تمام هر چه که...

هر چیزی که هست ولی انگار نیست!

تمام هر چه که...

هر چیزی که هست ولی انگار نیست!

نشستن طولانی مدت روی صندلی سبب تورم پاها می شود

رییس جامعه متخصصان داخلی ایران گفت: نشستن طولانی مدت روی صندلی سبب انتقال مایعات بدن به سمت پاها و بروز تورم در آنها می شود.
 
دکتر ایرج خسرونیا در گفت و گو با ایرنا افزود: زمانی که پاها آویزان می ماند، عروق پاها آب بدن را بیش از اندازه به سمت خود می کشد و ادامه این روند در نهایت سبب تورم پاها می شود.
 
وی ادامه داد: یکی از نشانه های ابتلا به ورم، باقی ماندن جای فرورفتگی با فشار دادن انگشت روی موضع یا بزرگ شدن پا در روزهای گرم و ساعات پایانی روز است.
 
خسرونیا گفت: زندگی در نواحی گرم، پوشیدن کفش های تنگ یا پاشنه بلند، داشتن اضافه وزن و مصرف برخی داروها می تواند، ورم پا را شدیدتر کند.
 
وی در مورد راه های پیشگیری از بروز این عارضه توضیح داد: برای پیشگیری از ورم پاها لازم است افراد هنگام استراحت دراز بکشند یا بنشینند و زمانی که مجبورند به مدت طولانی روی صندلی بنشینند پاهای خود را روی میز یا صندلی دیگری قرار دهند.
 
خسرونیا اظهار داشت: راه رفتن با پای برهنه روی شن های خشک ساحل، ماساژ دادن و ریختن آب خنک بر روی پاها سبب کاهش تورم پاها می شود، افزود: همچنین افرادی که مجبورند مدت زیادی بایستند، می توانند با پوشیدن جوراب های کشی فشرده یا جوراب های مخصوص واریس میزان ورم پا را کاهش دهند.
 
وی به افرادی که دچار ورم پا می شوند توصیه کرد برای از بین بردن این مشکل هر روز این تمرین ها را انجام دهند؛ روی یک صندلی بنشینند، یک توپ تنیس را زیر کف پای خود بگذارند و بدون آنکه به توپ فشار بیاورند آن را حرکت دهند و بچرخانند و این حرکت را برای هر پا به مدت یک دقیقه در روز باید انجام دهند.
 
خسرونیا یادآور شد: می توان روی زمین نشست پاها را کشید و دست ها را در اطراف خود روی زمین گذاشت سپس به مدت یک دقیقه سرپنجه ها را تا جای ممکن به سمت خود کشید و این تمرین را چند بار انجام داد.
 

وی افزود: همچنین با تنفس عمیق در هوای آزاد به مدت یک دقیقه می توان تا حد زیادی میزان ورم پاها را کاهش داد.




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد