تمام هر چه که...

هر چیزی که هست ولی انگار نیست!

تمام هر چه که...

هر چیزی که هست ولی انگار نیست!

طنز روز: کدام مُهر از مُهر پلیس بزرگ‌تر است؟

- زیان یک میلیون تومانی هدفمندی برای هر خانوار شهری!

زمانی بود که اگر می‌گفتی دولت وقت دست توی جیب مردم کرده است، به هزار و یک جرم متهم می‌شدی. حالا که گفتنش جرم نیست، دیگر چه فایده که آدم بگوید. ها؟ لذت گفتنش در ممنوعیتش بود!

- حمید پورآذری که از دی‌ماه 90 در تئاتر ممنوع‌الکار بوده است‌، بعد از گذشت دو سال می‌گوید هرگز نفهمیده چرا ممنوع‌الکار شده است؟!

لذت زندگی به همین ندانستن‌هاست. آدم اگر برخی از چیزها را بداند، ممکن است خودکشی کند، چون ممکن است بپرسید چرا ممنوع‌الکار شدم و آن‌ها هم بگویند خودمان هم نمی‌دانیم. این‌طوری پوچی آدمی را فرامی‌گیرد. پس همان بهتر که نفهمی و ندانی و نپرسی.

- فرماندار همدان: تکدی‌گری نمود غیرواقعی فقر در جامعه است!

اما نمودش خیلی زیاد است جناب فرماندار، قبول دارید؟

- وزیر ارشاد در گفت‌وگو با شبکه «الجزیره» انگلیسی: 4 میلیون ایرانی عضو «فیس‌بوک» هستند!

نه جدی معلوم است نه از کارت زرد هراس داری نه از کارت قرمز نه حتا از کمردرد ناشی از تیتر!

- تأکید کارشناسان حقوقی: برگزاری «دادگاه علنی» همیشه هم مفید نیست!

البته همیشه هم بد نیست!

- احمد دنیامالی: آقایان در دولت قبل زورشان نرسید وگرنه می‌خواستند مرا زندانی کنند. اتفاقا همان موقع به وزیر گفتم که یک زندان در محوطه وزارت ورزش درست کن تا هر رییس فدراسیونی را که دوست نداشتی در آن زندانی کنی.

انصافا پیشنهاد خوبی به آن‌ها داده بودید. محوطه وزارت ورزش از اوین بهتر است! نیست؟

یک عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران در سی‌و‌هشتمین جلسه شورا در تذکری در خصوص لغو برنامه‌ای در برج میلاد گفت: وزارت ارشاد باید پای مجوز و مُهری که زده است بایستد. عبدالحسین مختاباد با اشاره به لغو برنامه‌ شب چله چلچراغ در برج میلاد تهران که از قبل مجوز آن صادر شده بود گفت: این‌که برنامه‌ای که مجوز گرفته است پنج دقیقه قبل از اجرا کنسل شود، کار نادرستی است.

باید بدانیم در این روزگار غدار مُهر بالای مُهر زیاد است و برخی مُهرها هستند که هم پررنگ‌ترند و هم بزرگ‌تر. به طوری که اگر برگه‌ای مُهر وزارت ارشاد و پلیس داشته باشد و آن مُهر پررنگ‌تر و بزرگ‌تر را روی مُهر ارشاد و پلیس بکوبند، از مُهرهای دیگر اثری باقی نمی‌ماند!

باقی بقای‌تان!

رضا ساکی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد