تمام هر چه که...

هر چیزی که هست ولی انگار نیست!

تمام هر چه که...

هر چیزی که هست ولی انگار نیست!

نکاتی برای گرم و سرد کردن بدن

گرم کردن و خنک کردن بدن در جلسات ورزشی لازم و ضروری است. می‌توان از تمرینات ساده برای این کار استفاده کرد.

به گزارش (ایسنا)، گرم کردن و خنک کردن بدن چند دقیقه‌ بیشتر به طول نمی‌انجامند. اما تغییر زیادی در ورزش ایجاد می‌کند. در این جا به نکاتی برای بهتر انجام شدن گرم کردن و خنک کردن بدن اشاره شده است. بسیاری از ورزشکاران آماتور گمان می‌کنند صرف انجام حرکت ورزشی کافیست، اما بدون گرم و سرد کردن آسیب‌های جدی در کمین عضلات و مفاصل ورزشکاران است.

گرم کردن بدن اگر درست انجام شود باعث جریان خون و آماده شدن بدن برای ورزش می‌شود. عضلات اگر گرم و منبسط باشند بهتر کار می‌کنند . گرم کردن بدن باید پنج دقیقه‌ تا 10 دقیقه‌ باشد. برای گرم کردن بدن می‌توان از ورزش‌های هوازی آرام استفاده کرد. برای مثال پیاده روی یا دوچرخه آرام مناسب هستند. قبل از انجام تمرینات قدرتی انجام حرکات هوازی مناسب است.

جوهارپر، یکی از مربیان المپیک می‌گوید: من به ورزشکاران برای گرم کردن بدن پیشنهاد می‌کنم که در هر طرف از بدن 25 رکت کششی انجام دهند و بر روی هر شانه 25 پرس انجام دهند.

بعد از انجام ورزش نباید به طور ناگهانی فعالیت را متوقف کرد. این کار باعث سرگیجه می‌شود. خنک کردن بدن ضربان قلب و فشار خون را پایین می‌آورد.

سعی کنید برای خنک کردن بدن از حرکات کششی استفاده کنید. این کار انعطاف پذیری را افزایش می‌دهد و خطر آسیب دیدگی‌ را کاهش می‌دهد. سعی کنید آرام بدن را خنک کنید. حرکات کششی ساده مانند چرخش شانه‌ها و چرخش لگن برای خنک کردن مناسب است. حرکت گردن مانند فرو بردن چانه در قفسه سینه نیز مناسب است.

اگر می‌خواهید ورزش شدید انجام دهید، بیشتر بدن را گرم کنید. هنگامی که بدن گرم بود حرکات کششی انجام دهید، انجام حرکات کششی بر روی عضلات سرد باعث آسیب دیدگی‌ آنها می‌شود. به هنگام انجام حرکات کششی نفس عمیق بکشید و آرام باشید. هر حرکت کششی را 15 تا 30 ثانیه نگه دارید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد