان دادن ملایم سر، ریتم های موسیقی را تکرار می کنند نشان می دهد که موسیقی از لحاظ ذهنی ورزشکاران را برای مسابقه آماده و قوی می سازد.

پیش از این تحقیقات نشان داده بود که گوش دادن به موسیقی می تواند منافع بسیاری، از جمله افزایش یادگیری، انگیزه و کاهش درد داشته باشد.

اما هسو و همکاران متوجه شدند که تا کنون هیچ مطالعه ای در مورد اینکه آیا موسیقی باعث ایجاد حس قدرت در افراد می شود یا نه انجام نشده است بنابراین آنها تصمیم گرفتند که این موضوع را مورد بررسی قرار دهند.

آنها در این مطالعه از افراد شرکت کننده خواستند تا به کلیپ های 30 ثانیه ای از 31 قطعه مختلف موسیقی از جمله موسیقی ورزشی، هیپ هاپ و غیره گوش دهند.

سپس محققان از شرکت کنندگان خواستند تا چگونگی احساس قدرتی را که هر قطعه از این موسیقی ها به آنها می دهد، بیان کنند.

علاوه بر این محققان از شرکت کنندگان خواستند تا کارهای خاصی انجام دهند تا بتوانند عواقب گوش دادن به موسیقی را بر روی قدرت جسمانی آنها بررسی کنند.

نتایج این آزمایشات نشان داد که موسیقی به طور ناخودآگاه احساس قدرت را در میان شرکت کنندگان افزایش می دهد.

همچنین این مطالعه نشان داد که موسیقی هایی که پر سرو صدا هستند (Heavy-bass) بیشترین احساس قدرت را در افراد ایجاد می کنند.

این مطالعه در شماره اخیر مجله Social Psychological & Personality Science منتشر شده است.

سیف: احمدی نژاد فهرستی از اسامی نزدیکانش منتشر کند

 «آقای احمدی نژاد ابتدا بگوید که نزدیکانش چه کسانی هستند؟ تا ما هم اعلام کنیم که آن ها میان دانه درشتان بدهکار به بانک ها هستند یا خیر».

او با تاکید بر اینکه بهتر است ابتدا معلوم شود نزدیکان آقای احمدی نژاد چه کسانی هستند، گفت:خود آقای احمدی نژاد می داند که نزدیکانش چه کسانی هستند و کدام یک از آن ها میان بدهکاران درشت بانکی هستند اما درخواستشان را کلی مطرح کرده اند و بدون اعلام اسمی ، خواستار آن شده اند ما نظر دهیم چه کسی از میان بدهکاران بانکی از نزدیکان ایشان محسوب می شود.

سیف با طرح این پرسش که آیا تا به حال مشخص شده نزدیکان ایشان چه کسانی هستند؟ ادامه می دهد: بانک مرکزی نمی تواند بنا به اظهار نظر یک فرد،اطلاعات محرمانه اشخاص دیگری را منتشر کند. سیف ادامه می دهد: به طبع بانک مرکزی اطلاعات خودش را به شکل محرمانه به مراجع قضایی می فرستد. کما اینکه ما همین کار را کرده ایم. بنابراین نمی توانیم از قانون عدول و در حق فردی اجحاف کنیم.

او در پاسخ به این پرسش که آیا تصمیم ندارید پاسخ نامه آقای احمدی نژاد را بدهید؟ می گوید: روابط عمومی بانک مرکزی حتما در اطلاعیه ای رسمی پاسخ آقای احمدی نژاد را خواهد داد. همچنین رییس کل بانک مرکزی از اعلام پاسخ صریح به این پرسش که آیا اسامی دانه درشتان بانکی را منتشر می کنید یا خیر؟ خودداری کرد و گفت: مطمئن باشید اطلاعیه بانک مرکزی ، پاسخی درخور به این درخواست خواهد بود .

میزان مطالبات معوق و سررسید گذشته در سال ۱۳۸۴، یعنی زمان روی کار آمدن دولت نهم ، ۶ هزار و ۹۸۲ میلیارد تومان بوده است که در هشت سال تصدی دولت احمدی نژاد با رشد ۱۵۰۰ درصدی به حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان بالغ شده است .

اعلام زمان استیضاح وزیر علوم: چهارشنبه ۲۹ مرداد

 همزمان با اوج گیری انتقادها در رسانه ها و افکار عمومی از استیضاح وزیر علوم، یک عضو هیئت رئیسه مجلس زمان برگزاری جلسه استیضاح فرجی دانا را اعلام کرد.

زمان برگزاری جلسه استیضاح در حالی اعلام می شود که بسیاری از دانشگاهیان و فعالان اجتماعی و سیاسی نسبت به اقدام مجلس نهم در استیضاح وزیر علوم در اولین سال فعالیت دولت واکنش منفی نشان داده اند.

حسین سبحانی نیا در گفت‌وگو با تسنیم از برگزاری جلسه استیضاح وزیر علوم در جلسه علنی روز چهارشنبه این هفته مجلس خبر داد و گفت: طبق اعلام معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور، قرار است وزیر علوم در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس حضور یافته و به سؤالات استیضاح‌کنندگانش پاسخ دهد.

مرعشی: زاهدی به اندازه کافی به آموزش عالی کشور ضربه زده است

حسین مرعشی از نمایندگان سابق مجلس نسبت به احتمال رای آوردن دوباره فرجی دانا در مجلس ابراز امیدواری کرد و به ایلنا گفت: زاهدی یک دوره وزیر علوم بوده و به اندازه کافی به آموزش عالی کشور لطمه زده است. قرار نیست الان که در مجلس است هم این ضربات را از موضع کمیسیون آموزش مجلس به پیکره آموزش عالی کشور وارد کند.

مرعشی تاکید کرد: روحانی هم باید بایستد و از سیاست‌های صحیح در وزارت علوم دفاع کند، همانطور که تاکنون نیز این کار را انجام داده است، به گونه‌ای که بعد از اینکه مجلس به میلی‌منفرد رای نداد، توفیقی را سرپرست وزارت اعلام کرد و پس از آن با عدم اقبال مجلس به توفیقی، فرجی‌دانا به پست وزارت رسید.

وی با اشاره به دلایل مطرح شده برای استیضاح وزیر علوم یادآور شد: به نظر من در این میان یک اختلاف دیدگاه اساسی وجود دارد؛ برخی تصور می‌کنند که می‌توان فضای دانشگاه‌ها را به شکل امنیتی اداره کرد و نگاهشان به فضای دانشگاه‌ها نگاهی امنیتی است. این عده عامه دانشجویان و اساتید را قبول ندارد و قادر به همراهی آنها با خود نیستند.

قنبری: استیضاح وزیر علوم، استیضاح ملت است نه یک وزیر

داریوش قنبری، دیگر نماینده سابق مجلس نیز به پویش گفت: این استیضاح، استیضاح ملت است نه استیضاح یک وزیر یا بخشی از بدنه دولت. در واقع جناح تندروی فاقد پایگاه اجتماعی که در انتخابات سال گذشته ناکام مانده و از طرف ملت رای مردوی گرفته، در صدد اخلال در روند کارهای دولت و انتقام‌گیری از ملت بخاطر رای سال گذشته خود هستند و به انحای مختلف در روند امور اجرایی کشور اخلال ایجاد می‌کنند و متاسفانه سوگند نمایندگی خود را در راستای حقوق ملت زیر پا می‌گذارند و نادیده می‌گیرند و فراموش کرده‌اند به نمایندگی از چه کسانی در مجلس نشسته‌اند و بایستی چه کارهایی را انجام دهند.

وی تصریح کرد: آنها به عنوان نماینده ملت در مجلس نشسته‌اند و بایستی از حقوق ملت دفاع کنند و نه حقوق یک طیف خاص و نباید یک اقلیت را به عنوان ملت جا بزنند. مردم اقدامات این نمایندگان را رصد می‌کند و در انتخابات سال آینده مجلس، استیضاح‌کنندگان از طرف ملت استیضاح خواهند شد و رای عدم اعتماد را سال آینده از ملت دریافت خواهند کرد.

قنبری ادامه داد: سال گذشته این افراد یک رای مردودی از ملت دریافت کردند و ملت آنها را از عرصه اجرایی کنار گذاشت، سال آینده هم انشاء الله مخالفان منافع ملت از مجلس هم رانده خواهند شد و مردم اجازه نخواهند داد که از رای و حقوق آنها سوء استفاده شود و یک عده‌ای منافع مردم را به بازیچه بگیرند و به این شکل به حقوق و منافع ملت بی‌احترامی کنند.


وی در خصوص دلیل اصلی استیضاح کنندگان که ظاهرا انتصاب‌های وزیر علوم است، اظهار داشت: بحث فتنه تبدیل به «نان‌دانی» برای عده‌ای از تندروها در مجلس شده است و این افراد هر از گاهی دولت را به بحث خاصی متهم می‌کنند؛ یک روز بحث فتنه را مطرح می‌کنند و یک روز خود دولت را برانداز تلقی می‌کنند. در واقع به بهانه فتنه و با مطرح کردن نام فتنه این طیف تندرو خودشان دنبال فتنه‌گری در جامعه هستند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب عنوان کرد: به نظر من فتنه‌گران واقعی آنهایی هستند که در مقابل رای ملت ایستاده‌اند و اجازه نمی‌دهند دولت برآمده از رای ملت اقدامات خود را در جهت احقاق حقوق ملت انجام دهد. آنچه که وزیر علوم انجام می‌دهد توجه به خواست ملت در انتخابات ۲۴ خرداد سال گذشته است. انتصاب‌هایی که در وزارت علوم صورت گرفته در راستای خواست مردم و جامعه دانشگاهی بوده است. خواست ملت این نیست که عده‌ای در دانشگاه‌ها باشند که چارچوب‌های علمی را به هم بریزند و بخواهند دانشگاه را تبدیل به یک پایگاه یا حزب سیاسی کنند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در خصوص بحث بورسیه‌های غیر قانونی و ارتباط آن با استیضاح با تاکید بر لغو بورسیه‌های غیر قانونی گفت: این بورسیه‌ها را حتماً باید لغو کنند و پول‌هایی که به ناحق گرفته‌اند را برگردانند چرا که ما اکنون شاهدیم جوانانی هستند که از دانشگاه‌های معتبر مدرک دکتری دارند ولی دنبال شغل می‌گردند اما عده‌ای دانشجو بودند و از طریق کانال‌های خاص بورسیه شدند. البته با این مساله مخالف نیستم که دانشجویان زبده بورسیه می‌شدند اما کسانی از طریق رابطه و نه ضوابط علمی بورسیه شدند و به نوعی رانت‌بخشی به عده خاصی در دولت گذشته بوده است. انتظار ملت و جامعه دانشگاهی این است که با این کودتای علمی که در دانشگاه‌ها در دولت گذشته صورت گرفته حتماً برخورد شود و وزیر علوم در این راستا به خوبی حرکت کرده و اقدامات ایشان قابل تقدیر و ستایش است.

وی افزود: به هیچ وجه اکنون زمان مناسبی برای استیضاح وزیر علوم و سایر وزیران نیست. زیرا استیضاح‌ها به علت عملکرد وزرا نیست بلکه به علت بحث‌های سیاسی است و چون منافع طیف خاصی به خطر افتاده استیضاح را مطرح می‌کنند و بحث انتقام از رای مردم است و نه بحث بررسی وزرا. از اساس این استیضاح‌ها باطل است و در این استیضاح‌ها منافع مردم لحاظ نشده است که جای ایراد جدی دارد.

قنبری در پایان در خصوص نتیجه استیضاح تصریح کرد: من بعید می‌دانم که اکثریت مجلس با این استیضاح موافق باشند آنها می‌دانند که تندروها و افراطی‌ها به دنبال چه چیزی هستند و طیف‌های معتدل و خردگرای مجلس در مقابل افراطی‌ها خواهند ایستاد. قنبری تاکید کرد: در کل فعالیت‌های وزیر علوم قابل تقدیر است و نه قابل استیضاح.



رو نمایی پوستر «شهر موش‌ها 2» + اکران از 29 مرداد

 از پوستر فیلم سینمایی «شهر موش‌های 2» رونمایی شد. مرضیه برومند، کارگردانی این فیلم سینمایی کودک، را بر عهده دارد و علی سرتیپی و منیژه حکمت نیز تهیه کنندگان این فیلم هستند.




اکران این فیلم از 29 مرداد در سینماهای کشور آغاز خواهد شد.


قرار است مراسم افتتاحیه این فیلم در برج میلاد برگزار شود و هفته آینده«شهر موش‌ها 2» یک نمایش ویژه اصحاب رسانه نیز خواهد داشت.

 

منبع: سی نت



محمدعلی آهنگران : "به‌جهنم" که ناراضی‌اند


 حجت الاسلام محمدعلی آهنگران، فعال سیاسی و فرزند مداح معروف حاج صادق آهنگران، در یادداشتی درباره سخنان اخیر حسن روحانی نوشت:

واقعیت این است که اغلب مخالفان شناخته شده دولت روحانی از دسته افرادی هستند که اساساً با عملکرد کاری ندارد، نه چشم بینایی دارند و نه گوش شنوا ؛ بلکه در صدد تخریب و به زیر کشیدن رقیبند تا خود به جای وی بنشینند و صاحب قدرت شوند( یا قدرت از کف رفته را باز به چنگ آورند). آنها ولو به بهای از دست رفتن منافع ملی، همچنان سیاسی کاری های خود را ادامه می دهند تا بلکه با تحمیل هر هزینه ای هم که شده، بار دیگر به قدرت بازگردند و بار بندند. برای آنها یک دولت شکست خورده و یک ملت تحت تحریم که نتیجه اش تصدی قوه مجریه توسط خودشان باشد، بهتر از دولت سربلند و ملت در رفاهی است که دیگری رئیس جمهورش باشد.

به گزارش بهارنیوز او در ادامه آورده است: چنین منتقدانی، نه "منتقد" که "مخرّب" هستند و ما نیز معتقدیم که "به جهنم" که ناراضی‌اند زیرا ملت ایران که ضامن قدرت یافتن آنها نیستند و قرار نیست ملتی در رنج باشند تا طایفه ای آزمون پس داده و رد شده، کامروای قدرت و ثروت شوند.


روحانی: مقابل تخریب گران سکوت نمی کنیم

رییس‌ جمهوری با تأکید بر این‌که دولت یازدهم پرچمدار انتقاد است و هیچ کس قادر نیست این پرچم را پایین بیاورد، تصریح کرد: مخاطب من در جمله و کلمه‌ای که در وزارت امور خارجه بیان کردم و نقطه مقابل «شیردل» بود، نه منتقدین و مخالفین، بلکه کسانی بودند که صرفاً به دنبال تخریب و کارشکنی هستند و مدتی است که از اتاق فکر به اتاق عملیاتی وارد شده‌اند و بدانند که در برابر تخریب گران سکوت نمی کنیم.



بر این باور هستیم حتی در برابر تخریب‌کنندگان هم باید از واژه‌های احسن استفاده کرد


به گزارش ایسنا،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی که صبح چهارشنبه در جلسه هیأت دولت صحبت می‌کرد، افزود: براساس آموزه‌های قرآن، زیر بار ظلم و فشار نمی‌رویم و آنهایی که می‌خواهند به انتخاب مردم و منافع ملی به دلایلی پشت کنند باید بدانند که نظام نیز با آنها صریح سخن خواهد گفت.


رییس جمهور تصریح کرد: همیشه باید بهترین واژه ها را برگزینیم و واژه‌هایمان باید بازدارنده باشد. بر این باور هستیم حتی در برابر تخریب‌کنندگان هم باید از واژه‌های احسن استفاده کرده و بهترین قالب‌ها را برگزینیم، اما در عین حال افرادی که بخواهند در مسیر توسعه کشور معضلی بیافرینند، فکر می‌کنم همین موضع‌گیری‌های مقطعی برایشان کافی باشد تا بدانند که از اقدامات آنها مطلع بوده و در مقابل آنها سکوت نخواهیم کرد.


روحانی با اشاره به ضرورت سعه صدر لازم در اداره کشور، گفت: گروه و اقلیتی وجود دارند که نه منتقد و نه مخالف دولت هستند و طی ۹ الی ۱۰ ماه گذشته، مشغول کارشکنی و اتهامات ناروا و دروغ‌پراکنی هستند که البته دولت در مقابل آنها هم صبر و تحمل کرده و باز هم این کار را ادامه خواهد داد.


رییس جمهور تصریح کرد: امروز به جایی رسیده‌ایم که برای حفظ منافع ملی و رفع معضلات و توسعه کشور اگر ببینیم، گروه و اقلیتی در گوشه و کنار از اتاق فکر خارج شده و وارد اتاق عملیاتی شده‌اند، باید بدانند که دولت هم از اقدامات آنها آگاه است و هم در این زمینه جملات متناسب با تخریب آنها را بکار خواهد برد.


 ادامه مطلب را ببینید


ادامه مطلب ...

مزایای شگفت‌انگیز نوشیدن چای

به گزارش سلامت نیوز، شاید بتوان گفت چای این نوشیدنی همگانی که بر سر سفره و روی میز بسیاری از مردم جهان، در میهمانی ها، جشن ها ، سوگواریها به عنوان پیش غذا، پس غذا و گاهی غذای اصلی (چای شیرین صبحانه) جای دارد، بعد ازآب یکی از ارزانترین و پرطرفدارترین نوشیدنیهای جهان محسوب می شود.



به گزارش سایت.fitnea ، یک لیوای چای داغ بیش از هر چیز دیگری می تواند به شما آرامش ببخشد.همچنین چای سرشار از مواد طبیعی است که برای سلامتی بدن مفید است. در اینجا برخی از مزایای کلیدی نوشیدن چای را مطرح می کنیم:


پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی


تحقیقات نشان داده است که چای سیاه و سفید خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد. چای باعث بهبود جریان خون در رگها و در نتیجه باعث کاهش خطر لخته شدن خون می شوند.چای همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است که باعث پیشگیری از خطر ابتلا به بیماری های عروق کرونر می شود.


تقویت سیستم ایمنی بدن


بر اساس مطالعه انجام شده توسط آکادمی ملی علوم در سال ۲۰۰۹ ، سلول های ایمنی در بدن مصرف کنندگان چای ۵ برابر افرادی است که روزانه قهوه مصرف می کنند. چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است که سبب تقویت مکانیزم ایمنی بدن می شود و بدن را در برابر طیف وسیعی از بیماری های ویروسی و میکروبی محافظت می کند.


ضد سرطان


چای دارای خواص ضد سرطانی است. مطالعات بالینی نشان داده است که آنتی اکسیدان موجود در چای با رادیکال های آزاد مبارزه می کند و از سلول های سالم محافظت می کند.رادیکال های آزاد مسئول ایجاد بیماری های مزمن مانند سرطان هستند.


کاهش وزن


نوشیدن چای به طور منظم بدون افزودن شیر یا قند به چای سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد. مطالعات نشان داده است نوشیدن ۵ تا ۷ لیوان چای در روز به شما کمک می کند تا ۸۰ کالری بسوزانید.


جلوگیری از پوسیدگی دندان


نوشیدن چای به طور منظم از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند. زیرا چای حاوی فلوراید است و مواد معدنی ضروری برای سلامت دندان ها را دارد.همچنین آنتی اکسیدان موجود در چای با بیماری های لثه مبارزه می کند.

پ:ن در هرصورت هر چیزی زیادیش ضرر داره ... حالا گفتن مفیده افراط نشه فقط!  چون فردا ممکنه ضررهاش هم درآد !