تمام هر چه که...

هر چیزی که هست ولی انگار نیست!

تمام هر چه که...

هر چیزی که هست ولی انگار نیست!

سوال مطهری درباره حصر و اتفاقات بند 350 اوین به صحن علنی مجلس می‌آید

سوال علی مطهری از وزیر دادگستری در مورد حصر خانگی میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی و همچنین حادثه بند 350 زندان اوین به صحن علنی مجلس می آید.


علی مطهری در گفت وگو با ایسنا، درباره طرح سوال خود از وزیر دادگستری در جلسه روز گذشته(سه شنبه) کمیسیون قضایی مجلس اظهار کرد: سوال من یکی درباره ادامه حصر خانگی آقایان موسوی و کروبی بدون حکم قضایی و بر خلاف قانون اساسی بود و دیگر درباره حادثه بند 350 زندان اوین بود که چرا اطلاع رسانی کافی صورت نگرفت و گزارش کامل و مستندی به مردم ارائه نشد و در نتیجه اخبار رسانه های خارجی موجب تشویش اذهان عمومی شد.


وی با بیان اینکه از پاسخ های وزیر در این رابطه قانع نشده، گفت که هر دو سوال باید در صحن علنی مجلس مطرح شود.


مراقبه مغز با خندیدن

پژوهشی جدید نشان می‌دهد، هنگام خندیدن همان نقاطی از مغز فعال می‌شوند که موقع انجام مدیتیشن (مراقبه) فعال هستند.

به گزارش ایسنا طی این پژوهش محققان دانشگاه لوما لیندا آمریکا، امواج مغزی 31 شخص را هنگام دیدن فیلم‌های طنز، معنوی_اخلاقی و ناراحت کننده مورد بررسی قرار دادند.

نتایج نشان می‌داد که هنگام مشاهده فیلم‌های خنده‌دار، مغز افراد سطوح بالایی از موج گاما _موجی که حین انجام مدیتشن نیز تولید می‌شود_ را از خود نشان می‌دهند.

موقع مشاهده فیلم‌های معنوی_اخلاقی، مغز افراد سطوح بالایی از امواج مغزی آلفا _امواجی که هنگام استراحت در مغز وجود دارد_ برای افراد گزارش شد.

مشاهده ویدئوهای ناراحت آمیز، امواج مغزی صاف را نشان می‌داد؛ این امواج زمانی در مغز فعال می‌شوند که شخص احساس انزوا، بی علاقگی و یا امتناع از حضور در شرایط خاصی را دارد.

به گفته محققان، شوخی به همراه حفظ شادی و نشاط با افزایش امواج گاما در مغز مرتبط است؛ گاما تنها فرکانسی است که در تمام نقاط مغز یافت می‌شود.

در واقع، شوخی و نشاط با دخیل کردن کل مغز (فعال کردن فرکانس گاما) حالتی نظیر مدیتیشن را برای مغز ایجاد می‌کند.

این یافته می‌تواند از این حیث برای افراد مهم تلقی شود که این اجازه را به شخص می‌دهد تا درباره جنبه‌های مختلف زندگی، به طور واضح و با خیال راحت فکر کند.

نتایج این پژوهش در نشست سالیانه "ریست شناسی تجربی" آمریکا مطرح شد.

یکی بر سر شاخ ،بن می‌برید / عبدالحسین مختاباد

لغو کنسرت موسیقی که از سوی وزارت ارشاد مجوز گرفته و مراحل اداری را طی کرده، یا حتی ایجاد اختلال در برگزاری آن به هر شکل و حالتی اعم از تغییر خواننده یا مانع‌تراشی بر سر حضور برخی میهمانان، تبعاتی دارد که بخشی از آن به لطمه‌خوردن قدرت فرهنگی و مدیریتی وزارت ارشاد بازمی‌گردد. اما همه آسیب‌ها محدود به این عرصه نمی‌شود و اقتصاد هنر هم دچار آسیب جدی خواهد شد. مجوزی که از سوی وزارت ارشاد در اختیار اهالی موسیقی قرار می‌گیرد، نشان‌دهنده کنترل و آگاهی این وزارتخانه نسبت به هنرمندان یا گروه‌های موسیقی است؛ به خصوص زمانی که در مورد موسیقی ایرانی صحبت می‌کنیم باید این موضوع را مدنظر قرار دهیم که معمولا افراد این حوزه، چهره‌هایی شناخته‌شده‌ و نسبت به مسایل هنر جدی‌تر هستند. بنابراین لازم است یک مدیریت واحد فرهنگی و هنری در سطح کشور ایجاد شود تا بتواند وضعیت موسیقی و مشکلاتی را که برای برخی از گروه‌ها در زمان برگزاری کنسرت ایجاد می‌شود، سامان دهد. همچنین باید به این موضوع توجه کنیم که تبعات برگزاری کنسرت‌های موسیقی تنها به رشد و بالندگی هنر موسیقی در کشورمان مربوط نمی‌شود. یکی از معضلات اصلی جامعه ما، پرکردن اوقات فراغت به شکل مطلوب و مناسب است. اگر نتوانیم اوقات فراغت مفیدی برای مردم مخصوصا جوان‌ها ایجاد کنیم، ناهنجاری‌های اجتماعی پدید می‌آید. یکی از بهترین شیوه‌هایی که می‌توان وضعیت اوقات فراغت در جامعه را ارتقا بخشید و آن را هدایت کرد، مانوس‌کردن مردم با هنر و در راس آن، موسیقی است. 30 سال از انقلاب گذشته است، با این حال، هنوز، از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در زمینه موسیقی دچار عقب‌ماندگی‌های زیادی هستیم. هنوز سالن‌های مناسبی برای برپایی کنسرت یا حتی اکران فیلم‌های سینمایی ساخته نشده است. حال در این شرایط کسانی که به شکل غیرقانونی، جلو برگزاری کنسرت‌های مجوز‌دار را می‌گیرند یا در هنگام اجرای یک برنامه موسیقی که از سوی وزارت ارشاد تایید شده است، اخلال ایجاد می‌کنند به مثابه این شعر سعدی هستند که گفته است: «یکی بر سر شاخ، بن می‌برید».

نمی‌دانم چرا در بیش از سه دهه‌ای که از انقلاب گذشته است، همچنان با وجود ارایه مجوز از سوی وزارت ارشاد، یک جریان خاص و شناخته شده، در برگزاری یک کنسرت یا سایر فعالیت‌های فرهنگی، مانع‌تراشی می‌کند؟ این شرایط باید از حالت «ملوک‌الطوایفی» خارج شده و همه پایبند به قانون باشیم. مگر برگزاری یک کنسرت در شهرستان با تهران چه تفاوتی دارد که هنرمندان برای اجرای برنامه‌های خود در شهرستان‌ها تا این حد دچار مشکل می‌شوند؟ راه‌حلی که می‌تواند نوعی «مدیریت واحد» در این حوزه ایجاد کند و جلو خودسری و خودسری‌ها را بگیرد، التزام به «قانون» است.
منبع: روزنامه شرق

کاربران رایانه بیشتر پلک بزنند

متخصص چشم پزشکی گفت:کاربران رایانه ای که روزانه ساعات زیادی از رایانه استفاده می کنند، برای پیشگیری از ابتلا به خشکی چشم باید بیشتر از حد معمول پلک بزنند.

دکتر احمد عامری در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت:خشکی چشم افرادی که از رایانه استفاده می کنند،خودساخته است زیرا در هنگام کار با رایانه به صفحه مانیتور خیره می شوند و کمتر پلک می زنند؛ همین امر سبب کاهش لایه پوششی اشک و در نتیجه فرد دچار سوزش و خارش در چشم ها می شود. 

وی گفت:این دسته از افراد دچار اشک ریزش،خارش و سوزش در چشم می شوند و اقدام به مالیدن چشم خود می کنند؛ این حالات واکنش طبیعی قرنیه چشمی است که دچار خشکی شده و به غدد اشکی دستور ترشح اشک می دهد و در نهایت فرد پلک می زند. 

عامری ادامه داد:کاربران رایانه بهتر است به مانیتور به صورت ممتد نگاه نکنند، بیشتر از حد معمول پلک بزنند و اگر احساس خشکی در چشم ها کردند، از اشک مصنوعی استفاده کنند.

متخصص استرابیسم چشمی توضیح داد:به طورکلی خشکی چشم ها دو نوع است؛ در نوع اول مقدار اشک چشم کمتر از حدمعمول است اما کیفیت آن مشکلی ندارد.

عامری گفت:برخی بیماری ها مانند بیماری های روماتیسمی و یا بیماری هایی که عصب چشم در اثر آنها دچار صدمه شده است، عامل بروز این نوع خشکی چشم در افراد است. 

وی با بیان اینکه نوع دوم خشکی چشم مربوط به کیفیت اشک است،افزود:در افرادی که به این عارضه مبتلا هستند، اشک به لحاظ کمی اشکال ندارد بلکه به لحاظ کیفی دچار مشکل است. اشک چشم از ترکیب عناصر خاصی به وجود آمده است که در صورت تغییر مقدار این ترکیبات، چشم دچار مشکل می شود. 

عامری در این مورد نیز توضیح داد: اشک چشم بخشی از تغذیه قرنیه چشم ها را تامین و سطح قدامی قرنیه را صاف و صیقلی می کند. اگر اشک روی قرنیه به خوبی نلغزد و آن را پوشش ندهد، فرد احساس خستگی در چشم ها می کند و تار می بیند و در نهایت دچار سوزش و خارش چشم می شود. 

متخصص استرابیسم چشمی اظهار داشت: افرادی که دچار چنین مشکلاتی هستند باید زیرنظر پزشک از اشک مصنوعی استفاه کنند زیرا میزان مصرف اشک مصنوعی بستگی به نیاز بیمار دارد که آن را چشم پزشک معالج تعیین می کند.

آغاز فیلمبرداری «استراحت مطلق» با حضور فرمان آرا در پشت صحنه

فیلم سینمایی «استراحت مطلق» به کارگردانی عبدالرضا کاهانی روز پنج شنبه کلید خورد. اولین پلان های فیلم با حضور کارگردان پیشکسوت سینمای ایران جلوی دوربین رفت. سعید خانی مجری طرح این پروژه به خبرنگار بانی فیلم گفت: «بابک حمیدیان و فریده فرامرزی اولین بازیگرانی بودند که در لوکیشن پاسداران جلوی دوربین کاهانی رفتند. همزمان با شروع فیلمبرداری شیما منفرد تدوین «استراحت مطلق» را آغاز کرده است.»



رضا عطاران، ترانه علیدوستی، مجید صالحی و امیر شهاب رضویان دیگر بازیگران اصلی این پروژه هستند.


همچنین ابراهیم اشرفی و معین رضا مطلبی (مدیران فیلمبرداری)، سعید ملکان (طراح چهره پردازی)، ناصر انتظاری (صدابردار)، کامران حجاری (مدیر تولید)، فرحناز نادری (طراح صحنه و لباس)، سهیل بیرقی (برنامه ریز) امید جزینی (دستیار اول کارگردان)، جواد سلیمانی(مدیر تدارکات)، بهمن نادیاب (دستیار اول فیلمبردار) و مریم تخت کشیان (عکاس) از جمله عواملی هستند که در این پروژه با کاهانی همکاری می کنند.


این فیلم مضمونی اجتماعی دارد و فیلمنامه آن را کاهانی و سعید قطبی زاده با همکاری هم نوشته اند. این فیلم برخلاف کارهای قبلی کاهانی یک فیلم پر لوکیشن است و تمام صحنه های آن درتهران فیلمبرداری خواهد شد. این فیلم اواخر سال قبل با عنوان «از هر نظر معمولی» از اداره نظارت و ارزشیابی پروانه ساخت دریافت کرد که بعدا به «استراحت مطلق» تغییر نام داد.


خلاصه داستان: تهران مال توِ مگه!؟




قدم زدن انسان را خلاق می‌کند

تحقیقات نشان می‌دهد: قدم زدن به قدرت تفکر و خلاقیت افراد کمک می‌کند.

به گزارش  ایسنا، در حالی‌که پژوهش‌های قبلی محققان نشان می‌دهد که ورزش‌های هوازی منظم به تمرکز کمک می‌کند، با این وجود قدم زدن ساده نیز می‌تواند موجب تمرکز شود.

تحقیقات زیادی بر روی افراد در این زمینه انجام شده است. تحقیقاتی که دانشگاه استنفورد بر روی دانش‌آموزان و دانشجویان انجام داد و تمرکز آنها را در حالت نشسته یا در حال راه رفتن مقایسه کرد، نشان داد افرادی که به جای نشستن، قدم می‌زنند بهتر می‌توانند فکر کنند و به سوالاتشان پاسخ دهند.

محققان اظهار کردند: تحقیقات بیشتری باید انجام شود تا مشخص شود که چگونه راه رفتن، خلاقیت را افزایش می‌دهد.

این تحقیق توسط انجمن روانشناسی آمریکا در مجله یادگیری، حافظه و شناخت منتشر شده است.


بهبود حافظه با خندیدن

یافته های جدید دانشمندان حاکی از نقش بسیار پر رنگ خنده در ارتقای سلامت است به طوریکه می تواند حافظه را مانند یک مراقبه و مدیتیشن عمیق بهبود دهد.


محققان می گویند خنده می تواند آسیب ناشی از هورمونهای استرس به بدن را کاهش دهد.دانش پژوهان دانشگاه لوما لیندا در آمریکا با انجام یک سری تحقیقات بر  استفاده از خنده درمانی تاکید دارند.تحقیقات اخیر نشان داده است که هورمون استرس کورتیزول به نورون های خاصی در مغز آسیب می زند و می تواند به طور منفی حافظه و توانایی های یادگیری را در افراد بزرگسال تحت تاثیر قرار دهد.


این محققان می خواستند بدانند آیا خنده تاثیرات این هورمون را تغییر می دهد یا خیر.کورتیزول در بروز برخی مشکلات سلامتی از جمله فشار خون بالا، دیابت و بیماری های قلبی دخیل است و نورون های حافظه هیپوکامپال را کاهش می دهد.دکتر "لی برک" مجری این تحقیقات گفت: ساده است، هر چه استرس کمتر باشد حافظه بهتر می شود.شوخ طبعی و شاد بودن ، سطح هورمون های استرسی زیان آور مانند کورتیزول را کاهش می دهد، فشار خون را پایین می آورد و جریان خون را به سوی مغز افزایش داده و در نتیجه حالت روحی بهبود می یابد.عمل خندیدن یا لذت ساده از برخی شوخ طبعی ها، آزاد سازی اندورفین ها و دوپامین را در مغز افزایش می دهد که حس لذت و پاداش را برای فرد ایجاد می کند.در نتیجه این تغییرات مثبت عصب شیمیایی، عملکرد سیستم ایمنی نیز بهبود می یابد.


محققان می گویند تغییراتی در فعالیت امواج مغزی موسوم به فرکانس موج گاما وجود دارد که حافظه و یادآوری را بهبود می دهد و خنده های لذت بخش، بلافاصله همین فرکانس های مغزی را تولید می  کند، اینها فرکانس هایی هستند که افراد در زمان مراقبه و مدیتیشن تجربه می کنند.این دانش پژوهان یک فیلم خنده دار 20 دقیقه ای را به گروهی از افراد سالخورده سالم و سالخورده مبتلا به دیابت نشان دادند.سپس از آنها خواسته شد پرسشنامه ای را پر کنند که یادگیری، یادآوری و تشخیص بینایی آنها را ارزیابی می کرد.آنها عملکرد این افراد را با گروه کنترل که فیلم خنده دار ندیده بودند مقایسه کردند.غلظت کورتیزول برای هر دو گروه در آغاز و پایان آزمایش ثبت شد. دانش پژوهان یک کاهش چشمگیر را در غلظت کورتیزول در بین هر دو گروهی که فیلم خنده دار دیده بودند مشاهده کردند.سالخوردگانی که این فیلم را دیده بودند بهبود بیشتری را در تمامی مناطق حافظه از خود نشان دادند.


این محققان می گویند یافته ها ما شیوه مفیدی را برای بهبود وضعیت حافظه و سلامت در افراد سالخورده فراهم می آورد.اگرچه با افزایش سن، در برخی افراد حافظه روند کاهشی به خود می گیرد اما درمان های لذت بخش و شادی آفرین می تواند به بهبود شرایط زندگی این بیماران کمک کند.



پزشکیان:چرا زمان احمدی نژاد کسی دلواپس نمی شد؟/ کاش همه حق دلواپسی داشتند

«مسعود پزشکیان» روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره همایش روز گذشته منتقدان توافق ژنو با عنوان دلواپسیم با بیان اینکه همه حق دارند، حرفشان را بزنند تصریح کرد: ای کاش به همه اجازه می دادند اگر دلواپس شدند راهپیمایی کنند و حرف بزنند، نه اینکه عده ای که همیشه اجازه حرف زدن دارند، حرف بزنند و بعدش هم بگویند، نمی گذارند که حرفمان را بزنیم.


وی اظهار داشت: در جامعه ما خیلی از آدم ها وجود دارند که حتی یکبار هم اجازه حرف زدن به آنها داده نشده است؛ برخورد عادلانه هم خوب چیزی است.


این نماینده اصلاح طلب مجلس درباره حضور روز سه شنبه وزیر امورخارجه در صحن علنی برای پاسخ به سوال برخی از نمایندگان خاطر نشان کرد: عده ای تصمیم گرفته اند که رفتار دولت را قبول نکنند و به دنبال چالش اند و هرکار مثبتی هم که دولت انجام دهد و حتی دست خود را در عسل فروببرد و دردهان آنها بگذارد، نمی پذیرند.


وی گفت: البته در میان منتقدین عده ای هستند که منصف باشند و حرف حق را بشنوند و براساس واقعیات تصمیم گیری کنند و اما همیشه راه اعتدال و وسط درست است که باید حق را پذیرفت و در چارچوب حقیقت حرکت کرد.


وزیر بهداشت دولت اصلاحات تصریح کرد: نمایندگانی که در زمان احمدی نژاد، کل ارزها و امکانات این کشور را تلف کردند و هر بلایی که سر مردم آمد، هیچ کدام از آنها یک بار دلواپس نشدند که این ارزها و دلارها چه شد و به کجا رفته است، امروز همه دلواپسند.


وی اظهار داشت: اگر نقدی وجود دارد باید گفته شود، ولی توهین کردن به هرشکل و به هرفردی غیر اخلاقی، غیرشرعی و غیرقانونی است.عضو کمیسیون بهداشت مجلس با قرائت این آیه «وَلاَ تَسُبُّواْ الَّذِینَ یَدْعُونَ مِن دُونِ اللّهِ فَیَسُبُّواْ اللّهَ عَدْوًا بِغَیْرِ عِلْمٍ» از قرآن کریم اظهار داشت: خداوند در قرآن گفته است که حتی به کسانی که بت را عبادت می کنند فحش و ناسزا نگویید، ولی برخی در کشور ما به کسانی که خداوند را عبادت می کنند، ناسزا می گویند.


نماینده مردم تبریز در مجلس خاطر نشان کرد: «وَلاَ تَسُبُّواْ» دستوری از جانب خدواند است که به هیچ وجه به هم توهین نکنید در عین حال باید دید مسلمانی که فحش می دهد به کدام منش و راه گرایش دارد و اگر از دین خود دفاع می کنیم، رفتارمان هم باید دینی و براساس روش ائمه (ع) باشد.


وی تصریح کرد: من نمی دانم کدام امام (ع) این رفتار را داشته است که دوستان به آن تمسک می جویند به ما هم بگویند تا ما هم به آن امام (ع) را بشناسیم، اما مطمئن باشید هیچ امامی (ع) توهین و ناسزا را جایز نمی داند.



گفت‌وگوی اختصاصی با یک دلواپس/طنز


رضا ساکی در بخش طنز ایسنا نوشت:


گفت‌وگوی اختصاصی با یک دلواپس:


- سلام. خودتان را معرفی کنید.

- یک دلواپس.

- اسم و فامیل منظورم بود.

- چه فرقی می‌کند، بنویس دلواپس دلواپسی.

- شغل‌تان چیست؟- الان بیشتر دلواپسی.

- یعنی دلواپسی شغل‌تان است؟

- شما کر هستید؟

- نه.

- پس چرا حرف‌های من را تکرار می‌کنید؟

- آخر مگر دلواپسی شغل است؟

- بله، در شرایط کنونی یکی از شغل‌های حساس است که می‌تواند درآمدزا هم باشد.

- چه می‌کنید؟ یعنی در شغل دلواپسی چه می‌کنید؟ چه خدماتی به مردم ارایه می‌دهید؟

- مهم‌ترین خدمت‌مان ایجاد استرس در جامعه و ایجاد شک نسبت به عملکرد دولت و فراهم کردن زمینه سکته است.

- قبلا هم دلواپس می‌شدید؟

- دلواپس نه اما نگران می‌شدیم.

- یعنی چشم بر روی کارهای آن دولت می‌بستید؟

- ببینید ما خودمان دلواپس نمی‌شویم،‌ یعنی تا بخش‌نامه‌اش نیاید، عادی هستیم.

- یعنی دستور می‌گیرید برای دلواپسی؟

- معمولا با پیامک اطلاع داده می‌شود، بعد مثلا فلان نمایندگان ما در فلان‌جا دلواپس می‌شوند یا فلان تیتر دلواپسانه زده می‌شود.

- حرکت بعدی شما بعد از دلواپسی چیست؟

- ببینید دلواپسی یک هشدار نرم بود. مرحله بعدی دیگر نرمش نداریم.

- چه باید کرد تا کار به مرحله بعدی نکشد؟

- راستش ما مراحل قبلی را سیو کرده‌ایم. مگر این که دوباره از سر بازی کنیم.

- بله؟

- بله!


باقی بقای‌تان



طنز:مهربونیت قشنگه، دلواپسیت قشنگه

همایش «دلواپسی» برگزار شد. اولش که این خبر را خواندم تصور کردم عده‌ای دور هم جمع شدند از یک آلبومی رونمایی کنند! منتها بعدش فهمیدم که قضیه برگزاری همایشی برای ابراز دلواپسی از سیاست خارجی دولت یازدهم است. منتها چون برگزارکنندگان آدم‌هایی رمانتیک و حساس بودند نامش را دلواپسی گذاشتند. برگزارکنندگان گروهی از طرفداران احمدی‌نژاد مانند  پناهیان، کوچک زاده،  کریمی قدوسی و... هستند. این گروه یک نکته را خیلی خوب بلدند و آن تحرک به صورت هایپر اکتیو و حضور فعال در همه مجامع است. در یک جمع 100 نفره اگر 1 نماینده داشته باشند همان یک نفر سروصدایش از همه بیشتر است. همین چند نفر «هیات منتظران بهار» و «هما (هواداران محمود احمدی‌نژاد)» و... را نیز راه‌اندازی کرده‌اند. با این سرعت تشکیل همایش و تشکل و گروه، باید انتظار تشکیل گروه‌های دیگری را نیز تا شروع انتخابات مجلس و انتخابات ریاست‌جمهوری داشت. احتمال تشکیل گروه‌ها و تشکل‌های زیر نیزوجود دارد.


فاصله‌ها

همایشی برای کاهش فاصله بین مردم و دولت از طریق برگشت محمود احمدی‌نژاد به پاستور!شرکت‎کنندگان: غلامحسین الهام، مهدی کوچک‌زاده، کریمی قدوسی، رسایی و...


کاتالان‌ها

همایش تسلیت به مردم فوتبال‌دوست بارسلون برای درگذشت تیتو و درخواست از محمود احمدی‌نژاد برای حضور در بارسلونا برای مربیگری در فصل بعد!شرکت کنندگان: غلامحسین الهام، فدریکو رسایی، گابریل گارسیا کوچک‌زاده، ایکر کاسیاس و... (اسامی   جهت شباهت با اسپانیایی‌ها تغییر شکل داده‌اند، تا بتوانند خودشان را در قلوب مردم متعهد اسپانیا جا کنند)


هراتی‌ها

به این جهت که انتخابات افغانستان خیلی طول کشیده است و هنوز نتیجه‌اش درست و درمان معلوم نیست. درخواست از محمود احمدی‌نژاد برای شرکت در انتخابات افغانستان و یکسره کردن کار برای عبدا... عبدا... و احمد زی.شرکت‌کنندگان در همایش: غلامحسین الهام و...


مونیخ می‌خوامت

در راستای تخصص محمود احمدی‌نژاد در بیرون راندن شرایط از حالت بحرانی به حالت کما! درخواست از محمود احمدی‌نژاد برای مربیگری بایرن مونیخ در فصل بعد.شرکت‌کنندگان همایش: دانیال داوری، بکن بائر و صد البته با حضور نمایشی و حرکات بدون توپ غلامحسین الهام.


تو که عروسکی!

در راستای ازدواج جورج کلونی و کم‌کارتر شدن این بازیگر مطرح و با توجه به هنر بازیگری جناب احمدی‌نژاد درخواست از ایشان برای حضور در هالیوود و ایفای نقش‌های تاثیرگذار!شرکت‌کنندگان: براد پیت، مت دیمون، لئوناردو دی‌کاپریو، غلامحسین الهام و...


نگرانتم

در راستای کاهش بینندگان سریال‌های وطنی و هجوم مردم به سریال‌های خارجی و با توجه به اینکه سریال دولت احمدی‌نژاد یک سریال کمدی، اکشن، جنایی، حادثه‌ای، تخیلی و... بود؛ دعوت از ایشان برای ساخت سریالی با استاندارد دولتش برای جذب بینندگان داخلی.شرکت‌کنندگان: کوزی، گونی، سلطان سلیمان، والتر وایت، شلدون، هاوارد والوویتز، چندلر بینگ، دکتر درک ریموری، اقبال خانوم، نجیب خان، غلامحسین الهام!


عشقم بمون پیشم

همایشی برای تداوم حضور در کنار احمدی‌نژاد.شرکت‌کنندگان: غلامحسین الهام


اگر خاطرتان باشد آقای دلواپس صدا و سیما، محسن حاجیلو بود که دلواپس من بود، دلواپس شما بود، دلواپس همه بود. به نظر می‌رسد اگر محسن حاجیلو و مهدی کوچک‌زاده رقابت را کنار بگذارند و رفاقت کنند، تیم قدرتمندی خواهند داشت.


سعید هوشیار

صفحه طنزانه روزنامه قانون - 14 اردیبهشت 93


نکاتی برای گرم و سرد کردن بدن

گرم کردن و خنک کردن بدن در جلسات ورزشی لازم و ضروری است. می‌توان از تمرینات ساده برای این کار استفاده کرد.

به گزارش (ایسنا)، گرم کردن و خنک کردن بدن چند دقیقه‌ بیشتر به طول نمی‌انجامند. اما تغییر زیادی در ورزش ایجاد می‌کند. در این جا به نکاتی برای بهتر انجام شدن گرم کردن و خنک کردن بدن اشاره شده است. بسیاری از ورزشکاران آماتور گمان می‌کنند صرف انجام حرکت ورزشی کافیست، اما بدون گرم و سرد کردن آسیب‌های جدی در کمین عضلات و مفاصل ورزشکاران است.

گرم کردن بدن اگر درست انجام شود باعث جریان خون و آماده شدن بدن برای ورزش می‌شود. عضلات اگر گرم و منبسط باشند بهتر کار می‌کنند . گرم کردن بدن باید پنج دقیقه‌ تا 10 دقیقه‌ باشد. برای گرم کردن بدن می‌توان از ورزش‌های هوازی آرام استفاده کرد. برای مثال پیاده روی یا دوچرخه آرام مناسب هستند. قبل از انجام تمرینات قدرتی انجام حرکات هوازی مناسب است.

جوهارپر، یکی از مربیان المپیک می‌گوید: من به ورزشکاران برای گرم کردن بدن پیشنهاد می‌کنم که در هر طرف از بدن 25 رکت کششی انجام دهند و بر روی هر شانه 25 پرس انجام دهند.

بعد از انجام ورزش نباید به طور ناگهانی فعالیت را متوقف کرد. این کار باعث سرگیجه می‌شود. خنک کردن بدن ضربان قلب و فشار خون را پایین می‌آورد.

سعی کنید برای خنک کردن بدن از حرکات کششی استفاده کنید. این کار انعطاف پذیری را افزایش می‌دهد و خطر آسیب دیدگی‌ را کاهش می‌دهد. سعی کنید آرام بدن را خنک کنید. حرکات کششی ساده مانند چرخش شانه‌ها و چرخش لگن برای خنک کردن مناسب است. حرکت گردن مانند فرو بردن چانه در قفسه سینه نیز مناسب است.

اگر می‌خواهید ورزش شدید انجام دهید، بیشتر بدن را گرم کنید. هنگامی که بدن گرم بود حرکات کششی انجام دهید، انجام حرکات کششی بر روی عضلات سرد باعث آسیب دیدگی‌ آنها می‌شود. به هنگام انجام حرکات کششی نفس عمیق بکشید و آرام باشید. هر حرکت کششی را 15 تا 30 ثانیه نگه دارید.

آغاز طرح تحول نظام سلامت از دوشنبه

ایسنا: رئیس سازمان غذا و دارو از آغاز طرح تحول نظام سلامت از 15 اردیبهشت ماه خبر داد.

به گفته رسول دیناروند از روز دوشنبه هیچ بیماری بستری در بیمارستان‌های وزارت بهداشت برای تهیه دارو و ملزومات پزشکی نباید به خارج از بیمارستان هدایت شود.

وی با تاکید بر اینکه  بیمارانی که زیر 6 ساعت در بیمارستان حضور داشته باشند به عنوان بیمار سرپایی تعریف می‌شوند و مشمول این طرح نیستند، ادامه داد: « این امری است که در تمام دنیا اجرا می‌شود. به این منظور لازم است کمیته دارو و تجهیزات پزشکی در بیمارستان تشکیل شود. تشکیل این کمیته در دانشگاه‌ها به اختیار خود دانشگاه و بیمارستان‌های تحت پوشش آن قرار داده شده است.»

روزنامه «ابتکار» رفع توقیف شد

روزنامه ˈابتکارˈ که شنبه گذشته توقیف شده بود، امروز - سه شنبه- رفع توقیف شد.


محمدعلی وکیلی مدیرمسوول روزنامه ابتکار در گفت‌وگو با ایسنا، با تایید این خبر، اظهار کرد: امروز از سوی دادسرای رسانه با من تماس گرفته شد و خبر لغو توقیف روزنامه «ابتکار» از طریق فکس به ما اعلام شد.


در شماره‌ی پنج‌شنبه‌ی (چهارم اردیبهشت‌ماه) روزنامه‌ی «ابتکار» تیتری در یکی از ستون‌های صفحه‌ی نخست کار شد که در آن به‌جای واژه‌ی جابه‌جایی از برکناری استفاده شد؛ تیتر این ستون «برکناری رییس سازمان زندان‌ها» بود در حالی که رییس سازمان زندان‌ها برکنار نشده، بلکه به سمت دیگری منصوب شده است. همین موضوع موجب شد تا این روزنامه به استناد ماده 6- بند 11 توسط دادسرای رسانه توقیف شود.


روزنامه‌ی ابتکار از فردا انتشار خود را از سر می‌گیرد.

درخواست زیباکلام از صداوسیما: مستند "من روحانی هستم" را پخش کنید

صادق زیباکلام در روزنامه اعتماد نوشت: من بر خلاف خیلی‌ها به همه توصیه می‌کنم که فیلم «من روحانی هستم» را ببینند. اگر دستم می‌رسید و کاره‌یی بودم اتفاقا از صدا و سیما می‌خواستم که حتما این فیلم را پخش کند. در چندین نوبت هم پخش کند که همه آن را ببینند. می‌دانید چرا؟ چون اتفاقا این فیلم مستند بیش از آنکه ضایع‌کننده روحانی باشد، سقوط اخلاقی سازندگان و مخالفان آقای رییس‌جمهور را به نمایش می‌گذارد یا دست‌کم و در معصومانه‌ترین نگاه به سازندگان آن، «من روحانی هستم» بیانگر عمق بی‌اخلاقی و تمسک به راه و روش‌هایی است که در بهترین حالت باید آنها را غایت ماکیاولیستی بودن یک جماعت و گروه سیاسی دانست.


فیلم من روحانی هستم، در حقیقت نشان می‌دهد که چگونه افراد و اشخاص که خدا را می‌پرستند و نماز می‌گزارند، آنقدر راحت برای قدرت، برای زدن حریف و رقیب سیاسی، برای کسب امتیاز سیاسی، زمین و زمان را به هم می‌دوزند و می‌بافند، سره و ناسره را درهم می‌تنند، راست و دروغ را بی‌محابا با هم درمی‌ریزند و بدون کمترین عذاب وجدان چشم بسته و مثل آب خوردن بر روی هر حق و باطلی می‌نهند که حسن روحانی را بی‌اعتبار سازند.


ماکیاول را باید از درون قبر به‌در آورد و به کلاس این دوستان برد که یاد بگیرند هدف چگونه پست‌ترین وسایل را هم توجیه می‌کند.


یکی از ابتدایی‌ترین روش‌های تحریف آن است که شما موضوعی را بدون مقدمه و موخره آن یا بدون صدر و ذیل آن روایت کنید. جمله‌یی را، حرکتی را، موضع‌گیری را و اظهارنظری را از حسن روحانی یا هر کس دیگری بدون آنکه به مخاطب توضیح دهیم که آن کنش سیاسی در چه شرایطی بوده، ماقبل و مابعد آن چه بوده، در چه فضایی گفته شده، بدون در نظر گرفتن هیچ‌کدام از اینها فقط آن جمله، حرکت و یا موضع‌گیری را روایت کنیم.


داستانی که تحت عنوان ماجرای مک‌فارلین اتفاق افتاد درست چنین وضعیتی را دارد. آن حرکت اتفاقا می‌توانست به بزرگ‌ترین گام در جهت تامین منافع ملی کشور تبدیل شود. اما یک جریان تندرو آن را خرابکاری کرد و نهایتا همه تمهیداتی که تحت عنوان ماجرای مک فارلین شروع شده بود، متوقف ماند. کمترین فایده جریان مک فارلین این بود که خونی و جانی تازه در دفاع ضدهوایی ما که عملا به واسطه نداشتن قطعات وتجهیزات زمین‌گیر شده بود به وجود آورد. ده‌ها فروند هواپیمای جنگنده و بمب‌افکن عراقی‌ها در نتیجه تسهیلات ضدهوایی که به واسطه معامله با مک فارلین به دست ما رسیده بود، در عملیات بعدی در جنوب و غرب سرنگون شدند.


شمار قابل توجهی از نمایندگان مجلس دوم با تداوم نخست‌وزیری موسوی موافق نبودند. آنان اغلب تعلق به طیف راست سیاسی داشتند و علت مخالفت‌شان هم به دلیل سیاست‌های چپگرایانه و به زعم آنها سوسیالیستی دولت وی بود. سردمداری این گروه یا این جریان با مرحوم آیت‌الله آذری‌قمی بود. وساطت آقای هاشمی رفسنجانی در مجاب کردن این آقایان که با ادامه کار موسوی موافقت کنند به جایی نرسید و در نهایت نزد مرحوم امام(ره) رفتند. مرحوم امام(ره) با برکناری مهندس موسوی مخالفت کردند. اولا ایشان با سیاست‌های چپ‌گرایانه مهندس موسوی موافق بودند، یا دست‌کم با سیاست‌های به زعم جناح راست، سوسیالیستی وی هیچ مخالفتی نداشتند.


دلیل دیگر مرحوم امام(ره) در اصرارشان برای ماندن موسوی این بود که ما در وسط جنگ با عراق بودیم و مرحوم امام (ره) معتقد بودند که تغییر دولت پیام خوبی به عراقی‌ها و دیگران نمی‌دهد. ممکن است این‌گونه تعبیر شود که میان ما اختلافاتی به وجود آمده و دشمنان ما از تغییر دولت تصور کنند که در داخل با بحران مواجه شده‌ایم.


در نهایت آن نمایندگان که تعدادشان به 99 نفر می‌رسید به رغم صلاحدید امام(ره) به تداوم دولت موسوی رای مخالف دادند، اما این همه آن ماجرا نیست. برخی از رادیکال‌های آن زمان تلاش کردند که مخالفین را متهم به استنکاف از رای امام(ره) بنمایند و آنان را به اصطلاح ضد ولایت فقیه معرفی کنند. جالب است که امام محکم در برابر تندروها ایستادند و نشان دادند هیچ آزردگی و دلخوری از این که آن 99 نفر مطابق نظر ایشان رای ندادند، ندارند.


بخش‌های دیگر فیلم «من روحانی هستم» را که منصفانه و به دور از دروغ و تحریف مورد بررسی قرار دهیم به همین نتایج بالا که در مورد مک فارلین و 99 نفر گفتیم، می‌رسیم. منتها حرف اصلی و اساسی همان است که هدف چقدر وسیله را توجیه می‌کند.



چرا روزنامه ابتکار توقیف شد؟

خبرگزاری ایسنا نوشت: براساس پیگیری‌های خبرنگار ایسنا، روزنامه‌ی «ابتکار» به‌دلیل تیتری که در روز پنج‌شنبه (چهارم اردیبهشت‌ماه) در یکی از ستون‌های صفحه‌ی نخست خود کار کرده بود، از سوی دادسرای رسانه توقیف شده است.


در شماره‌ی پنج‌شنبه‌ی روزنامه‌ی «ابتکار» تیتری در یکی از ستون‌های صفحه‌ی نخست کار شد که در آن به جای واژه‌ی جابه‌جایی از برکناری استفاده شد؛ تیتر این ستون «برکناری رییس سازمان زندان‌ها» بود در حالی که رییس سازمان زندان‌ها برکنار نشده، بلکه به سمت دیگری منصوب شده است.


محمدعلی وکیلی - مدیرمسوول روزنامه‌ی «ابتکار» - صبح فردا در دادسرای رسانه تفهیم اتهام خواهد شد.