تمام هر چه که...

هر چیزی که هست ولی انگار نیست!

تمام هر چه که...

هر چیزی که هست ولی انگار نیست!

روزنامه "مردم امروز" توقیف شد

روزنامه «مردم امروز» - شنبه - توقیف شد.

نامه توقیف روزنامه «مردم امروز» - 27 دی ماه - با دستور مقام قضایی به دست صاحبان این روزنامه رسیده است.

یک مقام مسوول در روزنامه مردم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا این خبر را تایید کرد. قوچانی - سردبیر مردم امروز - هم توقیف روزنامه را تایید کرده و اعلام کرده است که عصر امروز نامه توقیف این روزنامه به دستش رسید.

امامعاون مطبوعاتی وزیر ارشاد اعلام کرده است که «پرونده روزنامه مردم امروز در اولین جلسه هیئت نظارت بر مطبوعات رسیدگی می‌شود».

حسین انتظامی گفته است: اداره کل مطبوعات داخلی، هفته پیش و حسب وظایف ذاتی خود به روزنامه «مردم امروز» بابت درج تصویر و تیتری که درباره نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» داشت، تذکر داد.

وی ادامه داده است: البته منطقاً دستور کار جلسه هیات را دبیرخانه این هیات اعلام می‌کند امّا بدیهی است مواضع و مطالب رسانه‌های کشور و از جمله روزنامه «مردم امروز» درخصوص ماجرای نشریه فرانسوی در اولین جلسه هیات، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

محمد قوچانی در آخرین گفت‌وگویش با ایسنا که 18 آذر ماه منتشر شد، از عمر کوتاه رسانه‌ها و به‌خصوص رسانه‌های بخش خصوصی انتقاد کرده و این مساله را مانع به وجود آمدن یک فضای حرفه‌ای دانسته بود تا آن فضای حرفه‌ای بتواند اخلاق حرفه‌ای را هم تعریف کند.

قوچانی همچنین در پاسخ به این پرسش که مهم‌ترین چالش اخلاق حرفه‌ای روزنامه‌نگاری در رسانه‌های ما چیست، گفته بود: مهم‌ترین مشکل به نظر من فقدان ثبات رسانه‌ای است. اگر اجازه بدهند که نهادهای رسانه‌ای مؤثر به صورت مداوم شکل بگیرند، طبیعتا مسئولیت‌پذیری اصحاب مطبوعات هم بیشتر می‌شود. عمر کوتاه رسانه‌های ما به‌خصوص در بخش خصوصی و تراکم رسانه‌های دولتی، مانع به وجود آمدن یک فضای حرفه‌ای می‌شود که آن فضای حرفه‌ای بتواند اخلاق حرفه‌ای را هم تعریف کند. به نظر من این مهم‌ترین چالش است.

روزنامه «مردم امروز» به مدیرمسئولی احمد ستاری و سردبیری محمد قوچانی کمتر از یک ماه قبل روی پیشخوان روزنامه‌فروشی‌ها قرار گرفت.

احمد ستاری درباره این روزنامه گفته بود: «امید که میانه‌روی، اعتدال و پرهیز از افتادن در دام چپ و راست هماره نصب‌العین رسالت سنگینی باشد که از بیست‌وچهارم آذرماه، حاصلش را روی پیشخوان مطبوعات و در میان خانه‌هایتان خواهید دید.»




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد