تمام هر چه که...

هر چیزی که هست ولی انگار نیست!

تمام هر چه که...

هر چیزی که هست ولی انگار نیست!

داودنژاد: مجلس بجای پیله به سینما؛ فکری برای قاچاق محصولات فرهنگی کند


این روز‌ها مباحثی همچون فشارهای کمیسیون فرهنگی مجلس برای اکران نشدن چند فیلم مطرح و حتی گفته می‌شود امکان دارد صدور پروانه نمایش به یک سازمان بالادستی سپرده شود. این امر باعث بروز نگرانی‌هایی در سینماگران شده و حتی بعضی از آن‌ها مانند علیرضا داودنژاد معتقدند چنین سیاستی تاثیر مستقیمی بر تولید فیلم می‌گذارد.

علیرضا داودنژاد در گفت‌و‌گو با ایلنا؛ با اشاره به تقاضای کمیسیون فرهنگی برای اکران نشدن چند فیلم گفت: بسیار جای تعجب است که در شرایطی که میلیون‌ها مخاطب ایرانی پای ماهواره‌ها نشسته‌اند و روزانه سریال‌های ضعیف ماهواره را با بد‌ترین دوبله نگاه می‌کنند چرا ما باید به مساله دیگری توجه کنیم.

وی با اشاره به وضعیت بد اقتصادی سینما گفت: بازار سیاه قاچاق و عرضه محصولات غیرمجاز بیشترین گردش مالی و عظیم‌ترین سودآوری را در بخش فرهنگ دارد اما سود سینمایی که غیرمجاز تکثیر می‌شود؛ به جیب سینماگران واقعی نمی‌رود.

داودنژاد با اشاره به زمزمه‌هایی که پیرامون احتمال خلع ید سازمان سینمایی در ماجرای صدور پروانه نمایش شنیده می‌شود؛ افزود: در چنین شرایطی اینگونه رفتار‌ها با سینما و پیله کردن به مسائلی که مشکل اصلی نیست؛ نمی‌دانم چه معنایی دارد.

داود‌نژاد با تاکید بر اینکه باید رابطه بین سینما و مردم تسهیل شود؛ افزود: حساسیت‌هایی که درباره فیلم‌ها و سینمای ایران وجود دارد بیشتر از واقعیتی است که در جامعه وجود دارد. گروهی تصور می‌کنند خیلی از فیلم‌ها اگر نمایش داده شوند اتفاق خاصی می‌افتد درحالیکه هیچ اتفاقی نمی‌افتد زیرا مردم امروز در جامعه مسائلی را می‌بینند که اصلا قابل مقایسه با آنچه که در فیلم‌ها نشان داده می‌شود؛ نیست.



وی ادامه داد: اینگونه رفتار‌ها با سینماگران آن‌ها را ناامید می‌کند و همین تولید نیمه‌جان نیز متوقف می‌شود و فضای سمعی و بصری کشور دربست در اختیار محصولات خارجی و وارداتی قرار می‌گیرد و مشکلات فرهنگی ما همچنان باقی می‌ماند.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد