تمام هر چه که...

هر چیزی که هست ولی انگار نیست!

تمام هر چه که...

هر چیزی که هست ولی انگار نیست!

سبزیجات پاییزی مفید برای کاهش وزن

 اولین چیزی که با شنیدن کلمات «پاییز» و «غذا» به ذهن می‌آید، سیب و کدو است که دو مورد از مواد غذایی موجود در هر خانه‌ای که به شما کمک می‌کنند زمانی‌‌که هوا سرد می‌شود و مجبور هستید در خانه بمانید، چاق نشوید.


در ادامه غذاهای لاغرکننده بیشتری به شما معرفی می‌شوند.


 

 

سیب

همیشه یک سیب در کیف‌تان بگذارید تا بتوانید آن را در راه بخورید. سیب با کالری پایین و فیبر بالا (95 کالری و 4 گرم فیبر در هر عدد سیب متوسط وجود دارد)، هم شیرین است و هم بدن شما را راضی نگه می‌دارد. در مطالعه اخیری که در دانشگاه ایالت فلوریدا صورت گرفته است، نشان داده شد که سیب خشک نیز به کاهش وزن کمک می‌کند. زنانی که برای یک سال هر روز یک پیمانه سیب خشک خوردند، وزن خود را کاهش داده و کلسترول‌شان را پایین آوردند. محققان تصور می‌کنند که آنتی اکسیدان‌ها و پکتین (نوعی فیبر) دلیل این امر هستند و اظهار می‌کنند که سیب تازه ممکن است حتی موثر‌تر هم باشد.





کدو خیاری

بدون شک کدو خیاری برای شما مفید است. 1 پیمانه کدوی پخته 214 درصد از میزان ویتامین A مورد نیاز و 1/3 دوز ویتامین C مورد نیاز روزانه شما را تامین می‌کند. هم‌چنین منبع خوبی از ویتامین B6 ،K، پتاسیم و فولات است. حتی با وجود نشاسته، کدو خیاری تنها 80 کالری در هر پیمانه دارد (همین مقدار سیب زمینی شیرین، 180 کالری دارد! البته منظور ما این نیست که خوردن سیب زمینی شیرین مشکلی دارد، چون انتخاب خوبی برای درست کردن غذاهای پاییزی است). با اضافه کردن پوره کدو به سوپ و خورشت نیز می‌توانید با کالری کم و بدون اینکه چربی به آن اضافه کنید، بافت آن را خامه‌ای کنید. همین‌طور می‌توانید آن را با سیب زمینی و سبزیجات ریشه‌ای کباب کرده و کنار غذای اصلی استفاده کنید.




کلم بروکلی

مطالعات نشان می‌دهند که تلفیق سبزیجات در غذایی مثل پاستا می‌تواند میزان کالری دریافتی شما را کاهش دهد. چرا؟ چون شما حجم غذا را افزایش می‌دهید که این امر کمک می‌کند حس پرشدگی کنید و با این وجود میزان کمتری کالری دریافت کرده‌اید. یک پیمانه بروکلی حاوی 31 کالری و 2.4 گرم فیبر است. بروکلی منبع فوق‌العاده‌ای برای ویتامین C، K و فولات است. محققان بر این باورند که بروکلی و باقی کلم‌ها در پیشگیری از برخی سرطان‌ها، دیابت‌ها، بیماری‌های قلبی، پوکی استخوان و فشار خون بالا مفید واقع می‌شوند. به علاوه بروکلی حاوی فیبر خاصی به نام کلسیم پکتات است که به کاهش کلسترول خون کمک می‌کند.


می‌توانید از آن برای درست کردن سس کم چرب در کنار حُمُص استفاده کنید یا در املت صبحانه بریزید. برای ناهار هم می‌توانید با بروکلی سالاد درست کنید و کنار غذایی خوش طعم برای شام نیز داشته باشید.



کلم برگ

با وجود 17 کالری در هر پیمانه کلم برگ، این گیاه تقریبا یک غذای مجانی حساب می‌شود. سالاد کلم را می‌توانید با کلم برگ، هویج و بروکلی درست کنید و روی آن مقداری روغن زیتون بریزید، سپس سرکه برنج اضافه کرده و به سالادتان نمک و فلفل بزنید. این سالاد می‌تواند کنار غذاهایی مثل ساندویچ مرغ و گوشت فوق العاده باشد. کلم برگ به سالاد تست شده نیز بافت می‌دهد و روی ساندویچ‌ها هم خوب عمل می‌کند. در مطالعات علمی، مشخص شده است که کلم برگ می‌تواند برای مبارزه با سرطان سینه، ریه، روده و انواع دیگر سرطان مفید باشد.



منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد