تمام هر چه که...

هر چیزی که هست ولی انگار نیست!

تمام هر چه که...

هر چیزی که هست ولی انگار نیست!

ضررهای سیگار فراتر از سرطان ریه است


یک جراح عمومی در آمریکا هشدار داد: سیگار کشیدن از آنچه که تاکنون تصور می‌شد، مضرات بسیار بیشتر و خطرناک‌تری برای سلامت انسان به همراه دارد.


در این گزارش آمده است سیگار سبب ابتلا به سرطان کبد و روده بزرگ، دیابت، روماتیسم مفاصل و حتی مشکلات دستگاه تولیدمثل خواهد شد.در سال 1964 میلادی که جراحان عمومی برای نخستین‌بار اعلام کردند سیگار عامل اصلی ابتلا به سرطان ریه است، نرخ استعمال دخانیات در آمریکا از 42 درصد به رقم 18 درصد کنونی کاهش یافت.«بورس لوشنیاک»، یک جراح برجسته گفت: به احتمال زیاد دولت آمریکا نتواند تا سال 2020 میلادی به هدف اصلی خود یعنی کاهش استعمال دخانیات به 12درصد دست یابد.وی با اعلام این مطلب هشدار داد که در صورت عدم تحقق به این هدف، همچنان احتمال وقوع یک فاجعه می‌رود.


در این گزارش آمده است طی 50 سال گذشته بیش از 20 میلیون نفر تنها در آمریکا بر اثر استعمال دخانیات جان باخته‌اند و در صورتی که این روند ادامه یابد، 5.6 میلیون کودک در آینده‌ای نزدیک دچار مرگ زودرس خواهند شد.در این گزارش همچنین تاکید شد که هنوز اطلاعات کافی از اثرات بلندمدت افزایش استفاده از سیگارهای الکترونیک در دست نیست. بسیاری از افراد از سیگارهای الکترونیک برای ترک سیگار استفاده می‌کنند اما بسیاری از متخصصان پزشکی هشدار می‌دهند که این سیگارها تنها فریبنده هستند و نه تنها به عنوان یک ابزار ترک سیگار موثر نیستند بلکه خطرناک نیز هستند.


سیگار کشیدن به تنهایی در آمریکا عامل اصلی مرگ و میرهای قابل پیشگیری محسوب می‌شود. در این گزارش همچنین آمده ایالات متحده آمریکا سالانه 289 میلیارد دلار برای مراقبت‌های پزشکی و مسایل اقتصادی مرتبط با استعمال دخانیات هزینه می‌کند.همچنین در افرادی که در معرض دود سیگار هستند خطر ابتلا به سکته قلبی 20 تا 30 درصد افزایش می‌یابد.این جراح پیشنهاد کرد برای کاهش مضرات بسیار سیگار، قوانین ضددخانیات شدت یافته و هم‌زمان با افزایش قیمت سیگار، استعمال دخانیات نیز در فضاهای بسته به کلی ممنوع شود.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد