تمام هر چه که...

هر چیزی که هست ولی انگار نیست!

تمام هر چه که...

هر چیزی که هست ولی انگار نیست!

یادداشت حسین معززی نیا درباره اعتراضات اخیر به «عصبانی نیستم» و «رستاخیز»

حسین معززی نیا در واکنش به اعتراضاتی که علیه فیلم «رستاخیز» مطرح شده است در فیس بوکش نوشت: اتفاقی که از زمان روی کار آمدن مدیران جدید وزارت ارشاد نگرانش بودم دارد رخ می دهد؛ اینها با شعار اعتدال، تلاش برای آرام کردن فضا، رفع کدورت ها، دادن سهمی در مدیریت به همه و در پیش گرفتن رفتارهای صلح جویانه کارشان را شروع کردند، در ایام جشنواره هم سعی کردند فیلم همه فیلمسازان در جشنواره گنجانده شود و همه چیز خوب و آرام باشد و دعوا نشود، اما فضای مملکت در این هشت سال چنان سیاست زده و چنان ملتهب شده که با این کدخدامنشی ها نمی شود به جایی رسید: کسانی که دست شان از همه جا کوتاه شده و اصولاً هم از ریخت دولت جدید خوش شان نمی آید، فشار را از چند هفته مانده به جشنواره شروع کردند. رفتتند سراغ اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس و گفتند چه نشسته اید که اینها دارند فیلم های حامیان فتنه را نمایش می دهند. روزی یک مصاحبه از قول همین ها منتشر کردند که ای وزیر ارشاد، فیلم حامیان فتنه نشان نده! بعد رفتند سراغ ائمه جمعه و مراجع و تحریک شان کردند در خطبه های نمازجمعه به جشنواره بد و بیراه بگویند.


وقتی «عصبانی نیستم!» نمایش داده شد تهدید کردند که اگر به این فیلم جایزه بدهید، تجمع می کنیم، تحصن می کنیم، حمله می کنیم، کتک می زنیم، استیضاح می کنیم و... تا شهیدی فرد ناچار شود روی سن اختتامیه هشتصد دفعه تکرار کند که ای حضار، تعداد جوایز دو فیلم «چ» و «رستاخیز» را بشمارید و حواس تان باشد ما داریم فقط به این دو فیلم جایزه می دهیم! به این خیال که معترضان شیرفهم شوند جایزه ها به این دو فیلم داده شده و خیال شان راحت شود. اما حضرات «معترض» از فردای اختتامیه، وقتی خیال شان بابت ناکامی فیلم های «حامی فتنه» راحت شد، رفتند سراغ جامعه ی مداحان و آنها را تحریک کرده اند. حالا روزی یک مداح، فحش نامه می نویسد به مدیران فرهنگی و خطاب به رئیس جمهور می نویسد اینها «غلط» کرده اند درباره ی عاشورا فیلم ساخته اند! آقایان مراجع هم دارند نامه پشت نامه منتشر می کنند که چه کسی اجازه داده شماها خطوط قرمز را بشکنید و به مقدسات توهین کنید!


اگر مدیران ارشاد بخواهند همان واکنشی را که در باره «عصبانی نیستم» نشان دادند، در مورد «رستاخیز» هم نشان دهند، باید فردا اعلام کنند جوایز این فیلم را پس می گیریم، می دهیم به یک فیلم دیگر و توقیفش می کنیم تا اعتراض ها تمام شود. آن وقت «معترضان» می توانند با خیال راحت پروژه ی بعدی را شروع کنند! این قصه همین طور ادامه دارد و نمی شود با کدخدامنشی این غائله را ختم کرد. همین فیلم رستاخیز اگر در جشنواره ی قبلی نمایش داده می شد، الان توسط همین مداحان محترم به عنوان تلاش خداپسندانه ی دولت خدمتگزار برای نمایش واقعه ی کربلا مورد ستایش قرار می گرفت. اما حالا بیش از آن فیلم های «حامی فتنه» دارد مورد حمله قرار می گیرد. دعوا سر حمایت از «فتنه» یا شکستن قداست «کربلا» نیست؛ آنها که دست شان از مدیریت فرهنگی کوتاه شده، دارند توسط خبرگزاری ها و سایت های شان، از بیرون، ارشاد را مدیریت می کنند. مدیران محترم ارشاد کم کم باید با لبخندهای شان خداحافظی کنند و فکری به حال این اوضاع بکنند، وگرنه چوب دو سر طلا خواهند شد.




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد