تمام هر چه که...

هر چیزی که هست ولی انگار نیست!

تمام هر چه که...

هر چیزی که هست ولی انگار نیست!

طنز: همه چی - کمی - آرومه!

روزنامه ایران در ستون مکاشفه خود نوشت: دیروز هم روز پر خبری بود. همایش مقابله با فساد پر بود از خبر و ارقام درشت. ما برخی از این اعداد را که می شنویم دود از کله مان بر می خیزد.

یعنی هی این صفرها را می شماریم و با صفرهای دارایی خودمان مقایسه می کنیم و این سؤال در ذهن مان کلید می خورد که دوستان این همه صفر را می خواهند چه کار کنند؟ این را که تا هفت پشت شان هم بخورند تمام نمی شود.


دیروز جناب ربیعی وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی فرمودند: «در سال های گذشته خانه 106 میلیارد تومانی از اموال وزارتخانه را 30 میلیارد تومان فروختند.» 

عموجان دلواپس ما فوراً نعره زدند که: «بفرما! ببین بیخود شلوغش می کنید. همچین برای صفرها مرثیه سرایی کردی که گمان بردیم کل بیت المال به یغما رفته است.»

خب چه عرض کنیم. بس که در این سال ها صفر روی صفر بلند شده دیگر عموجان میلیارد را ریز می بینند. فرمایش وزیر نفت را چه می گویید که خبر داده اند: «کاری که بابک زنجانی انجام داد از نوادر روزگار است. 7000 میلیارد تومان از پول کشور خورده شد.» 

به هر حال اینکه چرا در یک دوره این همه تخلف مالی گسترده با صفرهای پرشمار از هر سو رخ می نماید، تقصیر ما نیست. دولت محبوب دوستان دلواپس و مدعی درجه اول مقابله با فساد باید درباره علت العلل این بخش از کارنامه خودش سخن بگوید.

عموجان بحث را عوض کردند: «خب که چی؟ حالا لابد می خواهید گرانی نان و گوجه فرنگی را گردن منتقدان و مخالفان و دلواپسان بیندازید. تعارف نکنید، یک لقبی هم به ما عنایت کنید. صفرهای بابک زنجانی را چماق کرده اید تا همه خفه خان بگیریم!»

عجب داستانی است. اصلاً ما دیگر اسم بابک زنجانی را نمی آوریم تا آرامش روحی شما خدشه دار نشود. به هر حال امروز مثل زمان گذشته نیست که دولت کل یوم گرانی و تورم و مشکلات اقتصادی را منکر شود و اوضاع را گل و بلبل نمودار کند.

به قول جناب نوبخت اظهارنمی کنیم «همه چیز آروم است و ما چقدر خوشبختیم» و اینکه «مانند آدم کوچولوی سریال گالیور هم ادعا کنیم که شکست نمی خوریم». عموجان با خشم و غضب فریاد زدند: «آقای نوبخت با کی بودند؟ به کی گفتند گالیور؟». والله بالله و تالله با ما بودند، ما را گفتند عموجان. شما به دل نگیرید...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد