تمام هر چه که...

هر چیزی که هست ولی انگار نیست!

تمام هر چه که...

هر چیزی که هست ولی انگار نیست!

آموزش‌های پیش از ازدواج حذف می‌شود!

رشته سیاست‌های شتاب زده برای اجرایی کردن طرح افزایش جمعیت، سر دراز دارد. بعد از اینکه مجلس هر گونه اقدام در راستای پیشگیری از بارداری از جمله وازکتومی و توبکتومی را جرم و مستوجب مجازات مصوب کرد، حالا آموزش‌های پیش از ازدواج نیز حذف می‌شود تا کودکان آینده ایران حاصل جهل والدین باشند، نه علاقه آن ها.


این خبر را یکی از نمایندگان مجلس اعلام کرده: « براساس طرح پیشگیری از «کاهش رشد جمعیت کشور»، آموزش‌های قبل از ازدواج به افراد در راستای کنترل و کاهش جمعیت در مراکز بهداشتی حذف خواهد شد.» شهلا میر گلو بیات، عضو فراکسیون زنان مجلس گفته در صورت تصویب این طرح آموزش‌های قبل از ازدواج و روش‌های پیشگیری از بارداری در درمانگاه‌ها جمع‌آوری می‌شوند.او افزوده است: «عده‌ای اعتراض داشتند که چرا همچنان در برخی از درمانگاه‌ها اقدامات مربوط به کاهش جمعیت انجام می‌شود که به همین منظور این طرح مطرح شد!»


این در حالی است که طرح‌هایی که مجلس در راستای افزایش جمعیت به تصویب رسانده توسط کارشناسان غیر علمی توصیف شده. جامعه‌شناسان با تاکید بر اینکه مسئله افزایش جمعیت با بارداری‌های ناخواسته حل نمی‌شود، معتقد هستند که فرزندآوری ارتباط مستقیم با مسائل اجتماعی و اقتصادی دارد و محدودیت‌های بهداشتی نمی‌تواند راه‌حل مناسبی برای افزایش جمعیت باشد.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد